آموزش ارزهای دیجیتال در مدارس آرژانتین، طرح سازمان غیردولتی بیت کوین

آموزش ارزهای دیجیتال در مدارس آرژانتین، طرح سازمان غیردولتی بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین آرژانتین، سازمان غیردولتی که به ترویج و گسترش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در این کشور اختصاص دارد، قصد دارد آموزش بیت کوین را به دبیرستان ها ببرد. این پروژه که "مدارس و بیت کوین" نام دارد، با هدف آموزش فن آوری بلاک چین و سیستم مالی دیجیتال ارائه شده و قرار است در دبیرستان های آرژانتین آموزش داده شود.

بر اساس داده های ارائه شده توسط Chainalysis، آرژانتین یکی از کشورهایی است که نرخ بالای پذیرش ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین را داراست. بسیاری از شهروندان این کشور به دلیل تورم و کاهش قدرت خرید به سمت ارزهای دیجیتال و بیت کوین روی آورده اند. از این رو سازمان غیر انتفاعی بیت کوین آرژانتین تصمیم گرفته امکان آموزش در زمینه بیت کوین را برای دانش آموزان ارائه نماید.

این پروژه با مشارکت چند سازمان مردم نهاد، NGO با سازمان غیر انتفاعی بیت‌ کوین راه ‌اندازی شده است، به گفته Jimena Vallone  از سازمان غیر دولتی بیت کوین آرژانتین، این پروژه در ادامه پروژه آزمایشی قبلی ارائه شده است، پروژه قبلی طرح آموزش در کالج های آرژانتین بوده که مورد استقبال دانشجویان آرژانتینی قرار گرفته است. براساس نظرسنجی ارائه شده از سازمان غیردولتی بیت کوین آرژانتین بیش از 70 درصد دانشجویان این موسسه اکنون در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.

گسترش و اجرای پروژه مدارس و بیت کوین

میل به نوآوری، و یادگیری بیت کوین و بلاک چین، نقطه شروع این پروژه ها بوده است، این پروژه با 40 مدرسه شروع و گسترش خواهد یافت. هدف پروژه "مدارس و بیت کوین" دسترسی به بیش از 4000 دانش آموز دبیرستانی است، همچنین کلاس ها و محتوای این دوره بیت کوین با هر یک از مناطقی که این کلاس ها برگزار می شود، تطبیق داده خواهد شد. براساس توضیحات مسئول توسعه پروژه سازمان غیرانتفاعی بیت کوین آرژانتین، از آنجایی که آرژانتین کشوری متنوعی ست، محتوای مورد استفاده نیز متنوع خواهند بود و در هر مدرسه متغییر و متفاوت اجرا خواهند شد.

با این حال، هسته اصلی آموزش یکسان خواهد بود و به دانش آموزان در مورد ویژگی های "شفاف، باز، فراگیر، قابل ردیابی و ایمن" بیت کوین آموزش داده خواهد شد. براساس داده های ارائه شده، این پروژه اولین پروژه نوآوری آموزش در آمریکای لاتین می باشد.

آمریکای لاتین به طور مداوم بین 8 تا 10 درصد از معاملات ارزهای دیجیتال جهانی را در اختیار دارد. با اینکه بسیاری از بانک های مرکزی آمریکای لاتین از هیچ ارز مجازی حمایت نمی کنند با این حال پذریرش ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین بسیار بالاست. کشورهایی مانند برزیل و ونزوئلا بیشترین پذیرش را در بخش ارزهای دیجیتال در امریکای لاتین را دارند.