آیا ترامپ نگران تسلط چین بر بازار کریپتو است؟

آیا ترامپ نگران تسلط چین بر بازار کریپتو است؟
  • 16:05 1403-05-05
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

اخیراً است که دونالد ترامپ توجهی به رمزارزها کرده است که سیگنال ارز دیجیتال قوی را صادر کرده است. اما اکنون او می‌خواهد «رئیس‌جمهور رمزارز» باشد و دارایی‌های دیجیتال را به عنوان یک موضوع ژئوپلیتیکی مطرح می‌کند. اظهارات ترامپ چندین سؤال جالب را ایجاد کرد و نه فقط اینکه آیا چین که تجارت کریپتو و استخراج بیت کوین را در سال 2021 ممنوع کرده بود، حتی علاقه مند به ورود مجدد به بازارهای تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال است یا خیر. چین زمانی بازیگر اصلی ارزهای دیجیتال بود. بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال، مانند بایننس، در چین واقع شده‌اند و بر اساس برآوردها، 75 درصد استخراج بیت‌کوین در سرزمین اصلی چین انجام می‌شود، اما در سال 2021، چین تجارت و استخراج کریپتو را سرکوب کرد و تا جولای همان سال، استخراج بیت کوین اساساً در سرزمین اصلی از بین رفت.
Chainalysis در ماه اکتبر خاطرنشان کرد، با این حال، تحولات اخیر این گمانه‌زنی‌ها را افزایش داده است که «دولت چین ممکن است به سمت ارزهای دیجیتال گرم شود و هنگ کنگ ممکن است محل آزمایشی برای این تلاش‌ها باشد». در واقع، در آوریل 2024، دولت مرکزی راه اندازی چندین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را در هنگ کنگ تصویب کرد. برخی از ناظران فکر می کنند چین می خواهد هنگ کنگ را به یک مرکز رمزنگاری تبدیل کند. یکی از سوالات مهم در مورد سیگنال ارز دیجیتال این است که روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال کدامند؟
آیا چین از تخلیه زمین بازی کریپتو در سال 2021 پشیمان است؟ دانیل لاکال، اقتصاددان ارشد Tressis، به کوین تلگراف گفت: «مطمئناً. چین اشتباه بزرگی مرتکب شد که تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد، به ویژه زمانی که می‌خواهند در مقطعی دلار را کاهش دهند. این تصمیم کمکی به یوان نکرد و یک توسعه فناوری مخل مهم را حذف کرد.
امیلیانو پاگنوتا، دانشیار امور مالی در دانشگاه مدیریت سنگاپور، به کوین تلگراف گفت: «سرکوب استخراج معدن در سال 2021 پکن یک اشتباه استراتژیک بود. آنها 75 درصد از صنعت معدن را به خود اختصاص دادند و در یک دوره کوتاه، درصد قابل توجهی را عمدتاً به ایالات متحده از دست دادند.

لینک خبر: https://cointelegraph.com/news/trump-china-crypto-industry-ban-elections
 

تگ ها