ادامه روند صعودی سولانا و احساسات خنثی سرمایه گذاران

ادامه روند صعودی سولانا و احساسات خنثی سرمایه گذاران
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

سولانا پس از نوسانات ماه آگوست سرانجام پس از یافتن سطح حمایت نزدیک به 31 دلار، عملکرد صعودی قوی در سه روز گذشته ارائه کرده است. سولانا پس روند نزولی مداوم اواسط آگوست از آغاز سپتامبر در تلاش برای بهبود و بازیابی بوده و عملکرد جانبی قیمت سولانا در هفته اول سپتامبر نشان دهنده عدم اطمینان حاکم بر بازار بوده است.

در واقع عدم اطمینان حاکم بر بازار تأثیر منفی بر احساسات سرمایه گذاران داشته و شاخص احساسات سولانا نشان دهنده کاهش شدید احساسات سرمایه گذاران در هفته اول سپتامبر بوده است. با این حال، با توجه به افزایش قیمت غافلگیرکننده ای که در چند روز گذشته داشته است، این تغییر احساسات در عملکرد منعکس نشده است.

قیمت سولانا تاکنون 13 درصد از سطح حمایت اخیر خود افزایش یافته و به سطح 34.80 دلار در زمان انتشار رسیده است. اگرچه این اقدام پیشرفت بزرگی در طرح کلان دارایی ها نیست، اما با این حال، بیانگر بازیابی و بهبود پس از خارج شدن از محدوده حمایتی ارز است.

شاخص جریان پول،MFI سولانا نیز نشان دهنده حمایت معامله گران در سطح پایین قیمتی برای بهبود بیشتر قیمت سولانا است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با اصطکاکی در سطح 50 درصد شاخص قدرت نسبی، RSI مواجه است که احتمالا در غیاب نشانه های صعودی کافی، اصلاح دیگری را به همراه خواهد داشت.

خوشبختانه، رالی و روند صعودی فعلی با افزایش قابل توجهی در حجم از ابتدای سپتامبر حمایت شده است. اگرچه این حجم بالاترین حجم معاملات در چهار هفته گذشته نیست. همچنین افزایش حجم معاملات NFT از ابتدای سپتامبر به تقاضا و افزایش حجم معاملات سولانا کمک کرده است.

همچنین معامله گران سولانا شاهد تغییرات مثبت مشابهی در بازار مشتقه بوده اند. هر دو صرافی تامین مالی FTX و بایننس تا کنون شاهد بهبود حجم معاملات خود در ماه سپتامبر بوده اند که در نهایت، احتمالا این اقدام بصورت مکمل عمل کرده و از روند صعودی فعلی حمایت کرده است.

وضعیت کنونی سولانا

احساسات وزنی علیرغم تغییرات مثبت در سایر شاخص ها بهبود نیافته و احتمالا به همین دلیل رالی فعلی سولانا را نمی توان یک روند صعودی قوی دانست. احساسات پایین اغلب بیانگر اینست که سرمایه گذاران سولانا از وضعیت فعلی روند انتظار صعود کوتاه مدت دارند. از سوی دیگر، روند مثبت مداوم دارایی دیجیتال احتمالا باعث ایجاد اعتماد بیشتر در بازار خواهد شد و احساسات معامله گران را تغییر خواهد داد.

بر اساس نوسانات قیمت سولانا از ابتدای سال جاری، کارشناسان ارزهای دیجیتال معتقدند میانگین نرخ ارز دیجیتال سولانا 44.60 دلار تا پایان سپتامبر 2022 خواهد بود و حداقل و حداکثر قیمت آن به ترتیب 40.36 دلار و 45.88 دلار پیش بینی شده است.