گسترش شرکت‌ های ارز دیجیتال و بلاک چین در منطقه آزاد امارات

گسترش شرکت‌ های ارز دیجیتال و بلاک چین در منطقه آزاد امارات
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس اظهارات مرکز مولتی کالای دبی ، DMCC شرکت های ارزهای دیجیتال و بلاک چین 16 درصد از 655 ثبت از شرکت های جدید ثبت شده در سه ماهه اول سال 2022 را تشکیل می دهند. افزایش ثبت شرکت های دیجیتال به راه ‌اندازی مرکز ارزهای دیجیتال  DMCC  در می 2021 نسبت داده می ‌شود. 

بر اساس بیانیه ای که توسط مرکز مولتی کالای دبی ،DMCC  منتشر شده است، افزایش تعداد ثبت نام های جدید توسط شرکت های دیجیتال طی سه ماهه ای که "بالاترین عملکرد سه ماهه اول از سال 2002" نامیده می شود، رخ داده است.

براساس اظهارات احمد بن سلیم، رئیس اجرایی و مدیرعامل DMCC، در فضای چالش برانگیز اقتصاد جهانی، شهرت دبی به عنوان یک مقصد تجاری پیشرو در جهان از همیشه قوی تر است و DMCC در قلب این جذابیت بین المللی قرار دارد. ثبت 665 شرکت جدید در سه ماه اول سال 2022 رکورد دیگری برای مرکز مولتی کالای دبی است که نشان دهنده پتانسیل عظیم سرمایه گذاران در این منطقه آزاد می باشد.

احمد بن سلیم، رئیس اجرایی و مدیرعامل DMCC افزود: DMCC به تلاش های خود برای جذب شرکت های سرمایه گذاری قوی ادامه خواهد داد. همچنین در این بیانیه اعلام شده است که بازارهای کلیدی امارات یعنی هند، بریتانیا، آلمان و فرانسه عملکرد بهتری نسبت به فصل‌ های مشابه قبلی داشته ‌اند.

گسترش خدمات این شرکت به بازارهایی مانند اسرائیل و ترکیه منجر به افزایش ثبت نام شرکت‌ های فصلی به ترتیب 350 درصد و 100 درصد بوده و همچنین شاهد افزایش علاقه مراکز تجاری اندونزی و ویتنام بوده است.

قوانین ارزهای دیجیتال در امارات

در 28 فوریه 2022، امارات دبی قانون شماره 4 سال 2022 را در مورد تنظیم دارایی های مجازی ،VAL وضع و مرجع تنظیم مقررات دارایی های مجازی دبی ،VARA  را تأسیس نمود. با ایجاد یک چارچوب قانونی برای مشاغل مرتبط با دارایی های دیجیتال، از جمله ارزهای دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویضNFT، تنظیم قوانین مربوطه دبی را تبدیل به یکی از مناطق پیشرو برای کارآفرینان و سرمایه گذاران فن آوری بلاک چین تبدیل کرده است.

مرجع تنظیم مقررات دارایی های مجازی دبی ،VARA دارای وضعیت قانونی و استقلال مالی و اداری خواهد بود و دارای ظرفیت مستقل و قانونی برای محافظت و تنظیم سهامداران در خدمات دارایی مجازی می باشد و به اداره مرکز تجارت جهانی دبی وابسته خواهد بود.
مرجع تنظیم مقررات دارایی های مجازی دبی،VARA  با سایر آژانس های فدرال، از جمله بانک مرکزی امارات متحده عربی همکاری خواهد کرد.

 

تگ ها