آزمایش موفقیت آمیز انتقال روبل دیجیتال بانک دیجیتالPSBروسیه

آزمایش موفقیت آمیز انتقال روبل دیجیتال بانک دیجیتالPSBروسیه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک دیجیتال روسی PSBکه یکی از بزرگ ‌ترین بانک ‌های کشور روسیه از نظر دارایی است، از طریق اپلیکیشن موبایلی خود یک آزمایش موفقیت ‌آمیز را با تراکنش ‌های روبل دیجیتال انجام داده است. بانک دیجیتال دولتی PSB در اوایل سال جاری در رابطه با اقدامات مسکو در اوکراین تحت تحریم های غرب قرار گرفته است.

این بانک یکی از اولین وام دهندگان روسی است که به آزمایشات ارز دیجیتال بانک مرکزی، CBDC صادر شده توسط بانک روسیه پیوسته است. براساس گزارش خبرگزاری تجاری پلاس ژورنال، این بانک به تازگی تراکنش های روبل دیجیتال را از طریق اپلیکیشن خود برای دستگاه های تلفن همراه آزمایش کرده است.

CBDC یا ارز دیجیتال بانک مرکزی توکن از مزایای غیرمتمرکز و ایمن بلاک چین استفاده می کند و با فعال کردن تراکنش ‌های همتا به همتا، زیرساخت پرداخت انعطاف‌ پذیرتری را ارائه می‌کند، همزمان با کاهش هزینه‌ تراکنش، قابلیت ‌اشتراک‌ گذاری اطلاعات را افزایش می ‌دهد.

برای شروع عملیات، کاربران با ثبت نام در اپلیکیشن و راه اندازی یک کیف پول ارز دیجیتال توانستند موجودی الکترونیکی معمولی خود را با روبل دیجیتال مبادله کنند و پول نقد دیجیتال را به سایر کاربران و همچنین سایر بانک های شرکت کننده در پروژه آزمایشی انتقال دهند.

جزئیات گزارش و تمامی اطلاعات مربوط به تراکنش ‌های انجام شده توسط پلتفرم روبل دیجیتال از طریق بانک مرکزی روسیه، CBRبر روی کیف پول دیجیتال کاربران در اپلیکیشن گوشی هوشمند ارائه شده است. نمونه اولیه این پلتفرم در اواخر سال گذشته توسط بانک مرکزی راه اندازی و توسعه یافته است.

به گفته بانک مرکزی روسیه؛ PSB یکی از اولین بانک هایی است که فن آوری ساده و قابل فهمی را برای انجام تراکنش با روبل دیجیتال در اپلیکیشن موبایل راه اندازی کرده و آنرا با موفقیت آزمایش کرده است. معاون ارشد رئیس ‌جمهور و رئیس واحد تجارت دیجیتال بانک نیز اظهار داشته است که این بانک انتظار دارد با توسعه ابزار فن آوری جدید استاندارد تسویه حساب اقتصاد روسیه تغییر کند و مطمئنا این اقدام باعث رونق بسیاری از بخش های اقتصادی خواهد شد.

توسعه CBDC بانک مرکزی و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

توسعه روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه به منظور تضمین ثبات مالی صورت گرفته است. به گفته بانک مرکزی برخلاف پول نقد، انتظار می رود ارز دیجیتال بانک مرکزی زیرساخت های مالی ملی را با نیازهای در حال تغییر اقتصاد و فناوری به روز کرده و افراد را از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بازدارد.

همچنین، همزمان با گسترش نقل و انتقالات روبل دیجیتال مقامات روسی تلاش کرده اند تا پرداخت های ارز دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم را ممنوع کنند با این حال افراد تمایل بیشتری به سرمایه گذاری و پرداخت در ارزهای داشته وسرمایه گذاری های دیجیتال خود را همزمان با مارکت نزولی افزایش داده اند.

تگ ها