احتمال ممنوعیت ارزهای مبتنی بر PoW تا سال 2025 توسط بانک مرکزی اروپا

احتمال ممنوعیت ارزهای مبتنی بر PoW تا سال 2025 توسط بانک مرکزی اروپا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحقیقات اخیر ماه جولای بانک مرکزی اروپا،ECB استخراج اثبات کار،PoW به عنوان یک خطر مهم تغییرات اقلیمی مورد انتقاد قرار داده است. گزارشECB به طور خاص به بیت کوین اشاره کرده است؛ با این حال، با وجود انتقال اتریوم به مکانیسم اجماع اثبات سهام، PoS چالش های استخراج اتریوم را نیز مطرح کرده است.

براساس اظهارات محققان گزارش ردپای کربن، تعهد اتحادیه اروپا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، اروپا را ملزم به تنظیم مقررات مربوط خواهد کرد و احتمالا تا سال 2025 ارزهای دیجیتال مبتنی بر PoW بدلیل تاثیرات آن بر محیط زیست ممنوع خواهند شد.

محققان با استفاده از داده ‌های منابع مختلف؛ از جمله شاخص مصرف برق بیت‌ کوین کمبریج CBECI، اظهار داشته اند که مصرف انرژی استخراج بیت‌ کوین و اتریوم بیشتر از انرژی مصرفی اسپانیا، هلند و اتریش می باشد. براساس داده ها؛ انتشار سالانه گازهای گلخانه ای، GHG ماینینگ تا ماه می 2022 از میزان انتشار GHG از بسیاری از کشورهای منطقه یورو فراتر رفته است.

طبق گزارش، انتقال PoS اتریوم و استخراج بیت‌ کوین در راستای اهداف کربن خنثی می توانند در روند تغییرات اقلیمی کمک کننده باشد. با این حال کارشناسان به دلیل راهکارهای نامشخص، فقدان جزئیات و داده ‌های غیرقابل اعتماد، نکته آخر را تا حد زیادی رد کرده اند.

احتمال ممنوعیت اثبات کار، PoW در اروپا و دلایل آن

در این گزارش چندین راهکار برای ممنوعیت و سرکوب احتمالی استخراج اثبات کار، PoW ذکر شده است. به عنوان مثال، با در نظر گرفتن پول نهادی در بیت کوین و تا حدی اتریوم، محققان اظهار داشتند که بخش مالی در معرض ریسک قرار دارد و تغییرات قوانین اتحادیه اروپا بر قیمت ‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

گزارش اتحادیه اروپا همچنین به ممنوعیت کامل ماینینگ در برخی از مناطق اشاره کرده است، برای مثال ابتکارات اخیر سازمان نظارت مالی سوئد و آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد از جمله این موارد بوده اند. این گزارش با اشاره به تصویب قوانین اخیر اتحادیه اروپا طبق چارچوب بازار دارایی های دیجیتال MiCA، در 30 ژوئن، از نقش مهم قانونگذاران در تنظیم قوانین دیجیتال رونمایی کرده است.

با این حال چارچوب قوانین میکا ممنوعیت استخراج PoW را تصویب نکرده و به عنوان یک چارچوب بسیار مورد نیاز برای صنعت ارزهای دیجیتال از آن یاد کرده است. با این حال، الزامات سخت گیرانه ای را به خصوص برای صادرکنندگان استیبل کوین تعیین کرده است.
 

تگ ها