دشواری استخراج بیت کوین قبل از هاوینگ از 80 تریلیون فراتر رفت

دشواری استخراج بیت کوین قبل از هاوینگ از 80 تریلیون فراتر رفت
  • 12:11 1402-11-29
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

توجه داشته باشید که دشواری استخراج بیت کوین(BTC) قبل از هاوینگ از 80 تریلیون دلار فراتر رفت. در تنظیم مجدد خودکار آن در 15 فوریه، دشواری استخراج بیت کوین تقریبا 6 درصد افزایش یافت. هرچقدر میزان سختی استخراج بیت کوین بالا برود، قیمت بیت کوین نیز افزایش می یابد.
دشواری استخراج بیت کوین که میزان سختی حل معماهای رمزنگاری پیچیده مورد استفاده در فرایند استخراج را اندازه گیری می کند، در روز جمعه 16 فوریه از 80 تریلیون گذشت. بر اساس گزارش BTC.com نرخ هش شبکه که کل توان محاسباتی استفاده شده توسط ماینرها را اندازه گیری می کند، به 562.81 اگزاهش در ثانیه رسید و میزان سختی استخراج به رکورد 81.73 تریلیون رسید.
سختی استخراج ارز دیجیتال از ژانویه 2023 به طور پیوسته افزایش یافته است و انتظار می رود در چند ماه آینده به 100 تریلیون برسد. در الگوریتم اثبات کار بیت کوین، سختی بالاتر به این معنی است که ماینرها برای پیدا کردن هش صحیح به قدرت و انرژی محاسباتی بیشتری نیاز دارند. در سال گذشته سطح دشواری بیت کوین بیش از دو برابر شده است. در تنظیم مجدد خودکار آن در 15 فوریه، سختی استخراج بیت کوین تقریبا 6 درصد افزایش یافت. با توجه به داده های منبع نظارتی BTC.com اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار سختی را به بالاترین حد تاریخ و بالای 80 تریلیون خواهد رساند.
ارز بیت کوین در افتتاحیه وال استریت 16 فوریه به 52 هزار دلار رسید، چون آخرین داده های کلان ایالات متحده فراتر از انتظارات بود. داده های کوین تلگراف و تریدینگ ویو نشان می دهند که قیمت بیت کوین در آخرین جلسه معاملاتی هفته TradFi رخ داده است. پاداش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین در ماه آوریل به نصف کاهش می یابد که به آن نیمه بیت کوین گفته می شود.