گسترش عملیات استخراج بیت کوین در کلرادو، تگزاس برای تامین انرژی

گسترش عملیات استخراج بیت کوین در کلرادو، تگزاس برای تامین انرژی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در ماه آوریل، شرکت استخراج بیت کوین مستقر در کلرادو اعلام کرد که برای تولید انرژی 200.000 منزل مسکونی، عملیات ماینینگ خود را در کورسیکانا، تگزاس گسترش خواهد داد. به عنوان یکی از بزرگترین ماینرهای بیت کوین کشور، شرکت بلاک چینی Riot در حال حاضر یک تاسیسات 400 مگاواتی در راکدیل، تگزاس راه اندازی کرده و اکنون در حال توسعه یک سایت 265 هکتاری برای عملیات استخراج ارز دیجیتال می باشد که طبق برنامه ارائه شده در ژوئیه 2023 در کورسیکانا افتتاح خواهد شد.

براساس اظهارات شرکت بلاک چینی Riot، عملیات ماینینگ این شرکت قدرت کافی برای روشنایی200 هزار منزل مسکونی را خواهد داشت، فاز اول توسعه این تاسیسات حدود 400 مگاوات برق مصرف خواهد کرد که برای تامین برق حدود 80 هزار خانه در کورسیکا با حداکثر ظرفیت کافی خواهد بود.

جیسون لس، مدیرعامل Riot اظهار داشت که پس از تکمیل توسعه، ظرفیت توسعه ‌یافته Riot در مجموع به 1.7 گیگاوات خواهد رسید که این شرکت را در بین بزرگترین ماینرهای بیت ‌کوین در سطح جهان قرار خواهد داد. شرکت بلاک چینیRiot با شریک تجاری خود، ERCOT، متعهد به توسعه اقتصادی پایدار شده است. طبق اظهارات مدیرعامل Riot، فاز اول توسعه 400 مگاواتی به تنهایی حدود 270 شغل در منطقه ایجاد خواهد کرد.

در حال حاضر، این شرکت تاسیسات ماینینگ در 50 مایلی شمال شرقی آستین در راکدیل، به نام وینیستون با مجموع ظرفیت انرژی 750 مگاوات را راه اندازی کرده که این واحد از نظر ظرفیت، بزرگترین تأسیساتی ست که به استخراج بیت کوین در آمریکای شمالی اختصاص یافته است و وظیفه آن توسعه سایت، اتصال برق شهری، قراردادهای خرید برق و انعطاف‌ پذیری بار برق برای تاسیسات ماینینگ خواهد بود.

بر اساس گزارش سه ماهه اخیر، شرکت بلاک چینی Riot، درآمدی معادل 79.8 میلیون دلار برای سه ماهه منتهی به ماه مارس ثبت کرده است که کمتر از برآوردهای 83.7 میلیون دلاری تحلیلگران بوده است.

فورت ورث، اولین شهر ایالات متحده در استخراج بیت کوین

یک روز قبل از اعلام شرکت بلاک چینیRiot ، شهر فورت ورث به اولین شهر ایالات متحده تبدیل شد که استخراج بیت کوین در آن انجام می شود. براساس اظهارات شهردار این شهر، فورت ورث اکنون در تلاش است تا از سایه دالاس خارج شده و استقلال مالی خود در دریافت بودجه را کسب نماید.

همچنین شرکت سرمایه گذاریFidelity در فورث ورث سرمایه گذاری های بیت کوین خویش را ارائه می دهد.  شرکت سرمایه گذاریFidelity سرمایه گذاری اولیه خود را در بازارهای ارزهای دیجیتال در سال 2018 راه اندازی کرده است و محصولات خود را برای سرمایه گذاران نهادی و معتبر طراحی کرده است. Fidelity اولین کارگزاری است که در آوریل 2022 ارزهای دیجیتال را در حساب های بازنشستگی پذیرفته است.