آیا کاربران صرافی FTX دوباره دارایی های خود را از دست خواهند داد؟

آیا کاربران صرافی FTX دوباره دارایی های خود را از دست خواهند داد؟
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، طلبکاران صرافی ارز دیجیتال FTX به طور جمعی میلیون ها دلار را تحت طرح جدید سازماندهی مجدد از دست خواهند داد. طرح سازماندهی مجدد اصلاح شده صرافی ارز دیجیتال FTX پیشنهاد می کند که دارایی های طلبکاران بر اساس قیمت رمز ارزها در 11 نوامبر 2022 ارزش گذاری شود.
توجه داشته باشید، صرافی FTX در 16 دسامبر یک طرح اصلاحی برای سازماندهی مجدد فصل 11 ارائه کرد که به طور بالقوه منجر به ضرر میلیون دلاری برای طلبکاران صرافی از بین رفته ارز دیجیتال خواهد شد. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که صرافی FTX یکی از بزرگ ترین صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بوده است.
این طرح پیشنهاد می کند که در 11 نوامبر 2022، روزی که صرافی FTX دادخواست ورشکستگی خودش را ارائه کرد، مطالبات طلبکاران با قیمت ارزهای دیجیتال ارزیابی شود. همچنین در روزهای منتهی به سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX، بازار کریپتو وارد یک مارپیچ نزولی شد. پرونده ورشکستگی صرافی باعث ایجاد یک بازار نزولی شد که چندین ماه تا سال 2023 ادامه داشت.
بنابراین، در 11 نوامبر سال گذشته، قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی کمتر ا زمان نوشتن این خبر بود. این تفاوت در قیمت ارزهای دیجیتال به این معنی است که طلبکاران در مقایسه با ارزش دارایی های خودشان بر اساس قیمت های فعلی بازار، با ضررهای بالقوه قابل توجهی روبرو می شوند.
برای مثال، طبق داده های CryptoSlate قیمت بیت کوین در 11 نوامبر 2022 کمی بالاتر از 17500 دلار بود. با این حال، داده های CryptoSlate نشان می دهد که طی سال گذشته، قیمت بیت کوین بیش از دو برابر شده و به 42150 دلار در زمان نوشتن این خبر رسیده است. این نشان می دهد که طلبکاران صرافی FTX بیش از 24 هزار دلار به ازای هر بیت کوین محتمل ضرر خواهند شد.
 

تگ ها