احتمال بحران نقدینگی کوین بیس و تعلیق اپلیکیش بازاریابی وابسته به صرافی

احتمال بحران نقدینگی کوین بیس و تعلیق اپلیکیش بازاریابی وابسته به صرافی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس ایمیل های فاش شده اخیر صرافی کوین بیس در توییتر، این صرافی قصد دارد اپلیکیشن بازاریابی وابسته خود در ایالات متحده را در 19 جولای به حالت تعلیق درآورد. صرافی کوین بیس پیش از این نیروهای خود را تعدیل کرده و پیشنهادات کاری و استخدامی خود را لغو کرده است و Coinbase Pro را نیز در سال جاری به حالت تعلیق درآورده است.

طبق ایمیل های ارسال شده به سه شرکت توسعه دهنده، کوین بیس شرایط کنونی بازار و احتمال روند نزولی آن تا پایان سال 2022 را به عنوان دلایل اصلی این تصمیم ذکر کرده است. با این حال کوین بیس اظهار داشته که اپلیکیشن وابسته خود را در سال 2023 دوباره راه اندازی خواهد کرد، کوین بیس تاریخ دقیقی از این رویداد ارائه نداده است.

کوین بیس همچنین اعلام کرده است که این اقدام تصمیم ساده ای برای این صرافی نبوده است. این شرکت از موسسات وابسته خود خواسته تا محتوای تبلیغاتی این اپلیکیشن را از وب سایت های خود حذف نمایند.

بن آرمسترانگ، کارشناس ارزهای دیجیتال، که با نام Bitboy نیز شناخته می ‌شود، اظهار داشته است که اقدامات کوین ‌بیس احتمالا باعث دردسر خواهد شد، وی از سرمایه گذاران خواست تنها در معاملات short شرکت کنند و اظهار داشت احتمالا کوین بیس دچار بحران نقدینگی است و افزود که ورشکستگی کوین ‌بیس بازار را تا حد زیادی تکان خواهد داد.

بحران نقدیدنگی شرکت های بزرگ دیجیتال در میان مارکت نزولی

یوتیوب بر امور مالی و سرمایه‌ گذار خطرپذیر، نیت اوبراین، در توییتر اظهار داشت که تعلیق اپلیکیشن بازاریابی وابسته به کوین‌ بیس هشدار بزرگی برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است و احتمال بحران شدید نقدینگی و ورشکستگی صرافی کوین بیس وجود دارد.

براساس اظهارات وی؛ اپلیکیشن بازاریابی وابسته کوین بیس در سه ماه اول راه اندازی 50 درصد از سود تجارتی خود را به بازاریاب های شرکت اعطا کرده است و عدم تمایل صرافی کوین بیس به پرداخت 5 دلار به یک شرکت وابسته در حال حاضر احتمالا نتیجه کاهش نقدینگی همزمان با مارکت نزولی است.

به گفته بن آرمسترانگ، اگرچه بحران ورشکستگی کوین بیس غیرممکن به نظر می رسد، با این حال اخیرا اتفاقات عجیب‌ تری در فضای ارزهای دیجیتال رخ داده است، ارز لونا تنها در عرض چند روز از روند صعودی خود ناگهان کاهش یافت و به صفر رسید. از سوی دیگر ورشکستگی شرکت های وام‌ دهی ارزهای دیجیتال از جمله؛ شرکت وویجر دیجیتال، سلسیوس و صندوق تامینی Three Arrows Capital از دیگر تاثیرات ناگهانی مارکت نزولی بوده است.

همچنین اخیرا کوین بیس 20 درصد از نیروی کار خود را تعدیل و استخدام ها را تعلیق کرده است که در نتیجه بحران نقدینگی و نوسانات بازار ارز دیجیتال بوده است.
 

تگ ها