ETF بیت کوین از SEC تایید رسمی را دریافت کرد

ETF بیت کوین از SEC تایید رسمی را دریافت کرد
  • 07:10 1402-10-21
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

بالاخره انتظارها به پایان رسید و ETF بیت کوین از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) تایید رسمی را دریافت کرد. اکنون سرمایه گذاران می توانند با خرید سهام ETF بیت کوین در بورس از نوسانات قیمتی این رمز ارز سود به دست بیاورند. این خبر فعلا تاثیری روی قیمت بیت کوین نگذاشته است، ولی انتظار می رود بیت کوین وارد یک روند صعودی قدرتمندی شود و رشد قابل توجهی را تجربه کند.
بهتر است بدانید، بعد از یک شروع کاذب چشمگیر در 9 ژانویه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اکنون به چندین ETF بیت کوین چراغ سبز نشان داده است. در واقع، کمیسیون SEC به طور رسمی اولین بیت کوین تنظیم شده ایالات متحده آمریکا را تایید کرد!!
با تصویب تغییرات قانونی که اجازه یک بیت کوین ETF را می دهد، فهرست شده و در بورس های مربوطه معامله می شود. این پرونده برای چند دقیقه قبل از ظاهر شدن یک پیام خطای 404 برای بارگیری از وب سایت SEC در دسترس بود که بعدا از طریق پیوند دیگری به صورت زنده منتشر شد.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ETF بیت کوین را تایید کرد!
توجه داشته باشید که تایید شدن ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا راه را برای اولین محصول قابل معامله در مبادلات نظارتی در ایالات متحده هموار می کند تا سرمایه گذاران را بدون نیاز به خرید بیت کوین یا نگرانی در مورد نگهداری از خود، در معرض مستقیم قیمت بیت کوین قرار دهد. سرمایه گذاران سهام ETFهایی را خریداری می کنند که بیت کوین را به عنوان دارایی پایه آن نگه می دارند.
تایید ETF بیش از 10 سال بعد از درخواست کامرون و تایلر وینکلووس برای اولین بار برای راه اندازی Winklevoss Bitcoin Trust در سال 2013 صورت می گیرد. SEC به طور مداوم تمام درخواست های بیت کوین ETF را رد می کرد و به دلیل نگرانی ها در مورد دستکاری احتمالی بازار و کلاهبرداری بود. با این حال، بعد از اینکه گری اسکیل در آگوست 2023 برنده یک پرونده دادگاه شد، SEC مجبور شد موقعیت خودش را دوباره بررسی کند.