اختصاص 400 میلیون دلار در استارت آپ های وب 3 توسط اپراتور صرافیUPbit

اختصاص 400 میلیون دلار در استارت آپ های وب 3 توسط اپراتور صرافیUPbit
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دونامو، اپراتور صرافی ارزهای دیجیتال UPbit کره جنوبی، در 15 جولای اعلام کرد که در پنج سال آینده حدود 500 میلیارد وون برابر با 385 میلیون دلار در 500 استارت آپ وب 3 سرمایه گذاری خواهد کرد. براساس بیانیه Dunamu، این اپراتور قصد دارد در طول دوره پنج ساله 10.000 شغل جدید در این فضا ایجاد نماید، همچنین قرار است بزودی 1000 توسعه دهنده جدید برای تسریع هدف سرمایه گذاری خود جذب نماید.

سیرگو لی، مدیرعامل دونامو اظهار داشته است که دونامو با سرمایه‌ گذاری در فن آوری های جدیدی از جمله بلاک چین، NFT و متاورس و با هدف ایجاد شغل های متعدد و مرتبط، به تقویت رقابت صنعتی کشور کره جنوبی کمک خواهد نمود. اپراتور کره جنوبی توسعه و راه اندازی دو اپلیکیشن UP Start Incubator و Up Start Platform را به عنوان بخشی از نقشه راه خود اعلام کرده است.

اپلیکیشن مشاوره Up Start Incubator دونامو، خدمات مشاوره برای ورود به وب3 را به استارت ‌آپ‌ های جدید ارائه خواهد نمود و همچنین اپلیکیشن Up Start Platformدونامو نیز با هدف کمک به تامین مالی استارت آپ های منتخب از طریق اتصال آنها به سرمایه گذاران فعالیت خواهد نمود.

براساس بیانیه اپراتور صرافی UPbit، دونامو دفاتر خود را در شهرهای بزرگ کره جنوبی از جمله بوسان، دائگو، گوانگجو و دائجون افتتاح خواهد کرد تا فارغ‌ التحصیلان تازه‌کار را استخدام و آموزش دهد.

براساس اظهارات یکی از مدیران ارشد دونامو، هدف اپلیکیشن های ارائه شده دونامو ایجاد زمینه های توسعه فن آوری های جدید برای استارت آپ ها می باشد تا کارشناسان این حوزه بتوانند تخصص خود را در زمینه‌ های توسعه فن آوری اطلاعات و طراحی پروژه های جدید بدون نیاز به جابجایی بکار گیرند. همچنین فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ های کره ای برای ایجاد رقابت در توسعه وب3 در اولویت خواهند بود.

به غیر از UPbit، دونامو دارای دو پلتفرم مبادلات سرمایه گذاری، Stockplus و U-Stockplus و یک پلتفرم مدیریت سهام به نام Onboard، بر اساس داده های Crunchbase می باشد. از سال 2018، طبق گزارش ها دونامو تا کنون 88 میلیارد وون برابر با 67 میلیون دلار در استارت آپ های بلاک چین و فین تک سرمایه گذاری کرده است.

راه اندازی صندوق حمایت از سرمایه گذاران توسط سناتور کره ای

براساس گزارش هفته گذشته News1، کیم بیونگ ووک، نماینده پارلمان از حزب دموکرات مخالف، صندوق حمایت از سرمایه ‌گذاران را راه ‌اندازی کرده است. براساس اظهارات وی هدف از ایجاد صندوق سرمایه گذاری گسترش حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل روابط آنها با موسسات مالی از جمله صرافی های دیجیتال می باشد. توضیحات بیشتری درخصوص نحوه عملکرد و ویژگی های دیگر آن ارائه نشده است.

همزمان مقامات ایالات متحده و کره جنوبی پس از فروپاشی اکوسیستم ترا در حال ایجاد مقررات سخت گیرانه تری برای تجارت در ارزهای دیجیتال می باشند.
 

تگ ها