اعلام ذخایر بیت کوین تسلا طبق آخرین گزارش ارائه شده به SEC

اعلام ذخایر بیت کوین تسلا طبق آخرین گزارش ارائه شده به SEC
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت تسلا گزارش سه ماهه دوم خود را روز دوشنبه 25 جولای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC ارائه کرده است. طبق اظهارات ایلان ماسک؛ تسلا پس از فروش 75 درصد از دارایی های دیجیتال خود، همچنان بیت کوینی به ارزش 222 میلیون دلار در بازار دارد. این شرکت اخیرا با تبدیل بیت کوین به ارز فیات، با ثبت سود واقعی 64 میلیون دلاری نقدینگی خود را افزایش داده است.

طبق گزارش هفته گذشتهBitcoin.com ، تسلا با فروش 75 درصد از دارایی های بیت کوین؛936  میلیون دلار پول نقد به ترازنامه شرکت خودروهای الکتریکی اضافه کرده است. براساس توضیحات تسلا در گزارش ارسالی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC؛ تسلا در پایان سه ماهه دوم با ضرر 170 میلیون دلاری همزمان با کاهش ارزش بیت کوین مواجه بوده که توانست با فروش 75 درصد آن سود خالص 64 میلیون دلاری خود را ثبت نماید.

تسلا پیش از این نیز بیت کوین های خود را برای سود بیشتر فروخته است برای مثال؛ تسلا در سه ماهه اول سال گذشته 272 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد و در پایان سه ماهه اول 2021 بیت کوین های خود را به ارزش1.5 میلیارد دلار فروخت. قیمت بیت کوین بین سطح 32 هزار دلار در ابتدای سه ماهه اول و سطح 59 هزار دلار در پایان سه ماهه اول 2021 در نوسان بوده است.

ترازنامه تسلا در سه ماهه دوم سال 2022

این شرکت خودروهای الکتریکی در گزارش سه ماهه دوم ارسالی به کمیسیون SEC اظهار داشته است که از تبدیل بیت کوین خود به ارز فیات 128 میلیون دلار سود خالص کسب کرده است. تسلا در گزارش خود از سایر دارایی های دیجیتالی که در اختیار دارد، نامی نبرده است، این شرکت از ژانویه سال جاری ارز دیجیتال دوج کوین را برای برخی از کالاهای خود می پذیرد.

ترازنامه تسلا نشان می دهد که ارزش دارایی های دیجیتالی تسلا در پایان سه ماهه دوم 218 میلیون دلار بوده است. به گفته شرکت تسلا؛ ارزش بازار منصفانه دارایی ‌های دیجیتال شرکت که تا 30 ژوئن سال جاری 222 میلیون دلار بوده است. در 30 ژوئن، قیمت بیت کوین پس از کاهش کوتاه مدت به 18784 دلار، در حدود 20 هزار دلار معامله شده است. براساس داده های کوین مارکت کپ، بیت کوین در حال حاضر با قیمت 21869 دلار معامله می شود.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا هفته گذشته همزمان با فروش 75 درصد از دارایی های بیت کوین خود اظهار داشت که این شرکت بیشتر بیت کوین خود را به دلیل نگرانی در مورد نقدینگی کلی شرکت، با توجه به تعطیلی کووید در چین فروخته است، ماسک با اشاره به اینکه تسلا هیچ دوج کوینی را نفروخته است، تاکید کرد که شرکت تسلا مطمئنا ذخایر بیت کوین خود در آینده افزایش خواهد داد، بنابراین این اقدام نباید به عنوان حکمی در مورد سقوط بیشتر بیت کوین تلقی شود.