بایننس کوین(BNB) چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 03:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بایننس کوین یا BNB؛ یکی از مهم ترین و پرکاربردترین دارایی های بازار کریپتو! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این باره قبل از خرید بایننس کوین به دست بیارین؟ به نظر شما منظور از بایننس کوین چیست؟ بنیانگذاران بایننس کوین چه کسانی هستن؟ ارز دیجیتال بایننس کوین چه کاربردهایی داره؟ BNB چجوری کار می کنه؟ هدف از راه اندازی بایننس کوین چی می تونه باشه؟ توکن سوزی بایننس کوین یعنی چه؟ و چه تاثیری بر قیمت بایننس کوین دارد؟ چه رابطه ای با قیمت بیت کوین دارد؟

غیرممکنه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین و اسم صرافی بایننس رو نشنیده باشین. پلتفرم بایننس به عنوان بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا بر اساس حجم معاملات هست که در عین حال رابطه خوبی با ما ایرانی ها نداره. توکن بومی این مجموعه BNB یا بایننس کوین، یه توکن کاربردی هست که توسط پلتفرم تبادل بایننس به وجود اومده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بایننس کوین چیست؟ اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال بایننس کوین یا BNB به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای بایننس کوین بپردازیم و عملکرد ارز BNB رو مورد بررسی قرار بدیم.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بایننس کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بایننس کوین یا BNB نوعی ارز دیجیتال هست که بستری رو برای تجارت رمزارزها فراهم می کنه. بایننس کوین اکوسیستم بایننس رو تامین می کنه و ارز دیجیتال زنجیره بایننس هست. رمزارز بایننس یا همون BNB به تازگی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته، چون بایننس از ژانویه 2018 تا الان بزرگ ترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیا بود. انتظار میره بایننس کوین ساختار اقتصادی صرافی بایننس و اکوسیستم اون رو تقویت کنه.

جالب اینجاست که بدونین بایننس کوین که با نماد اختصاری BNB نشون داده میشه، توکنی هست که با هدف جذب سرمایه برای گسترش و توسعه صرافی بایننس به وجود اومده. برای صرافی Binance که از امنیت و سرعت پردازش بالایی برخوردار هست، ایجاد ارز دیجیتال بی ان بی باعث بهبود رتبه این صرافی شده. این رمزارز با استفاده از بلاک چین اتریوم و همچنین بر اساس استاندارد ERC-20 راه اندازی شده و از قانون حاکم بر شبکه اتریوم اطاعت می کنه. این رمزارز به دلیل ساخته شدن در بلاک چین اتریوم از سرقت و هزینه های بالا در امان هست.

مقاله پیشنهادی: مقایسه شبکه بایننس اسمارت چین و سولانا

ارز بایننس کوین چه کاربردهایی دارد؟

ارز بایننس کوین چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفتیم، بایننس کوین(BNB) نوعی ارز دیجیتال هست که در سال 2017 توسط صرافی بایننس راه اندازی شده. بایننس کوین دارای عرضه محدود هست و در عرضه اولیه اون 200 میلیون توکن بایننس کوین ارائه شده. توجه داشته باشین که ارز دیجیتال بایننس کوین در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کاربردهای بایننس کوین بپردازیم.

•    یکی از کاربردهای بایننس کوین این هست که در پرداخت کارمزد تراکنش ها در صرافی Binance مورد استفاده قرار می گیره. استفاده از بایننس کوین برای پرداخت کارمزد تراکنش باعث میشه تا صرافی بایننس کارمزدهای کمتری از کاربران دریافت کنه.
•    یکی دیگه از کاربردهای بایننس کوین، ترید و معامله هست. بهتره بدونین رمزارز بایننس کوین(BNB) رتبه خوبی در بازار کریپتوکارنسی ها داره و بیشتر تریدرها و معامله گران از نوسانات قیمتی بایننس کوین سود زیادی به دست بیارن.
•    پرداخت هزینه های سفر و سرگرمی هم یکی دیگه از کاربردهای بایننس کوین هست. بعضی از سایت های رزرو پرواز و هتل و... این امکان رو برای مشتریان فراهم کردن تا با ارز دیجیتال BNB هزینه ها رو پرداخت کنند.
•    ارز دیجیتال بایننس کوین می تونه مثل وثیقه برای اخذ وام در بعضی از اپلیکیشن ها عمل کنه. همچنین در صرافی بایننس می تونین مقداری از ارزهای دیجیتال خودتون رو بلوکه کنین و در ازای اون یه وام با مدت زمان محدود دریافت کنین.
•    پلتفرم های مختلفی به تریدرها و سرمایه گذاران این امکان رو میده تا با استفاده از ارز دیجیتال BNB در بخش های مختلفی مثل سهام و صندوق های ETF رمزارزی سرمایه گذاری کنند.

مقاله پیشنهادی: توکن سوزی BNB چیست؟

عملکرد بایننس کوین چگونه است؟

عملکرد بایننس کوین چگونه است؟

Binance Coin از نگاه کلی شبیه سایر رمزارزهای موجود در بازار هست، دارایی های دیجیتال که قیمت اون ها نسبت به میزان استفاده و ترید کاربران بالا یا پایین میره. کاربران می تونن BNB رو مثل سایر ارزهای دیجیتال در کیف پول های سازگار خارج از صرافی ها نگهداری کنند و این دارایی رو به صورت مستقیم ارسال و دریافت کنند. BNB به طور کلی با دو بلاک چین بایننس چین و بایننس اسمارت چین در ارتباط هست. بایننس اسمارت چین شبکه ای هست که کاملا حدا از بایننس چین ساخته شده، ولی به موازات این شبکه کار می کنه.

ویدیوی پیشنهادی: بی ان بی چین BNB Chain چیست؟

هدف Binance از ایجاد بایننس چین، بهینه سازی عملکرد این پروتکل در انجام معاملات و تراکنش هاست. این مجموعه کمی بعد، صرافی غیرمتمرکز بایننس رو در شبکه بایننس راه اندازی کرد. با اینکه بایننس چین تونسته بود روند معاملات و سرعت تراکنش ها رو بهبود بده، ولی همچنان از نظر پتانسیل مورد نیاز توسعه دهنده های محدود به حساب میاد. بایننس با اضافی کردن قابلیت های بیشتر به اکوسیستم خودش، زنجیره هوشمند بایننس یا همون بایننس اسمارت چین رو در سال 2020 راه اندازی کرد و دست توسعه دهنده ها رو برای ساخت پروژه های بلاک چینی خودش در بایننس اسمارت چین بازتر کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بایننس کوین چیست؟ اطلاعاتی درباره ارز دیجیتال بایننس کوین یا BNB به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای بایننس کوین بپردازیم و عملکرد ارز BNB رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بایننس کوین یا BNB نوعی ارز دیجیتال هست که بستری رو برای تجارت رمزارزها فراهم می کنه. بایننس کوین اکوسیستم بایننس رو تامین می کنه و ارز دیجیتال زنجیره بایننس هست. این رمزارز کاربردهای زیادی داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از تریدرها و معامله گران بازار قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بایننس کوین(BNB) چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد بایننس کوین(BNB) چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8+82 = ?