حجم معاملات صرافی بایننس به 427 میلیارد دلار رسید

حجم معاملات صرافی بایننس به 427 میلیارد دلار رسید
  • 13:11 1402-11-12
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

صرافی بایننس(Binance) رکورد جدیدی ثبت کرد و حجم معاملات این صرافی به 427 میلیارد دلار رسید. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، قطعا می دانید که بایننس یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا است که می توانید در آن معاملات ارز دیجیتال را انجام دهید.
بر اساس گزارش های اخیر، CoinGecko بایننس بزرگ ترین صرافی متمرکز دنیا از نظر حجم معاملات، جایگاه رهبری بازار خودش را در سال 2023 حفظ کرده است. همچنین بایننس با وجود اینکه با نظارت زیادی روبرو شد و تغییرات قابل توجهی در رهبری داشت، سهم بازار 43.7 درصدی را حفظ کرد و شاهد افزایش حجم معاملات لحظه ای خود به 427.1 میلیارد دلار در دسامبر 2023 بود که نشان دهنده افزایش 37.5 درصدی ماه به ماه است.
حجم معاملات بایننس برخلاف صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال در سال 2023 به 3.8 تریلیون دلار رسید. طبق گزارش CoinGecko، بایننس سال را با 63.5 درصد سهم بازار شروع کرد، ولی در طول سال 2023 کاهش تدریجی را تجربه کرد و در دسامبر با 43.7 درصد از سهم بازار به پایین رسید.
در حالی که بایننس همچنان با 52.6 درصد از کل حجم معاملات نقدی در سال 2023 بر بازار تسلط داشت، کاهش نسبی بازار بورس قابل توجه بود. به صورت مطلق، بایننس در طول سال 3.8 تریلیون دلار حجم معاملات تولید کرد. همانطور که قبلا گزارش شده بود، بایننس در طول سال 2023 با فشار نظارتی قابل توجهی روبرو بود که منجر به توافقنامه تسویه حساب در نوامبر شد که صرافی را ملزم به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه به وزارت دادگستری و کمیسیون معاملات آتی کالا به دلیل نقض های مالی ادعایی کرد.
به عنوان بخشی از توافق انجام شده، چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل سابق صرافی بایننس نیز از سمت مدیر عاملی خود کناره گیری کرد. ریچارد تنگ نقش رئیس صرافی بایننس را بر عهده گرفته است، در حالی که CZ همچنان از سفر به خارج از حوزه قضایی ایالات متحده با شروع نبرد قانونی محدود می شود.
 

تگ ها