بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی (08-02-1403)

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی (08-02-1403)

رتبه نام صرافی تعداد کاربر نوع معاملات میزان کارمزد سابقه فعالیت #
1 اینانس 30,000 بدون واسطه با صرافی 0.005 از سال 1396 عضویت
* اینجا محل درج نام صرافی شما است * * * * تماس
* اینجا محل درج نام صرافی شما است * * * * تماس

* برای درج نام صرافی خود در این قسمت از بخش تماس با ما سایت اقدام نمایید


بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی (لیست صرافی ها)

رتبه نام صرافی نوع معاملات میزان کارمزد سابقه فعالیت #
1 Binance مارکت مشاهده کارمزدها 2017 عضویت
2 FTX مارکت مشاهده کارمزدها 2019 عضویت
3 Coinbase Exchange مارکت مشاهده کارمزدها 2014 عضویت
4 KuCoin مارکت مشاهده کارمزدها 2017 عضویت
5 Kraken مارکت مشاهده کارمزدها 2011 عضویت
6 Gate.io مارکت مشاهده کارمزدها 2013 عضویت
7 Binance.US مارکت مشاهده کارمزدها 2019 عضویت
8 Bitfinex مارکت مشاهده کارمزدها 2012 عضویت
9 Bitstamp مارکت مشاهده کارمزدها 2011 عضویت

  • 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 22 دقیقه

در مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی، قصد داریم که تعدادی از برترین پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال رو بهتون معرفی کنیم. با توجه به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه، کاملا طبیعی است که شما هم مثل میلیون ها ایرانی دیگه، به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی و ایرانی باشین. تو این مقاله لیستی از برترین پلتفرم های معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال رو بهتون معرفی میکنیم.

همونطور که میدونین یکی از اولین قدم ها برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی ها و خرید رمز ارز، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و قابل اعتماد است. صرافی های ارز دیجیتال داخلی و خارجی، هر کدوم مزیت هایی رو دارن که تو این مطلب اون ها رو مورد بررسی قرار میدیم. همچنین کم کارمزدترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو تو این مقاله بهتون معرفی خواهیم کرد تا هزینه ی زیادی برای ورود به دنیای رمز ارزها بهتون تحمیل نشه.

در صورتی که قصد خرید و فروش ارز دیجیتال و یا ترید ارز دیجیتال رو داشته باشین، به یک پلتفرم معتبر و قابل اعتماد برای انجام فعالیت های خودتون احتیاج دارین. صرافی ارز دیجیتال چنین پلتفرمی هستش که به عنوان یک واسط بین خریدار رمز ارزها و فروشندگان اون عمل میکنه. انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان چالش های مختلفی را به همراه داره، مخصوصا که تحریم های مالی و بانکی علیه کشورمون هر روز، بیشتر از قبل میشن.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال داخلی و خارجی

اگه بخوایم به زبانی ساده بهتون بگیم که صرافی ارز دیجیتال چیست؟ میتونیم اینطور عنوان کنیم که، یک صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج (Exchange) بستر یا پلتفرمی است که به عنوان واسط بین خریدار و فروشنده رمز ارزها عمل میکنه. این پلتفرم ممکنه که به شکل یک وب سایت اینترنتی باشه و یا اینکه در قالب یک اپلیکیشن موبایل پیاده سازی شده باشه. البته بیشتر صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی و خارجی، به هر دو شکلی که گفتیم قابل دسترسی هستن.

برای اینکه بتونین از این پلتفرم ها استفاده کنین، باید مدارک لازم برای ثبت نام ارز دیجیتالی خودتون رو به این صرافی ها ارائه بدین. سپس با ارائه پول فیات خودتون، امکان خرید ارز دیجیتال برای شما فراهم میشه. همچنین میتونین برای فروش ارزهای دیجیتال خودتون و تبدیل اون ها به پول فیات، از صرافی ارز دیجیتال استفاده کنین. به طور کلی دو نوع صرافی ارز دیجیتال داریم: صرافی های متمرکز (Centralized Exchange) و صرافی های غیرمتمرکز (Decentralized Exchange).

هر کدوم از این صرافی ها مزیت ها و معایبی رو دارن که با توجه به محدودیت های خرید ارز دیجیتال در ایران، میتونین یکی از اون ها رو برای فعالیت و معامله گری در بازار کریپتوکارنسی ها انتخاب کنین. البته در ادامه بهتون میگیم که محدودیت های هر کدوم از این صرافی ارز دیجیتال چیست؟ تا بتونین انتخاب هوشمندانه تری رو داشته باشین. پس در ادامه این مقاله ما رو همراهی کنین تا اطلاعات بیشتری رو در این مورد بدست بیارید.

صرافی متمرکز یا Centralized Exchange چیست؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال

در یک تقسیم بندی از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی اون ها رو به دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم میکنن. اولین شکل از صرافی های ارز دیجیتال، صرافی متمرکز بوده که نوعی پلتفرم آنلاین و واسطه ای بین خریداران و فروشندگان ارز دیجیتال است. در حال حاضر هم این نوع از اکسچنج ها، به عنوان رایج ترین شکل صرافی های ارز دیجیتال شناخته میشن. در صورتی که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شدین و تجربه ای در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فعالیت تو این حوزه ندارین، صرافی متمرکز ارز دیجیتال گزینه مناسبی برای قدم گذاشتن تو این مسیر هستش.

