هاوینگ در سال 2024 صعودی ترین اتفاق برای بیت کوین بود

هاوینگ در سال 2024 صعودی ترین اتفاق برای بیت کوین بود
  • 12:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

هاوینگ بیت کوین در سال 2024 به عنوان صعودی ترین اتفاق برای بیت کوین(BTC) شناخته می شود. علیرغم رکود پیش از هاوینگ جریان های ETF، بیت کوین می تواند صعود خودش را به بالاترین حد خود ادامه دهد، چون موج بعدی سرمایه گذذاران نهادی در حال آماده شدن برای قرار گرفتن در معرض بیت کوین هستند. به طور کلی، قیمت بیت کوین می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.
توجه داشته باشید که چهارمین هاوینگ بیت کوین که در 20 آوریل رخ داد، می تواند بر اساس الگوهای نمودار تاریخی همراه با حضور صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین به صعودی ترین چرخه بیت کوین باعث شود. قیمت در 13 مارس قبل از رویداد هاوینگ، به بالاترین حد خود یعنی بالای 73600 دلار رسید. از لحاظ تاریخی، قیمت بیت کوین بعد از اتفاقات هاوینگ قبلی به بالاترین حد خود در 518 تا 546 روز افزایش یافت. صنعت استخراج بیت کوین می تواند آینده این ارز را تحت تاثیر قرار دهد.
به گفته سوخویر سانگهرا، بنیانگذار و مدیر عامل Earth Wallet بالاترین سطح قبل از هاوینگ، همراه با جریان های نهادی از ده ETF بیت کوین ایالات متحده صعودی ترین راه اندازی را برای بیت کوین ایجاد کرد. قیمت بیت کوین با 5.6 درصد کاهش در نمودار هفتگی به بالای 63600 دلار رسید. داده های تریدینگ ویو نشان می دهد که اولین ارز دیجیتال دنیا در ماه گذشته تنها 2.85 درصد رشد کرد، ولی از ابتدای سال 2024 بیش از 50 درصد رشد کرد.
در حالی که انتظار می رود قیمت بیت کوین در بلند مدت صعودی باشد، از نظر تاریخی قبل از نصف شدن اصلاحات کوتاه مدت صورت می گیرد. به گفته Temujin Louie مدیر عامل Wanchain اگر قیمت بتواند از مقاومت 65 هزار دلار بالاتر رود، قیمت بیت کوین می تواند پایان کاهش فعلی باشد.
عملکرد عقب مانده قیمت در ماه گذشته معمولا به کاهش انباشت بیت کوین در ده ETF بیت کوین ایالات متحده نسبت داده می شود، چون جریان خالص ورودی در هفته هاوینگ منفی شده است. طبق گزارش ETF، Duneهای بیت کوین نقدی ایالات متحده در هفته نصف 398 میلیون دلار جریان خالص منفی داشتند که نسبت به بیش از 199 میلیون دلار ورودی خالص مثبت در هفته گذشته کاهش یافته است.
 

تگ ها