قطر به دنبال افزایش ذخایر بیت کوین خود است

قطر به دنبال افزایش ذخایر بیت کوین خود است
  • 13:12 1402-12-26
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

قطر ذخایر بیت کوین خود را افزایش می دهد و سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری بیت کوین قطر بسیار بعید است. علاقه مندان به ارز بیت کوین(BTC) پیشنهاد کرده اند که سازمان سرمایه گذاری قطر در حال بررسی اضافی کردن بیت کوین به سبد خود است، ولی احتمال خرید چند میلیارد دلاری وجود دارد. یک مدیر مالی محلی به کوین تلگراف گفت که خرید از سازمان سرمایه گذاری قطر بعید است محقق شود. این خبر می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.
توجه داشته باشید که این گمانه زنی توسط علاقه مندان بیت کوین در X طی هفته های گذشته منتشر شد و نشان می داد که صندوق دارایی مستقل قطر می تواند به زودی 500 میلیارد دلار بیت کوین به مجموعه خود اضافی کند. با این حال، به گفته شادی قشتا، مدیر عامل احتمال ورود چنین سرمایه ای به ارز دیجیتال کم است، چون دارایی های دیجیتال بخشی از استراتژی QIA نیستند. استخراج بیت کوین یکی از صنعت های محبوب در بازار کریپتو است که قطر نیز در این صنعت فعالیت دارد.
QIA یک صندوق سرمایه گذاری مستقل است، به این معنی که یک صندوق سرمایه گذاری دولتی است که توسط دولت حمایت می شود. استراتژی سرمایه گذاری QIA باید توسط هیئت مدیره و شورای عالی امور اقتصادی و سرمایه گذاری تصویب شود، به این معنی که هرگونه تجدید نظر در تخصص پرتفوی آن از طریق هر دو نهاد انجام می شود. این گمانه زنی همچنین با اظهارات قبلی منصور بن ابراهیم آل محمود، مدیر عامل QIA در تناقض است. تیم ما در فضای فناوری در حال بررسی فرصت ها در بلاک چین است.
علاوه بر این، در مراسم افتتاحیه اجلاس وب قطر در ماه فوریه، هیچ خبری در مورد رمز ارزها شنیده نشد. قیشتا خاطرنشان کرد که هیچ صراحتی در مورد سرمایه گذاری در رمز ارزها ذکر نشده است و گفت که ابوظبی همچنین 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری در نوآوری فناوری و هوش مصنوعی بدون احتساب دارایی های دیجیتال اعلام کرده است. قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست که معمولا به دلیل ذخایر بزرگ گاز طبیعی و نفت است.