گفته می شود که تایید ETF بیت کوین می تواند یک اشتباه تاریخی باشد

گفته می شود که تایید ETF بیت کوین می تواند یک اشتباه تاریخی باشد
  • 13:10 1402-10-17
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیر عامل Better Markets می گوید که تایید ETF بیت کوین می تواند یک اشتباه تاریخی باشد. جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، با این نامه مخالفت کرد و استدلال کرد که انکار ETF بیت کوین یک حرکت جنایتکارانه است. این خبر می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.
توجه داشته باشید که دنیس کلهر، مدیر عامل سازمان غیرانتفاعی Better Markets از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست کرده است که بیت کوین را تایید نکند. صندوق قابل معامله در مبادلات یا همان ETF با این استدلال که برخلاف اصول مهم نهاد نظارتی است. در نامه ای خطاب به ونسا کانتریمن، دبیر SECC در 5 ژانویه، کلهر تاکید کرد که اگر SEC یک ETF بیت کوین را تایید نکند، ممکن است سرمایه گذاران را با خطرات قابل توجهی روبرو کند.
کلهر استدلال کرد که محصول پیشنهادی سرمایه گذاران را در معرض خطر تقلب بالقوه قرار می دهد، نگرانی ای که او ادعا می کند، معمولا با صنعت ارزهای دیجیتال مرتبط است. تحلیلگران و کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال گفتند که اگر ETF بیت کوین در سه ماهه ابتدای سال 2023 تایید شود، قیمت بیت کوین می تواند یک رشد قابل توجهی را تجربه کند و سرمایه گذاران زیادی سود به دست آورند.
علاوه بر این، کلهر اشاره کرد که تایید این ETFهای بیت کوین نه تنها سرمایه گذاران را در معرض بازاری قرار می دهد که کاملا آلوده به تقلب و دستکاری است. کوین تلگراف اخیرا گزارش داده است که بیش از 324000 کاربر ارز دیجیتال در سال 2023 قربانی کلاهبرداری های فیشینگ شده اند و تقریبا 295 میلیون دلار از دارایی های دیجیتال به دست تخلیه کنندگان کیف پول از دست رفته است. در همین حال، کلهر توضیح داد که ETF بیت کوین صنعت کریپتو را قادر می کند تا ادعا کند که محصولاتش اکنون توسط دولت ایالات متحده تایید شده است.