سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ کاهش نمی یابد

سودآوری استخراج بیت کوین بعد از هاوینگ کاهش نمی یابد
  • 14:01 1403-01-18
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

سودآوری استخراج بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ کاهش نمی یابد. به گفته مدیر عامل Acheron Trading افزایش کارمزد شبکه بیت کوین می تواند به لطف ظهور کتیبه های Ordinals و BTCFi، درآمد استخراج کننده بعد از هاوینگ را تکمیل کند. به طور کلی، هاوینگ می تواند قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.
توجه داشته باشید که سودآوری استخراج بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ، با وجود 50 درصد بیت کوین لزوما کاهش نخواهد یافت. لوران بنایون، مدیر عامل Acheron Trading در مصاحبه ای به کوین تلگراف گفت که از نظر دلاری، بدیهی نیست که ماینرها بعد از هاوینگ وضعیت بدتری داشته باشند، کاملا برعکس کاهش پاداش استخراج بیت کوین با افزایش هزینه های شبکه جبران می شود.
هاوینگ بیت کوین قرار است پاداش های صدور بلاک را از 6.25 BTC به 3.125 BTC در 20 آوریل کاهش دهد. بعد از هاوینگ های قبلی، شرکت های استخراج کوچک تر به دلیل کاهش پاداش بلوک مجبور به ترک کار شدند. بنایون به کوین تلگراف گفت، با این حال بعد از رویداد هاوینگ بیت کوین در سال 2024 به دلیل افزایش کارمزدهای شبکه افزایش یافته توسط کتیبه های Ordinals و تامین مالی غیرمتمرکز بومی بیت کوین یا BTCFi این موضوع متفاوت خواهد بود.
کارمزد شبکه بیت کوین کارمزد تراکنش هایی است که برای تشویق ماینرها برای گنجاندن تراکنش در بلوک پرداخت می شود. میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین در حال حاضر 4.88 دلار به ازای هر تراکنش است که از 16.13 دلار به ازای هر تراکنش یک ماه پیش در 5 مارس کاهش یافته است. طبق YCharts، کارمزد تراکنش بیت کوین در سال گذشته بیش از 86 درصد افزایش یافته است.
جو داونی، مدیر بازاریابی نایس هاش، به کوین تلگراف گفت که اگر قیمت بیت کوین بالای 70 هزار دلار باقی بماند، شرکت های استخراج بیت کوین به طور کلی سودآور خواهند شد. فراتر از قیمت بیت کوین، سودآوری یک شرکت ماینینگ به کیفیت تجهیزات استخراج و بهره وری انرژی آن بستگی دارد.