اخراج کارمندان صرافی ارز دیجیتال آرژانتین Buenbit بدلیل رکود اقتصادی

اخراج کارمندان صرافی ارز دیجیتال آرژانتین Buenbit بدلیل رکود اقتصادی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Buenbit، یک صرافی ارز دیجیتال آرژانتینی، تعدادی از کارمندان خود را به دلیل رکود بازارهای سنتی و ارزهای دیجیتال از کار تعلیق خواهد کرد. بنیانگذار و مدیرعاملBuenbit، فدریکو اوگ، تاکید کرد که این اقدام ارتباطی با فاجعه اخیر اکوسیستم ترا ندارد و از این پس، صرافی آرژانتینی Buenbit خدمات خود را در کشورهایی که از قبل حضور داشته متمرکز خواهد کرد و فعلا تصمیمی برای گسترش خدمات خود نخواهد داشت.

براساس اظهارات فدریکو اوگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل صرافی، این تغییرات بدلیل گسترش و توسعه خدمات همگام با صنعت فن آوری می باشد. وی افزود که با توجه به زمینه جدید فن آوری، تصمیم صرافی برای تعلیق تعدادی از کارکنان و افزایش خدمات در جهت فن آوری و متمرکز بر توسعه خدمات بلاک چین می باشد.

علاوه بر این، مدیرعاملBuenbit، فدریکو اوگ اعلام کرد که این حرکت هیچ ارتباطی با فروپاشی اخیر اکوسیستم ترا ندارد، حتی اگر صرافی خدمات مرتبط با ترا را به عنوان بخشی از سبد سرمایه گذاری خود ارائه دهد. همچنین این استراتژی جدید به برنامه‌ های توسعه ‌ای که شرکت در دور مالی سری A ارائه کرده بود، پایان خواهد داد، شرکت در دور مالی سری A خود 11 میلیون دلار برای هدف توسعه در جولای 2021 جمع ‌آوری کرده و جزئیات بیشتری از نحوه استفاده سرمایه ارئه نکرده است.

این صرافی ارز دیجیتال آرژانتینی اعلام کرد که این اقدام در راستای پیشگیری از مشکلات آتی در خصوص رکود اقتصادی بوده و به منظور جلوگیری از جذب سرمایه گذاری های غیرضروری شرکت و وابستگی به افزایش دور بعدی سرمایه گذاری است و در حال حاضر استراتژی درست تری برای فعالیت در بازار فعلی می باشد.

سایر صرافی ها نیز با توجه به جهت گیری جدید بازارهای اقتصادی جهانی از تغییر در استراتژی های استخدام خود، خبر داده اند. کوین بیس، صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده، اخیراً اعلام کرده است که روند استخدام خود را کند خواهد کرد تا در طول و پس از رکود فعلی بازار در موقعیت بهتری قرار گیرد.

رکود اقتصادی 

بر اساس دفتر ملی تحقیقات اقتصادی NBER، رکود به معنای کاهش قابل توجه فعالیت اقتصادی در سرتاسر بازارهای مالی است که بیش از چند ماه طول می کشد و معمولاً در تولید ناخالص داخلی واقعی، درآمد، اشتغال، تولید صنعتی و فروش عمده و خرده فروشی قابل مشاهده است.

در دوران رکود، قیمت سهام معمولاً کاهش می یابد و سرمایه ‌گذاران به سرعت به هر خبر خوب یا بد واکنش نشان می دهند و فرار به سمت دارایی امن تر می ‌تواند باعث شود برخی از سرمایه‌ گذاران پول خود را به طور کامل از بازار سهام بیرون بکشند.

در دوران رکود، اقتصاد با مشکل مواجه می شود، بیشتر مردم کار خود را از دست می دهند، شرکت ها فروش کمتری داشته و تولید کلی اقتصادی کشورها کاهش می یابد. هنگام رکود تنها بخش هایی مانند کالاهای مصرفی، خدمات آب و برق و مراقبت ‌های بهداشتی تحت تاثیر زیادی قرار نمی گیرند، بعنوان نوعی از سرمایه گذاری گفته می شود، اگر پول نقد برای سرمایه‌ گذاری دارید، احتمالا بخش‌ های دوستدار رکود سرمایه گذاری بهتری خواهد بود.
همچنین سهام‌ هایی که سال ‌ها سود سهام پرداخت می‌کنند نیز انتخاب خوبی هستند، زیرا معمولاً شرکت‌ های با سابقه می‌ توانند در برابر رکود مقاومت کنند.
 

تگ ها