در صورتی که بخوایم به زبانی ساده تر این پلتفرم ها رو بهتون معرفی کنیم، میتوان اون ها رو مشابه بانک ها در نظر گرفت. این صرافی ها به دارایی های کاربرانشون دسترسی دارن و تو کیف پول های تحت وب خودشون از اون ها نگه داری میکنن. به همین دلیل دارایی های دیجیتالی تو این پلتفرم ها امنیت کمتری رو دارن و پیشنهاد میشه که از این پلتفرم ها برای ذخیره طولانی مدت دارایی های خودتون استفاده نکنین.

مزایای صرافی متمرکز

حالا که میدونین صرافی ارز دیجیتال چیست؟ و با نوع متمرکز این پلتفرم ها هم آشنا شدین، بهتره که در مورد مزیت ها و ایرادات این پلتفرم ها هم اطلاعاتی رو بدست بیارین. به همین دلیل در ادامه مهترین مزیت های صرافی متمرکز رو براتون ذکر میکنیم.

•    محیط کاربر پسند:

با توجه به محیط کاربری ساده این پلتفرم ها، استفاده از یک صرافی متمرکز برای سرمایه گذارهای مبتدی و حتی افرادی که از تکنولوژی سر در نمیارن، بسیار ساده است. 

•    قابل اعتماد بودن:

از مزیت های دیگه ای که برای بهترین صرافی ارز دیجیتال متمرکز ارز دیجیتال ذکر شده، تراکنش های امن و لایه های حفاظتی بیشتر در این پلتفرم ها می باشد. به همین دلیل با اطمینان خاطر میتونین به این صرافی ها اعتماد کنین.

•    تعداد کاربرهای بیشتر:

معمولا صرافی های متمرکز، مخصوصا اون هایی که از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار هستن، کاربرهای بیشتری رو دارن. این موضوع میتونه میزان اعتبار و امنیت یک صرافی ارز دیجیتال رو به خوبی به کاربرهاش نشون بده.

•    حجم معاملاتی بیشتر:

به واسطه کاربرهای بیشتری که در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال متمرکز وجود داره، میزان معاملات انجام شده هم بیشتر میشه و به همین دلیل هم در مدت زمان کمتری معاملاتتون انجام میشه.

معایب صرافی متمرکز

•    خطر هک شدن:

با توجه به اینکه در یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال برای نگهداری و ذخیره رمز ارزها از کیف پول های آنلاین و تحت وب استفاده میشه، این پتفرم ها بیشتر در معرض حمله هکر ها قرار میگیرن. به همین دلیل هم احتمال هک اون ها بسیار بیشتر است.

•    احتمال نفوذ به سرورها:

اداره و مدیریت صرافی های متمرکز به عهده شرکت هایی است که مسئولیت نگهداری دارایی های کاربرهاشون رو دارن. به همین دلیل حتی اگه از بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان استفاده کنین، بازم احتمال وجود حفره های امنیتی در سرورهای این شرکت ها وجود داره. این موضوع امنیت دارایی هایی که در اختیار صرافی های ارز دیجیتال قرار دارن رو با خطر مواجهه میکنه.

•    کارمزد معاملاتی بیشتر:

صرافی های متمرکز دارای کارمندهای بیشتر و در نتیجه هزینه های بیشتری هستن؛ به همین دلیل هم میزان کارمزدی که از کاربرهای خودشون دریافت میکنن، بسیار بیشتر از پلتفرم های غیر متمرکز است. البته هر چقدر معامله انجام شده حجم بیشتری رو داشته باشه، هزینه کارمزد اون هم بیشتر خواهد بود.

صرافی غیرمتمرکز یا Decentralized Exchange چیست؟

صرافی غیرمتمرکز

صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال، نوع دیگه ای از بهترین صرافی ارز دیجیتال بوده. مهمترین ویژگی این پلتفرم ها اینه که به هیچ عنوان نیازی نیست که برای استفاده از خدمات اون ها، حساب کاربری تو این صرافی ها ایجاد کنین. معاملات تو این صرافی ها به شکل همتا به همتا یا P2P انجام میشه و کاربرها بدون هیچ واسطه ای میتونن خرید و فروش رمز ارزهای خودشون رو انجام بدن. به همین دلیل هستش که میگن این پلتفرم ها غیر متمرکز اند و هیچ سیستمی روی اون ها نظارت نداره.

از ویژگی های دیگه ای که در مورد این پلتفرم ها باید بهش توجه داشته باشین اینه که، صرافی های غیر متمرکز فقط امکان معامله ارزهای دیجیتال رو بهتون میدن و نمیتونین که رمز ارزهای خودتون رو به پول های فیات رایج مثل دلار، یورو، ریال و. . . تبدیل کنین. به همین خاطر برای استفاده از امکانات و خدمات یک صرافی غیر متمرکز، در ابتدا باید پول فیات خودتون رو به ارز دیجیتال تبدیل کرده باشین.

نکته مثبتی که در مورد این صرافی ها وجود داره و برای ایرانی ها هم یک مزیت بزرگ محسوب میشه، اینه که تو این صرافی ها دیگه نیازی به اعتماد به شخص ثالثی نیست و همه افراد میتونن بدون واسطه معاملات خودشون رو به شکلی کاملا امن انجام بدن. این کار به لطف توسعه قراردادهای هوشمند امکان پذیر شده و همه افراد میتونن به راحتی خرید و فروش ارز دیجیتال رو انجام بدن.

