خرید 410 واحد بیت کوین توسط السالوادور در ریزش اخیر بازار

خرید 410 واحد بیت کوین توسط السالوادور در ریزش اخیر بازار
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دولت السالوادور از افت اخیر قیمت بیت کوین استفاده و 410 واحد بیت کوین خریداری کرد و در حال حاضر این کشور بیش از 15 هزار ذخیره بیت کوین در اختیار دارد و قصد دارد حجم بیت کوین های خود را افزایش دهد. این اطلاعات توسط توییتر رییس جمهور السالوادور منتشر شده است. لازم است این را هم بدانید که این کشور، اولین کشوری در دنیا بود که بیت کوین را به عنوان ارز رسمی و قانونی پذیرفت.
از طرفی نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور توصیه هایی را در توییتر خود به اشتراک گذاشت و از کاربران رمز ارزها خواست تا از این افت قیمت نهایت استفاده را برده و بیت کوین خریداری کنند. السالوادور در خرید های اخیر بیت کوین، از استراتژی خرید بصورت پله ای استفاده می کند. یعنی در هر پله از افت قیمت بیت کوین شروع به خرید مقداری از این ارز دیجیتال کرده است. هر زمان که قیمت بیت کوین کاهش یابد، رئیس جمهور تصمیم به خرید بیشتری بیت کوین بعنوان سرمایه رمز ارزی کشور می کند. در حقیقت خرید اخیر بیت کوین توسط این کشور در حال حاضر ارزان ترین خرید السالوادور از زمانی است که این کشور بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی پذیرفته است.
اگرچه کل سرمایه‌گذاری آن‌ها در آغاز ژانویه ۱۰ میلیون دلار کمتر بود، اما رئیس‌جمهور Bukele گفت که نگران این است که این کشور نتوانسته بیت‌کوین بیشتری را طی سقوط‌های اخیر بازار خریداری کند. او این نظر را پس از کاهش قیمت بیت کوین به 40000 دلار بیان کرد.
با این حال، بیت کوین بنا به دلایلی در چند روز گذشته بار دیگر روند نزولی را طی کرد و طی دو روز نزدیک به 9000 دلار کاهش قیمت داشته است. این به السالوادور این امکان را داده است که یکی از بزرگترین خریدهای خود را تا به امروز انجام دهد، همانطور که توسط Bukele اعلام شده است. به طور کلی، این کشور 410 بیت کوین به ارزش تقریباً 15 میلیون دلار در این ریزش اخیر بازار خریداری کرد.

پرداخت وام به کارافرینان با کسب و کار کوچک با ارزهای دیجیتال

اخیراً، دولت السالوادور این نکته را هم ذکر کرده است که وام‌های مبتنی بر ارز دیجیتال را به شرکت‌های کوچک پرداخت خواهد کرد. Conamype، که کمیسیون ملی السالوادور برای شرکت های خرد و کوچک هست. رابط بین سرمایه گذاران و یک پروتکل مالی غیرمتمرکز به نام Acumen خواهد بود که می‌تواند این وام ها را در قالب استیبل کوین های بازار به کارافرین های متقاضی پرداخت کند. این کشور هدف از این کار را کمک به سرمایه گذاران خرد که هیچ سابقه اعتباری ندارند اعلام کرد. بنابراین شرکت های کوچک در السالوادور می توانند برای تامین مالی شرکت خود با ارز دیجیتال وام دریافت کنند.

منبع: Cryptopolitan