احتمال قانونی شدن بیت کوین در ایالت آریزونا

احتمال قانونی شدن بیت کوین در ایالت آریزونا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین در حال گذراندن بزرگترین آزمایش تاریخ 12 ساله خود است و کشور های در حال توسعه در حال بررسی این موضوع هستند که ایا بیت کوین را به عنوان ارز قانونی قبول کنند یا نه؟ سناتور آیالت آریزونا، وندی راجرز لایحه ای را ارائه کرده است که در آن پیشنهاد می شود بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی در ایالت آریزونا آمریکا پذیرفته شود. این لایحه، در صورت تصویب، بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی در ایالت آریزونا در نظر خواهد گرفت و بیت کوین به یک ارز برای مبادلات قانونی در این ایالت تبدیل می شود و شهروندان را قادر می سازد تا بدهی ها، هزینه های عمومی، مالیات ها  و عوارض را با بیت کوین بپردازند. اگر این لایحه در این ایالت به تصویب برسد، آریزونا اولین ایالت ایالات متحده خواهد بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی مورد پذیرش قرار داده است. سناتور راجرز، از موافقان این لایحه، مدت‌هاست به دنبال همراه کردن عموم مردم به دنیای ارزهای دیجیتال است. 

در همین حال، این لایحه در زمانی ارائه می شود که دولت فدرال ایالات متحده قصد دارد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را محدود کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، رئیس جمهور بایدن به عنوان یک موضوع امنیت ملی، در نظر دارد یک فرمان اجرایی صادر کند که  آژانس های فدرال موظف هستند خطرات و فرصت هایی را که ارزهای دیجیتال برای کشور ایجاد می کنند، ارزیابی کنند. این دستور همچنین به سایر کشورها اجازه میدهد تا در تنظیم ارزهای دیجیتال با ایالات متحده همکاری کنند. این دستور، که انتظار می‌رود هفته آینده طبق اعلام النور ترت از شرکت فاکس بیزینس به اجرا درآید، اینکه این تصمیم چه معنایی برای برنامه‌های آریزونا خواهد داشت، هنوز مشخص نیست.

بیت کوین ممکن است در ایالت های بیشتری در ایالات متحده نفوذ کند.

با این حال، چندین ایالت ایالات متحده تمایلات بیشتری نسبت به بیت کوین نشان داده اند. تگزاس که در حال حاضر بیت کوین را به طور قانونی به رسمیت می شناسد، ممکن است به طور جدی به فکر ایجاد مناقصه قانونی بیت کوین نیز باشد. یکی از نامزدهای فرمانداری تگزاس، دان هافینز، فاش کرده است که می خواهد در صورت انتخاب شدن به عنوان فرماندار، این ایالت را به «مرکز بیت کوین» تبدیل کند. ایالت های دیگری که ممکن است به این حرکت چشم دوخته باشند شامل فلوریدا و وایومینگ هستند.

منبع: Crypto Briefing