مزایای صرافی غیرمتمرکز 

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان، چالش های زیادی رو داره، چرا که محدودیت های بسیاری برای خرید ارز دیجیتال در ایران وجود داره و تحریم های مالی و بانکی، فعالیت تو این حوزه را با مشکلات متعددی روبرو میکنه؛ به همین دلیل هم تو سال های گذشته صرافی های غیر متمرکز در بین ایرانی ها به شدت محبوب شدن. البته این پلتفرم ها هم مزیت ها و معایبی رو دارن که در ادامه اون ها رو ذکر میکنیم.

•    ناشناس بودن: 

مهمترین مزیتی که صرافی های غیر متمرکز دارن، ناشناس موندن هویت کاربرها و معامله گرهاییه که از اون استفاده میکنن. همچنین برای انجام معاملات هیچ نیازی به احراز هویت تو این صرافی ها نیست. در نتیجه حریم خصوصی کاربر در یک صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال بیشتر از پلتفرم های متمرکز، محافظت میشه.

•    قابل هک نبودن:

صرافی های غیر متمرکز برای کسایی که نگران از دست رفتن سرمایه های دیجیتالیشون به خاطر هک شدن هستن، گزینه مناسب تری محسوب میشن. با توجه به اینکه تو این صرافی های ارز دیجیتال، دارایی های هر کاربر در کیف پول ارز دیجیتال خودش نگهداری میشه، هیچ نگرانی بابت هک شدن این پلتفرم ها وجود نداره. حتی اگه یک صرافی غیر متمرکز هک بشه، چون دارایی های تمامی افراد تو کیف پول شخصی اون ها نگهداری میشه، نگرانی در این مورد وجود نداره.

•    قابل دستکاری نبودن بازارها:

تمامی معاملات تو صرافی های غیر متمرکز انجام میشن، به شکل همتا به همتا هستن. به همین دلیل کاربرها هیچ نوع نگرانی رو در مورد دستکاری در بازار و قیمت ارزهای دیجیتال ندارن.

•    عدم نیاز به احراز هویت کاربرها:

از دیگر مزیت های یک صرافی غیر متمرکز میتونیم به این مورد اشاره کنیم که، فعالیت در این صرافی ها و استفاده از اون ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال، نیازی به احراز هویت و ارائه مدارک هویتی نداره. این مزیت با توجه به محدودیت هایی که برای خرید ارز دیجیتال در ایران وجود داره، اهمیت دو چندانی رو پیدا کرده.

•    عدم نظارت بر عملکرد صرافی:

معامله در یک صرافی غیر متمرکز این مزیت رو داره که هیچ سازمان یا شخص مشخصی، بر روی نحوه انجام معاملات نظارت نمیکنه و به همین دلیل هم امکان اعمال محدودیت های سلیقه ای یا بر اساس قوانین بین المللی، وجود نداره.

معایب صرافی غیرمتمرکز 

هر پلتفرم معاملاتی در حوزه کریپتوکارنسی ها، در کنار مزیت هایی که داره، شامل یکسری ایرادات و معایب هم هستش. صرافی های غیر متمرکز هم با وجود مزیت های مختلفی که دارن، ایراداتی هم بهشون وارد شده. برای اینکه بتونین بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی رو انتخاب کنین، باید به خوبی با ایرادات این دسته از صرافی ها هم آشنا بشین. به همین منظور در ادامه تعدادی از ایراداتی که معامله گر ها از این پلتفرم های معاملاتی گرفتن رو براتون ذکر کردیم.

•    عدم پشتیبانی از ارزهای فیات: 

یکی از بزرگترین اشکالاتی که به صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال وارد میکنن، عدم امکان معامله در این پلتفرم ها با ارزهای فیات هستش. به همین دلیل تمامی کاربرهایی که از این صرافی ها برای معاملات ارز دیجیتال استفاده میکنن، به یک صرافی متمرکز هم برای نقد کردن دارایی هاشون احتیاج پیدا میکنن.

•    رابط کاربری پیچیدگی:

صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال رابط کاربری پیچیده تری رو دارن و به همین خاطر هم برای افرادی که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شدن، استفاده از این پلتفرم ها کمی سخت و پیچیده است. به همین دلیل هم کار با این صرافی ها ممکنه که برای همه مناسب نباشه.

•    نقد شوندگی کم:

از ایرادات دیگه ای که از صرافی های غیر متمرکز گرفته میشه، میزان نقدینگی پایین تو این صرافی های ارز دیجیتال هستش. با توجه به اینکه بیشتر افراد از صرافی های متمرکز به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال یاد میکنن، کاملا طبیعیه که از پلتفرم های متمرکز برای انجام معاملاتشون استفاده میکنن. به همین دلیل میزان نقدینگی موجود در پلتفرم های غیر متمرکز پایین تره.

•    کاربرهای کمتر:

صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال در مقایسه با پلتفرم های متمرکز، کاربرهای کمتری رو دارن. دلیل این موضوع رو هم میتونیم رابط کاربری ساده پلتفرم های متمرکز، نقدینگی بیشتر، امکانات متنوع و پشتیبانی از ارزهای فیات در صرافی های متمرکز بدونیم.

انواع صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال داخلی و خارجی

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، نیاز افراد به وجود صرافی های ارز دیجیتال بیشتر شد. به همین دلیل، صرافی های ارز دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. همین موضوع نیز باعث میشه تا پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال برای فعالیت کار سختی بشه. در ادامه برخی از انواع صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما معرفی می کنیم.

