استفاده از استیبل کوین برای تسویه حساب های فرامرزی روسیه

استفاده از استیبل کوین برای تسویه حساب های فرامرزی روسیه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس به نقل از معاون وزیر دارایی؛ کشور روسیه در راستای گسترش همکاری با کشورهای دوست ایجاد یک پلتفرم پرداخت بین ‌المللی مبتنی بر استیبل کوین را آغاز کرده است. بدین ترتیب با توسعه این پلتفرم استیبل کوین‌ ها جایگزین پول فیات خواهند شد.

طبق اظهارات معاون وزیر دارایی، کشور روسیه در حال حاضر برای ایجاد بسترهای دوجانبه به منظور عدم استفاده از دلار و یورو در حال همکاری با برخی از کشورهای هم پیمان است. استیبل کوین‌ ها را می ‌توان به دارایی های ارزشمند از جمله طلا متصل کرد.

نحوه استفاده و ارائه این استیبل کوین ها برای مصرف کنندگان خرده فروشی یا نهادی و دولتی مشخص نشده است. با این حال، به نظر می رسد که مردم بازار هدف این استیبل کوین ها نخواهند بود. علاوه بر این، مشارکت کشورهای بیشتر در توسعه این پلتفرم قطعی نشده است.

در روز گذشته نیز بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه به دلیل ضرورت ادامه روند تجاری با کشورهای دیگر با وجود تحریم های مالی و همچنین افزایش استفاده از دارایی های دیجیتال تصمیم گرفتند پرداخت ‌های بین ‌المللی ارزهای دیجیتال را مجاز اعلام نمایند.

تنظیم قوانین دیجیتال روسیه بدلیل تحریم های غرب

از آنجایی که ارزهای دیجیتال ابزار مفیدی برای اجتناب از تحریم ‌ها می باشند، روسیه تلاش کرده است تا قوانین کشور را مساعد برای تجارت در ارزهای دیجیتال نماید. بنابراین با تحریم تعدادی از مشاغل و اتباع روسیه توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی ایالات متحده و خارج کردن بسیاری از بانک های روسی از سیستم سوئیفت توسط اتحادیه اروپا، روسیه تصمیم گرفت از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها استفاده کند.

از این رو همزمان با ادامه روند مارکت نزولی و کاهش قیمت بیت کوین و سایر آلت کوین ها شروع به تنظیم قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال نمود. دولت روسیه در چند ماه اخیر از اقدامات خود برای پرداخت های دیجیتال رونمایی کرده و اخیرا تصمیم به پرداخت با استیبل کوین ها گرفته است. پرداخت با استیبل کوین ها بدلیل ثبات نسبی به عنوان روش پرداخت جایگزین یکی از گزینه های محبوب مقامات روسی است.

براساس توافق ماه جولای بانک مرکزی روسیه و وزارت دارایی، در صورت افزایش تحریم ‌های بین ‌المللی، یک استیبل کوین با ریسک پایین می ‌تواند برای استفاده کافی باشد. ایوان چبسکوف، رئیس وزارت دارایی در این خصوص اظهار داشت که بدلیل کاهش ریسک های مربوط استیبل کوین مورد نظر توسط روبل روسیه، طلا، نفت یا غلات حمایت خواهد شد.
 

تگ ها