کمیته اتحادیه اروپا برای اولین قانون هوش مصنوعی جهان چراغ سبز نشان داد

کمیته اتحادیه اروپا برای اولین قانون هوش مصنوعی جهان چراغ سبز نشان داد
  • 13:11 1402-11-26
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

با توجه به خبرهای منتشر شده، کمیته اتحادیه اروپا به اولین قانون هوش مصنوعی دنیا چراغ سبز نشان می دهد. این تایید بعد از رای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تصویب متن نهایی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا صورت می گیرد. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، احتمالا می دانید که هوش مصنوعی یکی از فناوری های نوینی است که کاربرد زیادی در بازار رمز ارزها دارد.
توجه داشته باشید که قانون گذارارن اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا در 13 فوریه توافق اولیه را در مورد مقررات پیشگامانه برای هوش مصنوعی تصویب کردند. این زمینه را برای اولین قانون متمرکز بر هوش مصنوعی در دنیا فراهم می کند، با رای پارلمان برای ماه آوریل برنامه ریزی شده است. کمیته های بازار داخلی و آزادی های مدتی با 71 رای موافق موافقت موقت قانون هوش مصنوعی را تایید کردند. این قانون در نظر دارد دستورالعمل هایی را برای هوش مصنوعی در صنایع مختلف از جمله بانکداری ، خودروسازی، الکترونیک، هوانوردی، امنیت و اجرای قانون ایجاد کند. اگر می خواهید به طور کامل متوجه این موضوع شوید، باید ارتباط هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال را بررسی کنید.
این مقررات بر مدل های پایه یا هوش مصنوعی مولد نظارت خواهد کرد که بر روی مجموعه های داده گسترده مانند CHatGPT OpenAI آموزش دیده اند. هدف قانون هوش مصنوعی ایجاد تدابیر امنیتی مانند حفاظت از حق چاپ برای سازندگان در پاسخ به مدل های هوش مصنوعی مولد است. همچنین برنامه های هوش مصنوعی را که تهدیدی برای حقوق شهروندان هستند، مانند طبقه بندی بیومتریک و امتیازدهی اجتماعی ممنوع می کند.
این تاییدیه بعد از تایید کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعد از انصراف فرانسه از اعتراض خود صورت می گیرد که منجر به امتیازاتی با هدف کاهش بار اداری سیستم های هوش مصنوعی پرخطر و ایجاد حفاظت بیشتر از اسرار تجاری شد. بعد از توافق سیاسی دسامبر 2023، تلاش ها برای تبدیل مواضع مورد توافق به متن مصالحه نهایی برای تصویب توسط قانون گذاران شروع شد و با رای محور در 2 فوریه که رای نمایندگان دائمی همه کشورهای عضو است، به پایان رسید.
 

تگ ها