کاهش 2 درصد بیت کوین به دلیل تورم در ایالات متحده

کاهش 2 درصد بیت کوین به دلیل تورم در ایالات متحده
  • 13:11 1402-11-26
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

کاهش 2 درصدی بیت کوین به دلیل تورم داغ تر از حد انتظار در ایالات متحده. شاخص CPI ژانویه انتظارات برای کاهش نرخ بهره را در ماه های اینده کاهش داد و بر دارایی های ریسکی مانند کریپتو تاثیر گذاشت. قیمت بیت کوین به دنبال تورم در کشور آمریکا کاهش یافت، ولی این کاهش قیمت موقتی است و دوباره وارد روند صعودی می شود.
توجه داشته باشید که ارز بیت کوین به 48800 دلار سقوط کرد، چون گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ژانویه 3.1 درصد تورم سالانه را نشان داد که بالاتر از پیش بینی تحلیلگران است. CME FedWatch Tool نشان می دهد که انتظارات کاهش نرخ در ماه می از 52 درصد به 34 درصد کاهش یافته است. کریگ ارلام از OANDA گفت که تورم کوتاه مدت زیان آور بود، ولی باعث کاهش روحیه در بازار ارزهای دیجیتال نمی شود.
ارز بیت کوین سه شنبه به زیر 49 هزار دلار سقوط کرد، بعد از آن که نرخ تورم ایالات متحده بیش از حد انتظار بر انتظارات کاهش نرخ بهره تاثیر گذاشت. بزرگ ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار با حدود 2 درصد کاهش به 48700 دلار از کمی بالاتر از 50 هزار دلار در اوایل روز رسید، در حالی که شاخص ارز دیجیتال CoinDesk 20 درصد کاهش یافت. بعدا در روز، ارزهای دیجیتال برخی از کاهش ها را جبران کردند و بیت کوین به 49100 دلار رسید، ولی اکثر اجزای CD20 همچنان 2 تا 3 درصد در 24 ساعت گذشته کاهش داشتند.
سهام متمرکز بر ارزهای دیجیتال فهرست شده در ایالات متحده با باز شدن بازارها کاهش یافت، ولی بخشی از زیان خودش را در اواخر بعد از ظهر جبران کرد. سهام کوین بیس و مایکرواستراتژی تقریبا 3 درصد نسبت به قیمت بسته شدن روز دوشنبه کاهش یافت، در حالی که استخراج کنندگان بزرگ BTC Marathon و Riot به ترتیب 5 درصد و 2 درصد کاهش یافتند.