با تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه، بیت کوین نزولی شد

با تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه، بیت کوین نزولی شد
  • 13:01 1403-01-27
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

با تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه، ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) وارد روند نزولی شد. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بعد از حمله ایران به اسرائیل به شدت سقوط کردند. به طور کلی، حمله ایران به اسرائیل، قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار داده است.
توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین در 13 آوریل بعد از حمله ایران به اسرائیل و تشدید درگیری های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بیش از 8.4 درصد ریزش کرد. ارز بیت کوین از حدود 67 هزار دلار به 61600 دلار کاهش یافت و بیش از 130 میلیون دلار از ارزش بازار را در عرض چند دقیقه بعد از اخبار حمله از بین برد. این فروش بر سایر ارزهای دیجیتال نیز تاثیر می گذارد.
به گزارش بلومبرگ، ایران روز شنبه 13 آوریل، هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرد. این اقدام انتقام حمله ای است که اسرائیل چند روز قبل انجام داد که یک مجتمع دیپلماتیک در دمش سوریه را هدف قرار داد و هفت ایرانی از جمله دو ژنرال را کشت. جدای از این حملات هوایی، مقامات ایرانی ظاهرا یک کشتی باری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی را توقیف کرده اند.
در 12 آوریل، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده هشدار داد که ایران زودتر از دیرتر حملات خودش را شروع خواهد کرد و تاکید کرد که ایالات متحده به دفاع از اسرائیل کمک خواهد کرد. درگیری بین ایران و اسرائیل به طور قابل توجهی تنش های سیاسی را در منطقه تشدید می کند. چیزی که بنا بر گزارش ها، ایالات متحده از 7 اکتبر 2023 حملات تروریستی انجام شده توسط حماس که باعث درگیری گسترده تر بین اسرائیل و حماس شده است، سعی در جلوگیری از آن دارد. یک منبع دولتی به CNN گفت که مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته اند در واکنش به ایران تنش ها را تشدید نکند. این مقامات همچنین از فقدان اطلاعات قبلی اسرائیل در مورد حمله هوایی خود به دمشق ابراز ناامیدی کردند.