•    صرافی ارز دیجیتال ایرانی

یکی از انواع صرافی های ارز دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال ایرانی هست که شما می تونین به راحتی به اون ها مراجعه کرده و با انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت فعالیت خودتون رو انجام بدین. برای اینکه بتونین از صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنین، ابتدا باید تحقیقات لازم رو انجام بدین تا بهترین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی رو پیدا کرده و خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین. توجه داشته باشین که صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به صورت متمرکز فعالیت می کنند و برای فعالیت در اون ها باید احراز هویت انجام بدین. برای این کار نیز باید اطلاعات شخصی و تصاویر کارت بانکی، شناسنامه، کارت ملی و متن تعهد نامه رو در دست گرفته و با گرفتن عکس سلفی احراز هویت خودتون رو انجام داده تا اجازه خرید و فروش ارز دیجیتال رو داشته باشین. صرافی اینانس نمونه ای از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی هست.

•    صرافی ارز دیجیتال خارجی

یکی دیگه از انواع صرافی های ارز دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال خارجی هست که افراد زیادی برای خرید و فروش از این صرافی ها استفاده می کنند، ولی به دلیل تحریم های بین المللی کشور ایران، کار با صرافی های خارجی برای کاربران ایرانی سخت و تا حدودی غیر ممکن شده. بایننس نمونه ای از صرافی های خارجی هست که اگه ایرانی بودن کاربری رو نشخیص بده، حساب اون رو مسدود می کنه. بنابراین، برای اینکه با خیال راحت معامله های خودتون رو انجام بدین، توصیه می کنیم تا از صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنین.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال چطور کار می کند؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال آنلاین

زمانی که تصمیم گرفتین کدوم ارز دیجیتال رو خریداری کنین، باید یه مکانیزم سرمایه گذاری ایجاد کنین. سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مانند این نیست که به فروشگاه یا صرافی برین و از فروشنده بخواهین پول شما رو با ارز دیجیتال معاوضه کنه، ولی بعد از شروع کار، روال کار بی نهایت ساده هست. در اصل اگه می خواهین ارز دیجیتال بخرین، باید با داشتن منبع شروع کنین. مبادلات ارزهای دیجیتال مانند کارگزاری هاست، ولی به طور خاص برای تسهیل مبادله ارزهای دیجیتال و دارایی هایی که از بلاک چین پشتیبانی می کنند، طراحی شدن.

صرافی های مختلف ارز دیجیتال متفاوت عمل می کنند، ولی همه اون ها به اصل های یکسانی برای تضمین امنیت خرید، فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال در معاملات تکیه دارن. همچنین ممکنه توجه داشته باشین که یه ارز دیجیتال با قیمت های مختلف در صرافی های مختلف در یه زمان خاص ثبت شده باشه. این تغیرات قیمت به این دلیل هست که صرافی های کوچیک تر، عرضه ارز دیجیتال کمتری دارن و بنابراین، اون رو با قیمت بالاتری ثبت می کنند. برعکس، صرافی های بزرگ تر ذخایر ارز دیجیتال زیادی دارن و هرچه عرضه بیشتر باشه، قیمت ها در صرافی ها کاهش پیدا می کنه و آخر باعث کاهش ارزش بازار میشه.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟ بهترین صرافی ارز دیجیتال کدامند؟

برای اینکه بخوایم جواب مناسبی رو به این سوال بدیم، باید بگیم که استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی با توجه به نوع دیدگاهی که برای سرمایه گذاری دارین، انتخاب میشه. صرافی های داخلی محدودیت هایی رو در زمینه ارائه خدمات دارن و به همین خاطر ممکنه که برای برخی از افراد مناسب نباشن. از طرفی به دلیل تحریم های بین المللی، صرافی های خارجی محدودیت هایی رو برای معامله گر های ایرانی در نظر گرفتن و حتی اجازه فعالیت به اون ها رو نمیدن؛ به همین خاطر بهتره افراد مبتدی از این نوع پلتفرم ها استفاده نکنن.

ما با بررسی معیار های مختلف هر صرافی ارز دیجیتال، معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی رو تو این مقاله بهتون معرفی کردیم تا با توجه به سلیقه و استراتژی معاملاتی خودتون، یکی از اون ها رو برای فعالیت انتخاب کنین. البته لازم به ذکره که در هر صورت به یک صرافی ایرانی احتیاج خواهید داشت؛ چرا که برای انتقال ریال به این صرافی ها فقط باید از ارزهای دیجیتال استفاده کنین و امکان شارژ مستقیم پلتفرم های خارجی با استفاده از کارت بانکی وجود نداره. توصیه میکنیم مقاله 5 ریسک فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال رو هم برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی

چرا باید بهترین صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

کار در بازار ازهای دیجیتال پر از ریسک هست و یکی از مهمترین این ریسک ها کار با صرافی هاست. در سالهای اخیر تعداد صرافی ها به شدت افزایش پیدا کرده و پیدا کردین بهترین صرافی ارز دیجیتال کمی سخت شده . خدمات صرافی ها متنوع هست و گاها کلاهبردارانی نیز در بین این صرافی ها جا خوش کردن تا دارایی های کاربران رو چپاول کنن. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی رو معرفی کنیم تا با خیال راحت توی این بازار کار کنین.

معیار های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

در مجموع برای بررسی هر کدام از صرافی هایی که تو این مقاله بهتون معرفی کردیم، 5 فاکتور مختلف رو مورد بررسی قرار دادیم. این فاکتور ها موارد زیر هستند:

1.    زبان بهترین صرافی ارز دیجیتال:

برای فعالیت در صرافی های خارجی باید به زبان انگلیسی مسلط باشین تا بتونین رد صورت بروز هر نوع مشکلی با تیم صرافی ارتباط برقرار کرده و مشکلتون رو مطرح کنین. البته این مشکل تو صرافی های ایرانی مطرح نیست و تماس با تیم پشتیبانی این صرافی ها راحت تره. 

