اقتصاددان آکسفورد می گوید اکنون نوبت اقتصاد کوانتومی است

اقتصاددان آکسفورد می گوید اکنون نوبت اقتصاد کوانتومی است
  • 11:12 1402-12-04
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

اقتصاددان آکسفورد که پیش بینی کرده بود ارزهای دیجیتال به جریان اصلی مبادلات مالی تبدیل می شوند، اکنون می گوید که نوبت اقتصاد کوانتومی است. دیوید اورل به معنای واقعی کلمه کتاب اقتصاد کوانتومی را نوشت. این خبر می تواند روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.
توجه داشته باشید که دیوید اورل، ریاضیدان و نویسنده، اقتصاددانی که دکترای خودش را در دانشگاه آکسفورد دریافت کرده است، می گوید آینده اقتصاد کوانتومی است. اقتصاد کوانتومی این ایده است که از همان مدل هایی که برای پیش بینی در فیزیک کوانتومی استفاده می شود، می توان برای شبیه سازی اقتصاد استفاده کرد. در مصاحبه اختصاصی اخیر با The Quantum insider اورل توضیح داد که اقتصاد کلاسیک که مبتنی بر همان نوع ریاضیات دودویی است که زیربنای رایانه های کلاسیک است، عمق کافی برای مدل سازی واقعی اقتصاد را ارائه نمی کند.
کامپیوترهای کلاسیک از بیت کوین ها برای انجام محاسبات استفاده می کنند. اینها در اصل کلیدهای روشن و خاموش هستند که می توانند برنامه ها را هدایت کنند. با این حال، در محاسبات کوانتومی، بیت ها با کیوبیت ها جایگزین می شوند. در جایی که بیت ها می توانند روشن یا خاموش باشند، کیوبیت ها می توانند همزمان روشن، خاموش باشند. این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، ولی مکانیک کوانتومی از طریق مشاهده پدیده های کوانتومی توسعه یافت که به نظر می رسد خارج از مرزهای فیزیک کلاسیک تعریف شده توسط سر اسحاق نیوتن در اواخر قرن هفدهم عمل می کنند.
در این زمینه، Orrell به فیزیک کوانتومی اشاره نمی کند، چون در مورد سیاه چاله ها و سخت افزار محاسبات کوانتومی کاربرد دارد. در عوض، او در مورد محاسبه کلاس و مدل های ریاضی زیربنایی مورد استفاده برای اندازه گیری اقتصادی صحبت می کند.
 

تگ ها