ETF بیت کوین با حجم معامله 7.7 میلیارد دلاری رکورد شکست

ETF بیت کوین با حجم معامله 7.7 میلیارد دلاری رکورد شکست
  • 09:12 1402-12-11
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

ETF بیت کوین با حجم معامله 7.7 میلیارد دلاری رکورد خودش را شکست. حجم معاملات برای ده ETF بیت کوین جدید ایالات متحده رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است که بیش از دو برابر بالاترین رقم قبلی خود نسبت به روزهای قبل است. این خبر می تواند روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.
توجه داشته باشید که صندوق ها قابل معامله بورس(ETF) رکورد جدیدی را برای حجم معاملات روزانه ثبت کرده اند. به ازای هر داده ارسال شده توسط جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ، ده ETF در 28 فوریه 7.69 میلیارد دلار حجم داشته است. رکورد قبلی 4.66 میلیارد دلار بود که در روز راه اندازی صندوق در 11 ژانویه مشاهده شد. ETF بیت کوین iShared بلک راک 43.5 درصد از کل را به خود اختصاص داد. با مشاهده 3.35 میلیارد دلار حجم معاملات و دو برابر شدن رکورد روزانه قبلی خود.
علاوه بر این، تقریبا حجم معاملات هر ده ETF در روز قبل در 27 فوریه است. صندوق بیت کوین گری اسکیل 1.86 میلیارد دلار حجم معاملات داشت. صندوق بیت کوین فیدلیتی Wise Origin با 1.44 میلیارد دلار سوم شد که رکورد حجم خودش را دو برابر کرد. مجموع حجم GBTC و FBTC حدود 43 درصد از حجم کل را تشکیل می دهد. اریک بالچوناس تحلیلگر بلومبرگ، در پستی در 28 فوریه نوشت که تنها نیمی از روز معاملاتی طول کشید تا 9 ETF جدید رکورد قبلی خود را پشت سر بگذارد.
بالچوناس در پست بعدی نوشت که آنها با حدود 5.8 میلیارد دلار حجم تا پایان معاملات، این رکورد حجم را دو برابر کردند. او تاکید کرد که تعداد کل معاملات نیز دو برابر شد. بالچوناس افزود که بازارسازان به او گفتند که حجم معاملات تا حد زیادی تقاضای طبیعی در مقابل حجم معاملات الگوریتمی یا آربیتراژی است که او قبلا حدس می زد. رکورد روز حجم معاملات در حالی است که بیت کوین بیش از 10 درصد رشد کرد و به 64 هزار دلار به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسید. با توجه به گفته Cointelegraph قیمت آن تا 60 هزار دلار کاهش یافته است، ولی کمی بهبود یافته و در زمان نوشتن این خبر به بالای 62 هزار دلار رسیده است.