2.    تجربه کاربری بهترین صرافی ارز دیجیتال:

برای اینکه بتونیم این مقاله رو براتون تهیه کنیم، تجربه کاربری خودمون رو به عنوان یک معامله گر ارز دیجیتال تو هر کدوم از این پلتفرم ها مورد بررسی قرار دادیم. صرافی هایی که تو این مقاله قرار دادیم، تونستن بالاترین امتیاز رو در این مورد از ما دریافت کنن.

3.    میزان کارمزد بهترین صرافی ارز دیجیتال:

هر صرافی با توجه به خدماتی که به کاربرهای خودشون ارائه میدن و سیاست هایی که در این مورد دارن، کارمزدی رو از اون ها دریافت میکنن. بهتره از صرافی هایی استفاده کنین که کمترین میزان کارمزد رو از کاربرهاشون دریافت میکنن.

4.    اطلاعات تماس و آدرس دفتر مرکزی:

شفافیت در اطلاعات یک صرافی باعث جلب اطمینان مخاطبانش میشه. به همین دلیل بهتره که در مورد صرافی های ایرانی به آدرس دقیق شرکت و دفتر اون و راه های ارتباطی که باهاش وجود داره، توجه کنین.

5.    قابلیت پیگیری و شکایت از بهترین صرافی ارز دیجیتال:

یکی از مزیت های استفاده از صرافی های معتبر اینه که میتونین تخلف های اون ها رو پیگیری کنین. بزرگترین مزیت صرافی های ایرانی، قابل پیگیری راحت تر تخلفات اون هاست. شما میتونین در صورتی که تراکنش هاتون اختلالی رو داشتن و پشتیبانی سایت پاسخگوی شما نبود، از طریق مراجع قانونی تخلفات اون صرافی رو پیگیری کنین.

ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این حوزه، باید ویژگی های مختلف این پلتفرم ها رو مورد بررسی قرار بدین.

از جمله مهمترین ویژگی هایی که یک صرافی معتبر داره، موارد زیر هستن:


•    گواهینامه های امنیتی و قبول شدن در تست های امنیتی مختلف
•    شهرت و اعتبار تیم اصلی صرافی 
•    کیفیت و سرعت خدماتی که ارائه میده
•    سرعت پاسخگویی تیم پشتیبانی و میزان راهنمایی اون ها در مواجهه با مشکل
•    حجم معاملات بالا
•    کارمزد معاملاتی پایین
•    پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بیشتر 
•    راحتی ترید و خرید ارزهای دیجیتال
•    رابط کاربری ساده و تجربه کاربر ها در استفاده از پلتفرم
•    داشتن آدرس دقیق دفتر مرکزی صرافی 
•    راه های ارتباطی مختلف برای ارتباط با شرکت
•    فعالیت در شبکه های اجتماعی و حضور فعال در آن ها

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی و داخلی

موارد زیر از جمله برترین صرافی های بین المللی و داخلی هستن که ویژگی های بالا رو دارن که میتونیم اون ها رو به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال داخلی و خارجی، بهتون معرفی کنیم. در ادامه لیست ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران که طرفدار های زیادی رو هم دارن، براتون قرار میدیم:

1.    صرافی اینانس (ایران بایننس سابق)

اگه به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی هستین، صرافی اینانس میتونه به همه ی نیاز های شما پاسخ بده. این صرافی داخلی ارز دیجیتال با پشتیبانی از بیش از 700 ارز دیجیتال مختلف، کاربرهای ایرانی رو از صرافی های خارجی بی نیاز کرده. سابقه 5 ساله این صرافی باعث شده که قابل اطمینان و اعتماد باشه و کاربرها با خیال راحت از این پلتفرم استفاده کنن.

همونطور که قبلا هم گفتیم اگه میخواین از یک صرافی خارجی استفاده کنین تا امکان معامله ارزهای دیجیتال با اهرم یا لوریج براتون فراهم باشه، به یک پلتفرم داخلی برای انتقال پولتون احتیاج دارین که اینانس میتونه این نیازتون رو برطرف کنه. طبق بررسی هایی که انجام دادیم اینانس، کم کارمزدترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که بهترین امکانات رو با کمترین هزینه به کاربرهاش ارائه میده. 

مهمترین مزیت های اینانس موارد زیر هستن:

•    کارمزد پایین در مقایسه با رقبا
•    پشتیبانی از بیش از 700 ارز دیجیتال مختلف
•    پشتیبانی از شبکه های بلاک چینی مختلف
•    حضور فعال و پررنگ در شبکه های اجتماعی
•    تیم پشتیبانی قوی و با تخصص در حوزه ارزهای دیجیتال
•    رابط کاربری ساده سایت
•    دارای اپلیکیشن

2.    صرافی بایننس (Binance Exchange)

 صرافی بایننس

صرافی بایننس یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی در حوزه ارزهای دیجیتال است که بیشترین حجم معاملات ارزهای دیجیتال تو این صرافی صورت میگیره. صرافی ارز دیجیتال بایننس به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال دنیا شناخته میشه و بیشتر فعالای این حوزه از این پلتفرم برای معاملاتشون تو دنیای کریپتوکارنسی ها استفاده میکنن. این پلتفرم امکانات مختلفی رو از جمله معاملات آتی، بازار آپشن و ابزارهایی مثل استاپ لاس، استاپ مارکت و. . . در اختیار معامله گر های خود قرار داده که بیشترین محبوبیت رو برای این صرافی فراهم کردن. 

