استقبال گرم از شبکه لایه 2 اتریوم

استقبال گرم از شبکه لایه 2 اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پایگاه، شبکه لایه 2 اتریوم (L2) که توسط کوین‌بیس پشتیبانی شده است، از زمانی که تقریباً یک ماه پیش درهای خود را به روی عموم باز کرد، استقبال رو به افزایشی داشته است. در حالی که پلت فرم بلاک چین کشش قابل توجهی به دست آورده است، مجموعه کاربران و پروتکل های آن نیز شاهد گسترش قابل توجهی بوده است. در گواهی این رشد سریع، بیس اخیراً بیشترین تعداد تراکنش خود را در یک روز ثبت کرده است.

شبکه پایه فعالیت عظیم روی زنجیره را در یک روز ثبت می کند:

طبق داده‌های IntoTheBlock، Base شاهد افزایش تراکنش‌های روزانه‌اش به بالاترین حد خود بوده است. پلتفرم بلاک چین در مجموع 1.88 میلیون تراکنش را در روز پنجشنبه 14 سپتامبر ثبت کرد. لوکاس اوتومورو، رئیس تحقیقات IntoTheBlock، فاش کرد که Base تراکنش های بیشتری از مجموع تراکنش های Arbitrum و Optimism (به ترتیب 780000 و 370000) در همان روز ثبت کرده است. هزینه های شبکه معیار دیگری است که نشان دهنده افزایش آشکار فعالیت زنجیره ای Base در روزهای اخیر است. داده‌های TokenTerminal نشان داد که بلاک چین هزینه‌های شبکه بیشتری نسبت به Arbitrum و Optimism ایجاد می‌کند. علاوه بر این، Base به اوج تراکنش در هفته گذشته رسید. به گزارش L2beat، این شبکه در روز پنجشنبه 14 سپتامبر 21.29 تراکنش در ثانیه (TPS) را ثبت کرد. این رقم Base را بالاتر از سایر زنجیره های L2 و اتریوم از نظر توان عملیاتی تراکنش قرار می دهد. با این وجود، این شبکه با TPS فعلی 19.58 در رتبه اول باقی مانده است. این شاهکارها بر عملکرد مثبت توسط Coinbase در چند هفته گذشته تأکید می کند. Base موفق شده است که ادعای قوی برای جایگاهی در بین بلاک چین های L2 برتر داشته باشد، همانطور که با فعالیت فزاینده روی زنجیره آن نشان داده شده است. با این حال، شایان ذکر است که Base هنوز از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) از Arbitrum و Optimism عقب است. طبق گفته DefiLlama، Base دارای TVL نزدیک به 373 میلیون دلار است، در حالی که Arbitrum و Optimism به ترتیب حدود 1.7 میلیارد و 650 میلیون دلار دارند.

پشت این آخرین افزایش فعالیت زنجیره‌ای چیست؟

آخرین افزایش فعالیت های زنجیره ای در شبکه Base عمدتاً به تبلیغات جدید شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Friend.tech مرتبط است.IntoTheBlock  در گزارشی این ارتباط را ایجاد کرد و گفت: «جالب است که این برنامه‌های DeFi یا بازارهای NFT نیستند که باعث افزایش فعالیت‌های Base می‌شوند. در عوض، بخش قابل توجهی از استفاده را می توان به یک برنامه اجتماعی جدید، FriendTech نسبت داد.Friend.tech  یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است که بر پایه Base ساخته شده است. این به کاربران اجازه می دهد تا "کلید" حساب های X (توئیتر سابق) را معامله کنند و با شخصیت های رسانه های اجتماعی در قالب چت بسته و گروهی تعامل داشته باشند. پلتفرم Friend.tech که زمانی توسط منتقدان مرده اعلام شد، در هفته گذشته دوباره جان گرفت. به نظر می رسد این برنامه غیرمتمرکز از علاقه مجدد کاربران برخوردار است و TVL آن در چند روز گذشته از 30 میلیون دلار فراتر رفته است.Friend.tech  افزایش فعالیت خود را تجربه کرده و رکورد حجم معاملات خود را دو روز متوالی شکسته است.