18.36 میلیون کاربر اتریوم در سال 2021 به شبکه پیوستند

18.36 میلیون کاربر اتریوم در سال 2021 به شبکه پیوستند
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

آدرس‌های اتریوم از سال گذشته افزایش شدید و ثابتی را شروع کرده اند، اما حجم تراکنش‌های روزانه و تعداد نهنگ‌های زنجیره‌ای در حال کاهش است. داده های جدید نشان می دهد که شبکه اتریوم در سال 2021، 18.36 میلیون آدرس با تراز بیشتر از صفر به دست آورده است.

این نرخ رشد شگفت انگیز 1.53 میلیون آدرس جدید در ماه  را منجر می شود، اما رقابت برای سهم بازار به طور فزاینده ای شدیدتر خواهد شد. شرکت دیتا بیس بلاک چین یا بعبارتی  IntoTheBlock یافته های خود را در مورد اتریوم در توییتی در 15 فوریه به اشتراک گذاشت.

طبق بررسی این شرکت بلاک چین رشد کاربران اتریوم به طور خلاصه افزایش روزانه داردو همچنین یکی از روشهای خوب ردیابی پذیرش، دنبال کردن تعداد آدرس‌های دارای تعادل است. طبق گزارش هم اکنون  70.4 میلیون تراکنش دارای آدرس ETH هستند و تنها در سال 2021 18.36 میلیون به کاربران اتریوم افزوده شده است و این بدان معناست که شبکه با سرعت 1.53 میلیون آدرس در ماه رشد کرده است.
با وجود اینکه اتر (ETH) در سال 2021 به دو رکورد جدید بالاترین در قیمت رسید، نسبت رشد آدرس‌های جدید ارتباط خاصی با افزایش قیمت آن نداشت. این شبکه از اکتبر سال 2021 حدود 10 میلیون آدرس به دست آورده است.

در حالی که اعداد کلی افزایش یافته است، نسبت آدرس های فعال در شبکه کاهش یافته است. به طور کلی، آدرس‌های فعال 1.05درصد از همه آدرس‌ها در 1 ژانویه 2021 بودند، در 25 آوریل به 1.66درصد رسیدند، اما از 15 فوریه به 0.86 درصد کاهش یافته اند.

تعداد نهنگ های دارای بیش از 1000 اتریوم نیز از ابتدای سال 2021 رو به کاهش بوده است. شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode در 13 فوریه گزارش داد که کیف پول‌های نهنگ به کمترین میزان در 4 سال گذشته یعنی 6,226 رسیده است.

براساس Ycharts یا بعبارتی جمع‌آوری کننده آمار اتریوم، میانگین روزانه تراکنش‌ها از اواسط دسامبر 2021 حدود 1.2 میلیون تراکنش راکد بوده است. هزینه تراکنش بالا و جایگزین ها به شکل زنجیره‌ های جانبی ارزان‌تر و اغلب سریع‌تر و راه‌حل هایLayer-2 (لایه دوم) در اتریوم ممکن است عواملی بر این کاهش باشند.

همچنین  این دلیل به  عنوان دلیلی در مجله Cointelegraph با Sameep Singhania بیان شد و اینکه چرا او تصمیم گرفت Quickswap را روی Polygon بسازد.
پس از افزایش شدید استفاده در ماه مه گذشته، زنجیره جانبی Polygon (MATIC) به طور میانگین بیش از دو برابر حجم تراکنش روزانه اتریوم را داشته است. Polygon در حال حاضر در زمان انتشار از حدود 3 میلیون تراکنش در روز برخوردار است.

تیم SpookySwap همچنین مزایایی را برای کاربران خود در ایجاد کرده که از جمله آن یک زنجیره جانبی برخلاف شبکه اصلی اتریوم است. SpookySwap یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که بر اساس راه حل Fantom Opera (FTM) L2 است.

این تیم امروز به کوین تلگراف گفت Fantom با تراکنش های سریع تر و هزینه کارمزد کمتر فرصت بسیار خوبی را برای کاربران defi فراهم کرده است. اتریوم همچنان بر اساس ارزش کل لاک شده (TVL) در اکوسیستم پیشرو پلتفرم قراردادهای هوشمند است. پلتفرم آمار درون زنجیره ای Defi Llama نشان می دهد که اتریوم در حال حاضر دارای 124.24 میلیارد دلار TVL است که با 15.04 میلیارد دلار از رتبه دوم Terra (LUNA) پیشی گرفته است.

تگ ها