این صرافی با کارمزد 0.1 درصدی که تعیین کرده، کمترین هزینه رو در هر معامله از کاربرهای خودش دریافت میکنه. البته شما میتونین با استفاده از کوین اختصاصی این صرافی که بایننس کوین (BNB) نام داره، در معاملاتی که انجام میدین، تخفیف ویژه دریافت کنین. البته توجه داشته باشین که فعالیت ایرانی ها در این پلتفرم محدود شده و به همین خاطر توصیه میکنیم که از این صرافی برای معاملاتتون استفاده نکنین. مقاله چرا صرافی های خارجی حساب های کاربران ایرانی را مسدود می کنند؟ هم میتونه اطلاعات مفیدی در این زمینه بهتون بده

 مهمترین ویژگی های صرافی ارز دیجیتال بایننس موارد زیر هستن:

•    کارمزد پایین در معاملات
•    پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف (بیش از 600 رمز ارز)
•    امکان دسترسی به چارت های قیمتی پیشرفته
•    امنیت بالای سایبری
•    اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و IOS
•    تحریم ایرانی ها و ضرورت استفاده از IP ثابت خارجی برای اتصال به آن
•    برای افراد تازه وارد و کم تجربه، رابط کاربری پیچیده ای دارد.

3.    صرافی کوکوین (Kucoin Exchange)

صرافی بعدی که قصد داریم در مقاله معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بهتون معرفی کنیم، صرافی کوکوین است. احتمالا شما هم اسم این صرافی رو زیاد شنیدین، چرا که بیشتر ایرانی ها از این پلتفرم خارجی برای معاملات خودشون استفاده میکنن. این صرافی تو سال 2017 راه اندازی شده و در حال حاضر بیش از 6 میلیون کاربر فعال داره. شما در این صرافی ارز دیجیتال علاوه بر معاملات اسپات، مارجین، فیوچرز و P2P میتونین از خدماتی مثل اعطای وام و استیکینگ ارزهای دیجیتال هم استفاده کنین.

یکی از مهمترین ویژگی های این صرافی اینه که رمز ارزهایی که مارکت کپ پایین ولی پتانسیل رشد بالایی رو دارن، تو این پلتفرم سریعتر از بقیه ی صرافی ها لیست میشن. همچنین با کمک این صرافی به هزاران ارز دیجیتال کمتر شناخته شده دسترسی پیدا میکنین. لازم به ذکره که این صرافی هم یک توکن بومی (KCS) داره که با استفاده از اون تا 90 درصد در کارمزد معاملات، به کاربرها تخفیف داده میشه. در حال حاضر این پلتفرم به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان شناخته میشه. با دوره آموزش صرافی کوکوین بطور کامل با این صرافی و نحوه کار با اون آشنایی پیدا کنین.

صرافی کوکوین

مهمترین ویژگی های صرافی کوکوین موارد زیر هستن:

•    ارائه خدمات به ایرانی ها
•    رابط کاربری روان و ساده
•    دارای اپلیکیشن برای گوشی های موبایل
•    دسترسی به ارزهای کمتر شناخته شده
•    خدمات متنوع از جمله استیکینگ و اعطای وام

4.    صرافی کوینکس (CoinEx)

یکی دیگه از پلتفرم های بین المللی که امکان فعالیت ایرانی ها در اون وجود داره، صرافی کوینکس است. این صرافی تو سال 2017 در هنگ کنگ فعالیت خودش رو آغاز کرده و تو مدت زمان کوتاهی کاربرهای زیادی رو از سراسر جهان به خودش جذب کرده. در حال حاضر کوینکس هم یکی از پلتفرم های محبوب در بین ایرانی هاست. دلیلش هم عدم نیاز به احراز هویت و پشتیبانی از زبان فارسی می باشد.

این پلتفرم به شما اجازه میده که از انواع معاملات فیوچرز، اسپات و مارجین برای معاملات خودتون استفاده کنین. طبق آمار منتشر شده در سال های اخیر به خاطر محدودیت های سفت و سختی که بایننس برای ایرانی ها اعمال کرده، بیشتر ایرانی ها به این صرافی مهاجرت کردن. در حال حاضر تخمین زده میشه که حدود 60 درصد از کاربرهای این سایت رو ایرانی ها تشکیل دادن. دوره آموزش صرافی کوینکس صفر تا صد این صرافی رو به شما یاد خواهد داد.

ویژگی های مهم صرافی کوینکس موارد زیر هستن:

•    پشتیبانی از زبان فارسی
•    ارائه خدمات به ایرانی ها بدون نیاز به احراز هویت
•    اپلیکیشن کاربردی و آسان برای انواع گوشی های موبایل
•    برداشت تا سقف 1 میلیون دلار بدون نیاز به احراز هویت
•    پشتیبانی از 500 ارز دیجیتال مختلف
•    کارمزد معاملاتی پایین (حدودا 0.1 درصد)

صرافی کوینکس

5.    صرافی کراکن (Kraken)

کراکن یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال دنیاست که تو سال 2011 تاسیس شده. دفتر اصلی این صرافی تو کالیفرنیا قرار داره و شما میتونین با استفاده از این پلتفرم بیش از 90 ارز دیجیتال مختلف رو خریداری کنین. یکی از مهمترین ویژگی های این صرافی اینه که از ارزهای فیات پشتیبانی میکنه و امکان خرید ارزهای دیجیتال با واریز مستقیم ارزهایی مثل دلار آمریکا، دلار کانادا، فرانک سوئیس، پوند انگلیس و ین ژاپن برای کاربرها وجود داره.

