اقتصاددان پیش بینی می کند که بیت کوین تا مارس 2025 به بالاترین حد خود برسد

اقتصاددان پیش بینی می کند که بیت کوین تا مارس 2025 به بالاترین حد خود برسد
  • 12:05 1403-05-03
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

تیموتی پترسون، اقتصاددان معتبر شبکه و نویسنده برجسته در زمینه تجزیه و تحلیل سیگنال ارز دیجیتال، در پیش‌بینی منتشر شده از طریق X در روز جمعه، افزایش تقریباً قطعی قیمت بیت‌کوین را در 8 ماه آینده پیش‌بینی کرد. پترسون اعلام کرد: "به احتمال 90٪ بیت کوین تا قبل از مارس 2025 به یک ATH جدید برسد."
پترسون که به‌خاطر آثارش از جمله «قانون متکالف به‌عنوان مدلی برای ارزش بیت‌کوین» شناخته می‌شود، پیش‌بینی خود را بر اساس چارچوب تحلیلی و با استفاده از روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال که در مقاله تحقیقاتی‌اش با عنوان «پایین‌ترین قیمت رو به جلو: چرا قیمت بیت‌کوین هرگز به عقب نگاه نمی‌کند» شرح داده شده است.
این مقاله که برای اولین بار سال 2019 منتشر شد و متعاقباً مورد بازنگری قرار گرفت، رویکردی نوآورانه برای درک مسیر قیمت بیت کوین با تمرکز بر پایین ترین قیمت های تاریخی آن، که به آن «قیمت هرگز به عقب نگاه نکنید» (NLB) معرفی می کند.
این NLB آخرین موردی را نشان می‌دهد که بیت‌کوین در یک نقطه قیمتی خاص معامله شد، پس از آن دیگر هرگز به آن سطح کاهش پیدا نکرد. روش پترسون شامل ترسیم این نقاط داده NLB در یک مقیاس استاندارد-نرمال است که با مقیاس مربع اندازه‌گیری می‌شود.
این معیار غیر متعارف، بینش عمیق‌تری از الگوهای رشد بلندمدت بیت‌کوین را تسهیل می‌کند و آنها را به طور موثر با فرآیندهای انتشار مشاهده شده در پذیرش فناوری در سایر حوزه‌ها مقایسه می‌کند. مرکز تحلیل پترسون قانون متکالف است که او آن را به عنوان «ارزش شبکه متناسب با مجذور تعداد کاربران آن» توضیح می‌دهد. 
با اعمال این اصل در بیت کوین، پیترسون معتقد است که با گسترش پایگاه کاربری ارز دیجیتال، انتظار می رود ارزش ذاتی آن به طور تصاعدی افزایش یابد. این مقاله استفاده از مدل «زمان ریشه‌ی مربع» را برای همسو کردن مفاهیم سنتی ارزش زمانی پول با نرخ‌ های رشد غیرخطی معمولی در اقتصاد شبکه توضیح می‌دهد، و یک مورد قانع‌کننده برای مسیرهای ارزش‌گذاری آینده بیت‌کوین ارائه می‌کند.

لینک خبر: https://www.newsbtc.com/news/bitcoin/economist-predicts-90-chance-bitcoin-hits-new-high-by-march-2025/
 

تگ ها