ریاض عربستان سعودی ممکن است یک غول کریپتویی خفته باشد

ریاض عربستان سعودی ممکن است یک غول کریپتویی خفته باشد
  • 09:04 1403-04-29
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

در مرکز صحرای النفود، ریاض که به زبان عربی به معنی "چمنزارها" است، سومین شهر پرجمعیت خاورمیانه است. اما احتمالاً این اولین جایی نیست که وقتی در مورد سیگنال ارز دیجیتال و بازی فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند.
تاثیر روانشناسی بازار بر سیگنال‌های ارز دیجیتال در عربستان هم رواج پیدا کرد هاست. کریپتوکارنسی یک منطقه خاکستری است، نه کاملاً ممنوع است و نه تأیید شده است، و دسترسی به آن دشوار است. با وجود این، تحقیقات KuCoin نشان می دهد که 14 درصد از سعودی ها بین 18 تا 60 دارای رمزنگاری هستند. 
Morrad Irsane، مدیر عامل Takadao - یک زنجیره بلوکی برای بیمه حلال - این را به عنوان شواهد روشنی از جهتی که کارها در آن پیش می‌روند، می‌داند. او به مجله می گوید: شما نمی توانید بخرید، نمی توانید بفروشید، با این حال آنها توانستند سریع ترین جمعیت صاحبان رمزارز را داشته باشند!»
این منطقه توسط قبیله بانو حنیفه تأسیس شد و حدود 1000 سال بعد در سال 1737 هنگامی که دیواری برای دور زدن تعدادی شهر واحه یا "چمنزارها" به یکی از آنها ساخته شد. ثروت با کشاورزی افزایش یافت و در سال 1774، اولین دولت سعودی پایتخت خود را در دیریه نزدیک تأسیس کرد. دویست و پنجاه سال بعد، این شهر گسترش یافته و به پایتخت مدرن عربستان سعودی تبدیل شده است.
احمد یوسف، یک آمریکایی که از سال 2015 در عربستان سعودی زندگی می‌کند، رویکرد محلی به کریپتو را به مجله توصیف می‌کند: «شاید غیرقانونی یا قانونی نباشد، اما مورد استفاده قرار می‌گیرد».
او بانک ‌ها را به‌طور کلی محتاط و غیردوستانه نسبت به ارزهای دیجیتال توصیف می‌کند، و دولت اساساً وقت خود را می‌خواهد، زیرا «آنها نمی‌خواهند تا زمانی که متوجه نشده‌اند مقررات‌گذاری کنند». او به نوسانات اخیر بازار اشاره می‌کند و حدس می‌زند که «هیچ دولتی [عربستان سعودی] به اندازه السالوادور جسور نخواهد بود» و خطر ترویج سرمایه‌گذاری را دارد که ممکن است باعث از دست دادن پول شهروندان شود.
او به شوخی می‌گوید: در گذشته، خرید ارز دیجیتال آسان بود، زیرا وجوه می‌توانست «B2B—بانک‌ها به بایننس» منتقل شود. با این حال، بانک‌ها از آن زمان به دلیل مشکلات تبلیغاتی بایننس، حتی بستن حساب‌ها، شروع به مسدود کردن چنین نقل و انتقالاتی کرده‌اند.

لینک خبر: https://cointelegraph.com/magazine/saudi-arabia-riyadh-crypto-city-guide/
 

تگ ها