یک کارگر هتل با 2.5 میلیون دلار بیت کوین دستگیر شد

یک کارگر هتل با 2.5 میلیون دلار بیت کوین دستگیر شد
  • 15:01 1403-01-06
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

یک کارگر هتل که با 2.5 میلیارد دلار بیت کوین دستگیر شده بود، متهم به پولشویی شد. طبق گزارش های منتشر شده، پلیس بریتانیا اعلام کرد که این توقیف بزرگ ترین در نوع خود در تاریخ این کشور بوده و تاریخ صدور حکم آن در ماه مه تعیین شده است. این مسئله می تواند روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.
توجه داشته باشید، گزارش شده است که یک کارگر هتل بعد از کشف 2.5 میلیارد دلار بیت کوین(BTC) در یک دادگاه تخصصی بریتانیا به دلیل کلاهبرداری های بزرگ به جرم پولشویی محکوم شده است. بر اساس گزارش اخیر BBC، دادگاه سات وارک، جیان ون را به جرم پولشویی با استفاده از بیت کوین برای خرید خانه ها و جواهرات چند میلیون پوندی مجرم شناخته است.
این تحقیقات شامل بررسی دقیق 48 دستگاه الکترونیکی و هزاران فایل دیجیتال بود که تعداد زیادی از آنها از زبان ماندارین ترجمه شده بودند. تغییر سبک زندگی ون چیزی بود که توجه مقامات را به خود جلب کرد. در سال 2017 او از زندگی در آپارتمانی در بالای یک رستوران چینی به اجاره یک خانه شش خوابه در شمال لندن با هزینه تقریبا 21420 دلار در ماه رفت.
در 31 ژانویه، Cointelegraph گزارش داد که تلاش برای خرید یک عمارت 30 میلیون دلار در لندن بود که پرچم قرمز نهایی برای مقامات برای تحقیق در مورد او بود. در همان سال، او سعی کرد چندین خانه گران قیمت در لندن بخرد، ولی با وجود ادعای او مبنی بر کسب درآمد میلیونی از استخراج بیت کوین در بررسی پولشویی با چالش ها و مشکلاتی روبرو شد.
پلیس بریتانیا مدعی شد که این توقیف بزرگ ترین در نوع خود در بریتانیا بوده است. ون به اتهام ورود به یک ترتیبات پولشویی یا نگرانی در مورد آن محکوم شد و قرار است در 10 می محکوم شود. اندرو پنهال، دادستان ارشد، استفاده برجسته از دارایی های دیجیتال در فعالیت های جنایی در زمان های اخیر را تکرار کرد.