اعطای مجوز فعالیت در اسپانیا به شرکت تابعه بایننس

اعطای مجوز فعالیت در اسپانیا به شرکت تابعه بایننس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت تابعه بایننس،Moon Tech Spain به عنوان یک ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی،VASP توسط بانک اسپانیا ثبت شده است. بر اساس اطلاعیه ‌ای در وب ‌سایت این شرکت، این اقدام بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان را قادر خواهد ساخت تا خدمات مبادله دارایی ‌های دیجیتال و نگهداری در کشور را ارائه دهد.

از جمله در خواست های اساسی بانک مرکزی اسپانیا رعایت الزامات قوانین مبارزه با پولشویی، AML و تامین مالی تروریسم، CTF بوده که توسط چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس تایید شده است.

براساس اظهارات مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو؛ بایننس سرمایه ‌گذاری های زیادی درخصوص انطباق و نظارت بر قوانین انجام داده و ابزارها و سیاست ‌های مطابق با سیاست AMLD یا دستورالعمل مبارزه با پولشویی 5 و 6 را در راستای اجرای مقررات بانک مرکزی اسپانیا معرفی کرده است‌. همچنین مدیر عامل بایننس افزود: ثبت شرکتMoon Tech در اسپانیا، نتیجه سخت کوشی و تعهد تیم بایننس برای ارائه پلتفرمی است که حفاظت از کاربر اولین اولویت آن می باشد.

اطلاعیه بانک مرکزی اسپانیا در خصوص قوانین جدید اخذ مجوز

بانک مرکزی کشور اسپانیا علاوه بر ایفای نقش به عنوان مرجع پولی و ناظر مالی، بر رعایت قوانین مبارزه با پولشویی، AML و تامین مالی تروریسم، CTF نیز نظارت کرده است. بانک اسپانیا در هفته اول جولای پس از درخواست ثبت بایننس در 28 ژانویه، مون تک اسپانیا را به ثبت رسانده است.

این قوانین به ویژه درخصوص عملیات ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی، VASPهایی که خدمات مبادله ای را برای یورو یا سایر ارزها برای دارایی های دیجیتال ارائه می دهند، قابل اجرا خواهد بود. در این اطلاعیه آمده است: بانک اسپانیا همچنین انطباق مقررات نهادی را با الزامات تجاری و حرفه ‌ای تعیین شده، تأیید کرده است.

گسترش خدمات بایننس

پس از ثبت موفقیت آمیز در اسپانیا، مدیر عامل مون تک اظهار داشت که بایننس در راستای گسترش و همگانی کردن خدمات، عملیلات خود را در اسپانیا گسترش خواهد داد. این اقدام نقطه عطف گسترش نهادهای محلی بایننس در سایر کشورهای اروپای غربی خواهد بود.

در اوایل ماه می، بایننس فرانسه اعلام کرد که توسط رگولاتورهای کشور مجوز ارائه دهنده خدمات دارایی دیجیتال، DASP را دریافت کرده است. در اواخر همان ماه، بایننس مجوز فعالیت در ایتالیا را دریافت کرد و ممنوعیت اعمال شده سال قبل را لغو نمود.

هدف بایننس از گسترش در کشورهای متفاوت ارائه خدمات زیرساخت و توسعه اکوسیستم بلاک چین در جهان است. بیشترین کاربران بایننس هم اکنون در ترکیه، روسیه، فیلیپین، برزیل و ویتنام می باشند و بزرگترین مزیت بایننس در مقایسه با صرافی های دیگر کارمزدهای پایین آن است. همچنین بایننس دارای یک گزینه معاملات آسان برای مبتدیان است.
 

تگ ها