ادامه فعالیت های زیرزمینی با تعیین نرخ نامتعارف برق ماینینگ در ایران

ادامه فعالیت های زیرزمینی با تعیین نرخ نامتعارف برق ماینینگ در ایران
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

انجمن بلاک چین ایران روز 16 فروردین برابر با 6 آوریل بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن از شیوه قانونگذاری و تنظیم مقررات در استخراج ارزهای دیجیتال و تعیین نرخ‌ های نجومی برای انرژی موردنیاز این صنعت انتقاد کرده است.

براساس بیانیه انجمن بلاک چین ایران، تعیین نرخ های نامتعارف و نجومی برای انرژی ماینینگ، باعث ادامه فعالیت های غیر قانونی ماینرهای ارزهای دیجیتال در ایران خواهد شد. برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله ای درباره استخراج بیت کوین  در سایت ارزسنج مراجعه کنید.

به گزارش رسانه های دیجیتال در ایران، در بیانیه انجمن بلاک چین آمده است: اکنون سه سال است که تعیین نرخ و تعرفه ماینینگ ارزهای دیجیتال برابر با 70 درصد میانگین صادراتی برای CNG و نرخ صادراتی برای برق، دلیل اصلی عدم سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در زیر ساخت تبدیل انرژی ایران شده است و این اقدامات تنها باعث عدم رعایت قوانین دیجیتال کشور توسط جامعه دیجیتال و عدم توسعه صنعت ارزهای دیجیتال کشور ایران در صنعت انرژی و صنعت دیجیتال خواهد شد.

لازم به ذکر است بخش سرمایه گذاری خصوصی با اعلام آمادگی کامل در ماینینگ ارزهای دیجیتال بدلیل عدم تنظیم قوانین مشخص ارزهای دیجیتال در کشور سرمایه گذاری در استخراج ارزهای دیجیتال را تا تنظیم قوانینی در جهت تسهیل این روند، متوقف کرده اند.

همچنین انجمن بلاک چین ایران در این اعلامیه با اشاره به نرخ برق مصرفی صنعت ماینینگ در ایران اعلام کرد که جهت جلوگیری از خروج بیزنس های مرتبط با ارزهای دیجیتال و فعالین ارزهای دیجیتال متخصص از کشور و انتقال دارایی ‌های دیجیتال ایرانی ‌ها از بیزنس های خارجی به سرمایه گذاری های کشوری، قوانینی تنظیم گردد تا در جهت تسهیل و توسعه ارزهای دیجیتال پیشرو باشند.

رئیس انجمن بلاک چین ایران اظهار داشت: تعیین تعرفه غیرکارشناسی برای انرژی به صورتی که قیمت تمام ‌شده برق بالاتر از 4 سِنت برابر با 0.04 دلار باشد چیزی جز عدم توسعه دیجیتال و ادامه استخراج زیرزمینی و یا مهاجرت بخش بزرگی از جامعه دیجیتال فایده دیگری نخواهد داشت.

انجمن بلاک چین در نهایت از مسئولان دولتی خواسته است تا رویکرد خود را نسبت به صنعت ماینینگ کشور تغییر داده و شرایط مساعدی را برای استفاده از ظرفیت‌ های صنعت نوپای دیجیتال را فراهم کنند.

شناسایی مراکز ماینینگ در تهران

با تدوین مقررات شناسایی مراکز ماینینگ ارزهای دیجیتال در تهران، پایتخت ایران، مدیرعامل اداره برق تهران اعلام کرد: احتمال وجود ماینر ارز دیجیتال در تهران بسیار کم می باشد، اما براساس مقررات نظارتی ابلاغی ، مفاد این بخشنامه در دستور کار شرکت های برق در سراسر کشور و مخصوصا تهران قرار خواهد گرفت.

به گزارش رسانه های دیجیتال ایران، حسین صبوری، مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در پاسخ به سوال استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان گفت: با بررسی و شناسایی این مشترکان مشخص شد این مشترکان اغلب مربوط به مشترکان کشاورزی و کارگاهی می باشند.

صبوری اظهار داشت: هم اکنون در حال تدوین دستورالعمل شناسایی مراکز ماینینگ ارزهای دیجیتال در تهران هستیم و  مصرف برق 2 ساله مشترکان را بررسی می کنیم و قطعاً اگر به یکباره مصرف برق خانگی مشترکان به یک شکل غیرقابل باوری افزایش یافته باشد، قطعاً بررسی های لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ماینینگ ارزهای دیجیتال انرژی بر است و با برق خانگی استخراج ارزهای دیجیتال امکان پذیر نخواهد بود، اما استخراج در مراکز صنعتی و کشاورزی که نرخ برق پایین تری دارند احتمالا قابل اجرا خواهد بود.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.

تگ ها