تیم سازنده کراکن به مسائل امنیتی اهمیت ویژه ای میدن و بیشتر ارزهای دیجیتال خودشون رو به صورت آفلاین نگه میدارن. همچنین کاربرهای این صرافی برای دسترسی به دارایی های دیجیتالی که دارن حتما باید از احراز هویت دو عاملی استفاده کنن.

مهمترین ویژگی های صرافی کراکن موارد زیر هستن:

•    رابط کاربری بسیار ساده که حتی کاربرهای مبتدی هم میتونن ازش استفاده کنن
•    پشتیبانی از انواع معاملات مختلف مثل آتی، مارجین، FX و OTC
•    پشتیبانی از بیش از 90 ارز دیجیتال و 7 ارز فیات
•    چت زنده برای پشتیبانی از کاربرها در تمامی ساعات روز
•    امنیت بسیار بالا و استفاده از کیف پول های آفلاین

6.    صرافی هات بیت (Hotbit)

از نظر تعداد ارزهای قابل معامله، هات بیت تو جایگاه اول صرافی های ارز دیجیتال قرار داره. با کمک این صرافی میتونین بیش از 2000 رمز ارز مختلف رو معامله کنین. یکی از مهمترین قابلیت های این صرافی اینه که با استفاده از ETF خودش به کاربرها اجازه میده که در انواع صندوق ها سرمایه گذاری کنن. این صرافی از اهرم و یا لوریج در معاملات آتی خودش پشتیبانی میکنه.

در حال حاضر این صرافی 7 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داره و سعی داره که با افزایش امکانات خودش، کاربرهای بیشتری رو به خودش جذب کنه. همچنین لازم به ذکره که تا به الان این صرافی مواضع سختگیرانه ای رو در مورد ایرانی ها اتخاذ نکرده.

صرافی هات بیت

مهمترین ویژگی های صرافی هات بیت موارد زیر هستن:

•    پشتیبانی از 2000 ارز دیجیتال مختلف
•    بیش از7 میلیون کاربر فعال
•    سرعت و امنیت بالا
•    اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و IOS
•    کارمزد معاملاتی مناسب (0.2 درصد)

7.    صرافی اف تی ایکس (FTX)

صرافی FTX فعالیت خودش رو تو بهار سال 2019 آغاز کرده ولی به سرعت رشد کرده و در حال حاضر از نظر حجم معاملاتی که داره، بین بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی قرار گرفته. این صرافی خدمات مختلفی رو به کاربرهای خودش ارائه میده و از نظر تنوع امکااتی که داره، بین برترین صرافی های بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفته. یکی از مهمترین سرویس هایی که صرافی FTX برای کاربر های خودش در نظر گرفته، بازارهای NFT می باشد.

از مهمترین ویژگی های صرافی اف تی ایکس میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•    کارمزد پایین که حدودا 0.1 درصد است
•    پشتیبانی از معاملات آتی ارز دیجیتال
•    پشتیبانی از قرارداد های اختیار معامله یا آپشن
•    پشتیبانی از توکن های لوریج دار
•    پشتیبانی از معاملات MOVE در تایم فریم های روزانه، هفتگی و سه ماهه
•    بازارهای پیش بینی
•    توکن اختصاصی FTT

8.    صرافی بلاک فای (BlockFi)

صرافی بلاک فای

صرافی بلاک فای به کاربرهای خودش اجازه میده که با وثیقه گذاشتن ارزهای دیجیتالی که دارن، وام بگیرن و یا به کاربرهای دیگه وام بدن. این صرافی دارای یک ساختار کارمزدی مقرون به صرفه است و از زیرساخت های امنیت سایبری بسیار خوبی برخورداره. جالبه بدونین که این صرافی فقط برای واریز و برداشت ارز از کاربرهای خودش کارمزد دریافت میکنه و معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی شامل کارمزد نیست.

در صرافی بلاک فای به منظور تامین امنیت برای داده های کاربرها، از ابزار هایی مثل احراز هویت دوعاملی و لیست مجاز استفاده میشه. لیست مجاز به کاربر ها اجازه میده که برداشت از حسابشون رو به آدرس های از قبل تعیین شده ای محدود کنن.

ویژگی های مهم صرافی بلاک فای موارد زیر هستن:

•    دریافت سود ماهانه از ارزهای دیجیتالی که کاربر داره
•    قابلیت دریافت و اعطای وام با وثیقه کردن ارز بیت کوین
•    مورد حمایت قانون گذاران ایالات متحده
•    برای معامله کارمزدی از کاربرها دریافت نمیکنه
•    کارمزد واریز و برداشت کم
•    امکان بهره مندی از لیست مجاز

9.    صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com)

صرافی کریپتو دات کام به عنوان یکی از امن ترین پلتفرم های معاملاتی جهان شناخته میشه. این صرافی از تکنیک های مختلفی برای امنیت دارایی کاربرهای خودش استفاده میکنه که از اون ها میتونیم به ذخیره سازی آفلاین ارزهای دیجیتال، حساب های حضانتی بانکی برای ارزهای فیات، احراز هویت دو عاملی و قابلیت استفاده از اطلاعات بیومتریک، ایمیل، تلفن و. . . برای احراز هویت دو عاملی اشاره کنیم.

