تسلا بعد از فروش بیت کوین، سود 300 میلیون دلاری را از دست داد

تسلا بعد از فروش بیت کوین، سود 300 میلیون دلاری را از دست داد
  • 13:11 1402-11-08
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق گزارش های منتشر شده، تسلا بعد از فروش بیت کوین های خود، سود 300 میلیون دلاری را از دست داد. شرکت خودروسازی ایلان ماسک تا به امروز 70 درصد از سبد بیت کوین خودش را منحل کرده است، ولی در کنار گذاشتن دارایی های باقی مانده احتیاط نشان می دهد. بعد از اینکه تسلا بخش از بیت کوین های خودش را فروخت، قیمت بیت کوین بالا رفت.
توجه داشته باشید که هجوم اولیه تسلا به بیت کوین در فوریه 2021 با سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری شروع شد. در آن زمان، قیمت بیت کوین تقریبا 36 هزار دلار بود. از زمان اولیه موجودی بیت کوین گزارش شده در 8 فوریه 2021، قیمت سهام تسلا تقریبا 40 درصد در برابر بیت کوین کاهش یافته است.
با این حال، در یک چرخش شگفت انگیز، تسلا تقریبا 10 درصد از دارایی های خودش را در مارس 2021 فروخت. سپس در سه ماهه دوم سال 2022 این شرکت تقریبا 75 درصد از ذخایر بیت کوین خودش را به فروش رساند. همانطور که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا نیز اشاره کرد، این فروش ها قصد داشتند نقدینگی بیت کوین را نشان دهند و ترازنامه تسلا را در دوره های مالی نامشخص تقویت کنند.
اگر تسلا سرمایه گذاری بیت کوین خودش را حفظ می کرد، با در نظر گرفتن ارزش فعلی بیت کوین تقریبا 41500 دلار، این شرکت می توانست سود فرضی بیش از 300 میلیون دلار داشته باشد. با این حال، ذخایر بیت کوین باقی مانده این شرکت که تقریبا 9720 بیت کوین تخمین زده می شود، در سه ماهه اخیر ثابت مانده است که نشان دهنده رویکرد محافظه کارانه تر در سالی است که تریدرها پیش بینی می کنند سالی صعودی برای بیت کوین باشد. فروش بیت کوین قبلی تسلا نیز در سه ماهه ظاهر شد و جریان های نقد آزاد ضعیف تری را گزارش کرد.