هاوینگ روی قیمت و امنیت شبکه بیت کوین چه تاثیری خواهد گذاشت؟

هاوینگ روی قیمت و امنیت شبکه بیت کوین چه تاثیری خواهد گذاشت؟
  • 14:01 1403-01-07
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

رویداد هاوینگ روی قیمت و امنیت شبکه بیت کوین(Bitcoin) تاثیر زیادی خواهد گذاشت. عوامل مختلفی روی قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند که یکی از این عوامل، رویداد هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین است که چند هفته دیگر رخ می دهد.
توجه داشته باشید که پاداش استخراج بیت کوین در یک رویداد برنامه ریزی شده به اسم نصف برای ماینرها به نصف کاهش می یابد. پیش بینی می شود این اقدام ضد تورمی در تاریخ 17 آوریل 2024 یا حدود آن انجام شود. با اینکه این اولین رویداد نیمه شدن نخواهد بود، ولی بازار کریپتو در آستانه ورود به ناشناخته ها است، چون بالاترین قیمت اخیر و چشم انداز تا حدی شلوغ ماینینگ، رمز و راز را در روزهایی که می تواند به یکی از مهم ترین روزها تبدیل شود، می آورد.
در تاریخچه ارزهای دیجیتال ماه های منتهی به هاوینگ، شاهد تایید اولین وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین در ایالات متحده و همچنین یک بیت کوین(BTC) جدید با بالاترین قیمت در تاریخ بوده است. قیمت 73600 دلار در 13 مارس تعیین شده است.
اینکه آیا قیمت بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ کاهش می یابد و یا افزایش می یابد، همه حدس می زندد. ولی اگر گذشته نشانه ای از آینده باشد، می توان رویدادهای نصف سازی قبلی را مورد مطالعه قرار داد تا ایده ای در مورد نحوه عملکرد امسال به دست آورد.
قیمت نصف کردن تاریخی بلوک شماره 1 بیت کوین با پاداش 50 بیت کوین در 3 ژانویه 2009 استخراج شد. اولین رویداد نیمه هاوینگ در 28 نوامبر 2012 رخ داد و این پاداش استخراج بیت کوین را به 25 بیت کوین در هر بلوک کاهش داد. در آن زمان قیمت بیت کوین 12.20 دلار بود.
با هاوینگ امسال که قرار است در اواسط آوریل اتفاق بیفتد، هم قیمت بیت کوین و هم گمانه زنی های پیرامون این رویداد به بالاترین حد خود رسیده است. تحلیلگران همه چیز را از حدود 75 هزار دلار درست بعد از هاوینگ تا 250 هزار دلار یا بیشتر در حدود یک سال بعد از رویداد هاوینگ پیش بینی می کنند.