این صرافی از 250 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی میکنه. همچنین تو این پلتفرم از کیف پول های حضانتی استفاده شده که سرعت نقل و انتقال ارزهای دیجیتال رو به میزان زیادی افزایش میدن.

مهمترین ویژگی صرافی کریپتو دات کام موارد زیر هستن:

•    زیرساخت های امنیتی پیشرفته و قوی
•    اعمال تخفیف برای کاربرها
•    کارمزد بالا برای معاملاتی که حجم کمی دارن

10.    صرافی کوین بیس (Coinbase)

صرافی کوین بیس

کوین بیس یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی به حساب میاد که قدم های مهمی رو برای مقبولیت بیشتر ارزهای دیجیتال برداشته. این صرافی سال گذشته با عرضه عمومی سهام خودش، به دنبال مشروعیت بخشیدن به بازار ارزهای دیجیتال است. تو این پلتفرم علاوه بر امکانات معاملاتی، میتونین مطالب آموزشی بسیار مفیدی رو هم پیدا کنین که برای افراد مبتدی و تازه کار بسیار مفید هستن.

این صرافی از احراز هویت دو عاملی استفاده میکنه و بیش از 98 درصد دارایی های کاربر های خودش رو در کیف پول های افلاین نگهداری میکنه. همچنین این پلتفرم یه بیمه نامه برای محافظت از دارایی های مشتریانش تا سقف 250 هزار دلار داره. البته این صرافی کارمزد بالایی (1.99 درصد) رو در برابر خدماتی که ارائه میده از کاربرهاش دریافت میکنه.

مهمترین ویژگی صرافی کوین بیس موارد زیر هستن:

•    رابط کاربری آسان که فرآیند معامله رو ساده کرده
•    آموزش های رایگان در مورد حوزه های مختلف ارز دیجیتال
•    پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع
•    ارائه بیمه برای کاربرها تا سقف 250 هزار دلار
•    تدابیر امنیتی بسیار بالا
•    کارمزد معاملاتی بیشتر در مقایسه با رقبا

صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی چه تفاوتی دارند؟

احتمالا این سوال را از خودتان پرسیده باشید که صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی چه تفاوتی دارند؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که صرافی ایرانی و خارجی هر دو یک پلتفرم معاملاتی برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستند که شما می توانید از این صرافی ها استفاده کرده و معاملات خودتان را انجام دهید. این صرافی ها در کنار شباهت هایی که با یکدیگر دارند، تفاوت هایی نیز در میان صرافی های خارجی و ایرانی دیده می شود.
توجه داشته باشید که مهم ترین تفاوت صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی در نوع معاملات این صرافی هاست. بهتر است بدانید، صرافی های ارز دیجیتال ایرانی به دلیل برخی از قوانین و مقررات نمی توانند معاملات فیوچرز و معاملات اهرم دار را به کاربران خود ارائه دهند و این مسئله باعث می شود تا معامله گران ایرانی به سمت صرافی های ارز دیجیتال خارجی روی بیاورند و معاملات خودشان را در این صرافی ها انجام دهند.
یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت های صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی این است که احراز هویت در صرافی های ایرانی به راحتی انجام می شود، ولی کاربران ایرانی نمی توانند به راحتی در صرافی های ارز دیجیتال خارجی مانند بایننس احراز هویت انجام دهند. همچنین در صرافی های ایرانی امکان اتصال به درگاه های واریز ریالی وجود دارد، ولی در صرافی های خارجی این امکان وجود ندارد. علاوه بر این، صرافی های ارز دیجیتال خارجی امکان واریز دلار و ارز دیجیتال را دارند و کاربران در زمان کار با این صرافی ها با محدودیت هایی روبرو می شوند.

جمع بندی

برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، انتخاب یک بستر امن و معتبر یکی از اولین کار هاییه که باید انجام بدین. تو این مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی رو بهتون معرفی کردیم تا بین هزاران صرافی آنلاینی که وجود داره، سر درگم نشین. توجه داشته باشین که به دلیل تحریم های بین المللی بیشتر این صرافی ها، محدودیت هایی رو برای کاربرهای ایرانی در نظر میگیرن و حتی تو بعضی مواقع، هیچ گونه امکاناتی رو به ایرانی ها ارائه نمیدن.

در صورتی که به تازگی وارد دنیای رمز ارزها شدین و یا قصد سرمایه گذاری بلند مدت تو این حوزه رو دارین، بهتره که از صرافی ارز دیجیتال آنلاین ایرانی برای معاملات خودتون استفاده کینن. از بین پلتفرم های داخلی فعال تو این حوزه، صرافی اینانس رو بهتون پیشنهاد میدیم. این صرافی هیچ محدودیتی رو نداره و اجازه دسترسی به بیش از 700 ارز دیجیتال رو براتون فراهم کرده. همچنین با پشتیبانی قوی خودشون، سعی دارن بهترین خدمات رو به کاربرهاش ارائه بده.


نظرات کاربران در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی

  1. meysam (1401/06/29)

    سلام خدمت آکادمی ارز سنج بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که تا الان دیدم صرافی اینانس هستش که از ارز های دیجیتال زیادی پشتیبانی میکنه

  1. محمد (1401/08/29)

    از بین خارجی ها میگن کوکوین نمیخواد به ایرانی ها خدمت بده درسته"؟

  1. سعید (1401/11/04)

    بهترین صرافی ارز دیجیتال به نظر من توی ایرانیا اینانس هست که تعداد ارز زیادی داره و توی خارجی ها کوکوین

در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی نظر دهید
سوال امنیتی :4+43 = ?