آیا واقعا بایننس برای افزایش قیمت BNB بیت کوین های خود را میفروشد؟

آیا واقعا بایننس برای افزایش قیمت BNB بیت کوین های خود را میفروشد؟
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی بایننس چند ماه اخیر را از نظر اخبار بازار و فشار نهادهای نظارتی با سختی سپری کرده است. همین چند روز پیش، پس از اینکه Checkout.com قرارداد خود را با صرافی ارز دیجیتال فسخ کرد، بایننس یکی دیگر از شرکای پردازش پرداخت را از دست داد. و اکنون، شایعه دیگری که به نظر می رسد در حال انتشار است این است که بایننس برای حفظ قیمت توکن اصلی خود، BNB، بیت کوین را در بازار نقدی می فروشد.

آیا بایننس واقعا بیت کوین خود را برای خرید BNB می فروشد؟

این شایعه از پستی که توسط @WhaleChart در X (توئیتر سابق) منتشر شده بود، نشأت گرفت که ادعا می‌کرد بایننس ظاهراً بیت کوین را در بازار نقدی می‌فروشد تا از قیمت توکن خود، BNB پشتیبانی کند. به نظر می رسد از زمانی که این توییت برای اولین بار منتشر شد، این شایعه در حال افزایش است، به خصوص که قیمت BNB همچنان در بازار با مشکل مواجه است. این به این دلیل است که بایننس به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین و BNB، در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد تا در صورت تمایل بازار را دستکاری کند. با این حال، این فقط یک شایعه باقی می ماند زیرا در حال حاضر هیچ نشانه ای وجود ندارد که صرافی ارز دیجیتال قیمت را برای سود کوتاه مدت در BNB دستکاری می کند. علاوه بر این، داده‌های Coinmarketcap نشان می‌دهد که قیمت هر دو ارز دیجیتال در هفته گذشته با هم کاهش یافته است و بیت‌کوین نیز در یک بازه زمانی 7 روزه 11.20 درصد کاهش یافته است. این اولین بار نخواهد بود که چنین اتهاماتی علیه صرافی مطرح می شود. بایننس در گذشته با ادعاهای مشابهی روبرو شده بود، به طوری که تحلیلگر کریپتو جی دبلیو مدعی شد بایننس در ژوئن سال جاری بیت کوین های خود را برای افزایش قیمت BNB فروخته است. با این حال، Changpeng Zhao (CZ)، مدیر عامل بایننس، این اتهامات را رد کرد و آنها را به عنوان تلاشی برای گسترش ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) رد کرد. چه این نظریه ها درست باشند یا نه، بایننس مطمئناً تحت نظارت شدید قرار گرفته است، اما همچنان به عنوان بزرگترین صرافی در جهان قوی است.

BNB و سایر ارزهای رمزپایه که به استانداردهای توکن BEP20 و BEP2 متکی هستند، بسیار به بایننس وابسته هستند، زیرا اخبار پیرامون صرافی در گذشته منجر به افزایش قیمت و کاهش قیمت شده است. اما هیچ مدرک محکمی مبنی بر دستکاری قیمت هر یک از این توکن ها توسط صرافی وجود ندارد. قیمت BNB در چند روز گذشته کاهش شدیدی را تجربه کرده است زیرا کل بازار اصلاحاتی را طی می‌کند که نشان‌دهنده کاهش بیش از 8 درصدی BTC در چند دقیقه در هفته گذشته بود. در نتیجه، BNB قیمت خود را به 209.44 دلار کاهش داده است که در چند روز گذشته 12.33 درصد کاهش داشته است. برای مبارزه با افت بیشتر قیمت، زنجیره BNB مجبور شد به صورت دستی یک موقعیت 200 میلیون دلاری در پروتکل Venus DEFI را نقد کند، که پس از کاهش BNB به زیر 220 دلار منحل می شد. در زمان نگارش این مقاله، BNB چهارمین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار 32.2 میلیارد دلار است.