متا بودجه متاورس را 20 درصد کاهش داد

متا بودجه متاورس را 20 درصد کاهش داد
  • 13:05 1403-05-01
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

بنا بر گزارش ‌ها، متا از هم‌اکنون تا سال 2026، بودجه آزمایشگاه ‌های واقعیت (Reality Labs)، بخش مسئول توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزار متاورس این شرکت سیگنال ارز دیجیتال را حدود 20 درصد کاهش خواهد داد. این از طریق گزارشی از The Information منتشر شده است و با نشانه‌ های اخیر مطابقت دارد که متا قصد دارد قبل از چندین راه ‌اندازی سخت‌افزار برجسته که طی چند سال آینده برنامه ریزی شده است، Reality Labs را به حالت تولید تغییر دهد.
تحلیلگران بانک آمریکا به کمک روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال بر این باورند که اقدامات کاهش هزینه، متا را حدود 3 میلیارد دلار پس انداز خواهد کرد. تماس بعدی متا در تاریخ 31 ژوئیه انجام می شود و تحلیلگران پیش بینی می کنند که اعدادی مشابه با سه ماهه اول زمانی که شرکت 36.45 میلیارد دلار درآمد داشت، 27 درصد نسبت به سال 2023 افزایش یافت.
با این حال، Reality Labs 3.8 میلیارد دلار ضرر برای سه ماهه ثبت کرده است. اگرچه برخی از این ضررها ممکن است به تلاش های شرکت در فضای متاورس مربوط نباشد.
همانطور که کوین تلگراف در ماه آوریل گزارش داد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در طول سه ماهه اول سال 2024 به سرمایه گذاران گفت که "مقدار فزاینده ای از کار آزمایشگاه های واقعیت ما در راستای خدمت به تلاش های هوش مصنوعی ما است."
این امکان وجود دارد که اقدامات کاهش هزینه که اخیراً اعلام شده است، به سادگی می‌تواند منجر به همسویی مجدد تلاش‌های بخش با تأثیر منفی احتمالی مخترعانی شود که به دنبال جلوگیری از سرازیر شدن پول نقد به آزمایشگاه‌های واقعیت هستند. تا به امروز، این بخش از سال 2019 حدود 55 میلیارد دلار ضرر کرده است.
اگرچه این ممکن است اولین نشانه زاکربرگ مبنی بر اینکه او مایل به سلطنت در Reality Labs است، سرنوشت نهایی این بخش احتمالاً در این است که آیا بازار مصرف کننده اصلی برای نسل های بعدی محصولات VR و AR باز می شود یا خیر.
این شرکت در نظر دارد نسل بعدی هدست واقعیت مجازی Quest و عینک هوشمند Ray-Ban را با بخش بصری و همچنین یک "رابط عصبی" مچ‌بند عرضه کند. نمونه اولیه هدست کامل هولوگرافیک نیز در دست ساخت است، اما مشخص نیست که آیا در همان بازه زمانی عرضه خواهد شد یا خیر.

لینک خبر: https://cointelegraph.com/news/meta-reportedly-cut-metaverse-budget-20-q2-earnings-call-looms
 

تگ ها