HBO پیتر تاد را به عنوان مخترع ارزهای دیجیتال معرفی کرد

HBO پیتر تاد را به عنوان مخترع ارزهای دیجیتال معرفی کرد
  • 13:07 1403-07-18
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

مستند جدید HBO با عنوان "پول الکتریک: راز بیت‌کوین" که توسط کولن هوباک تهیه شده است، با هدف آموزش ارز دیجیتال و همچنین افشای هویت خالق ناشناس بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، ساخته شده است. در این مستند، هوباک به این نتیجه رسیده است که پیتر تاد، توسعه‌دهنده کانادایی بیت‌کوین، همان ساتوشی ناکاموتو است. وی با شواهدی که جمع‌آوری کرده، در گفت‌وگو با تاد و آدام بک، بنیان‌گذار بلاک‌استریم، ادعا می‌کند که تاد خالق بیت‌ کوین است.

در قسمت پایانی مستند، تاد به سوال هوباک در خصوص اینکه آیا او ساتوشی ناکاموتو است، با شوخی پاسخ می‌دهد: "بله، من ساتوشی ناکاموتو هستم." اما این اظهارات به‌عنوان مدرک قطعی برای اثبات این ادعا در نظر گرفته نمی‌شود. تاد پیش از انتشار این مستند، این ادعا را رد کرده و پس از انتشار نیز در شبکه‌های اجتماعی مجدداً تاکید کرده که او ساتوشی نیست. این جمله تاد بارها به‌عنوان یک حمایت از حق ناشناس ماندن بزرگان ارز دیجیتال استفاده شده است.

هوباک دلیل خود برای معرفی تاد به‌عنوان ناکاموتو را بر اساس پیامی در چت‌لاگی می‌داند که در آن تاد ادعا کرده بود "من متخصص برتر جهان در زمینه قربانی کردن بیت‌کوین‌هایم هستم" و اشاره کرده بود که او یک بیت‌کوین را قربانی کرده و این کار را دستی انجام داده است. هوباک این را به‌عنوان نشانه‌ای در نظر می‌گیرد که تاد دسترسی به 1.1 میلیون بیت‌کوین را که به ناکاموتو نسبت داده می‌شود، از دست داده است.

منبع خبر: cointelegraph