افزایش ارزش توکن سندباکس همزمان با همکاری متا و مایکروسافت

افزایش ارزش توکن سندباکس همزمان با همکاری متا و مایکروسافت
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

توکن سندباکس، تنها چند روز پس از آنکه شرکت ‌های فن آوری از جمله متا و مایکروسافت اعلام کردند، گروهی به نام انجمن استانداردهای باز متاورس  را راه اندازی کرده اند، تقریباً 20 درصد افزایش یافته است.

استانداردهای باز متاورسی یا Open Standards استانداردهای در دسترس عموم هستند و از طریق یک فرآیند مشترک و اجماع ایجاد یا تایید و حفظ می شوند. استانداردهای باز قابلیت همکاری و تبادل داده ها را بین محصولات یا خدمات مختلف تسهیل می کنند. در واقع استاندارد باز، استانداردی است که به صورت رایگان برای پذیرش، اجرا و به روز رسانی در دسترس می باشد؛ چند نمونه معروف از استانداردهای باز XML، SQL و HTML می باشند.

بر اساس داده ‌های کوین مارکت کپ، سند باکس در 24 ساعت گذشته، در زمان نگارش خبر با 19 درصد افزایش به 1.31 دلار رسیده است. به طور مشابه، در همان بازه زمانی، توکن دسنترالند نیز تقریباً 9 درصد افزایش یافته و به 1.02 دلار رسیده است.

سند باکس و دسنترالند توکن های گیمینگ مبتنی بر اتریوم می باشند که در آن کاربران می ‌توانند لند‌های مجازی را خریداری نمایند. اگر متاورس، اینترنت آینده مبتنی برNFT، به شکلی که بسیاری پیش‌ بینی کرده ‌اند، شکوفا شود، ارزهای مرتبط با حوزه متاورس می توانند بسیار پر سود  باشند.

اهداف انجمن استانداردهای باز

جامعه تارگت مجمع استانداردهای باز متاورسی، شامل علی بابا و سونی نیز خواهند بود، هدف از ایجاد انجمن استانداردهای باز تقویت هماهنگی و همکاری میان صدها شرکت برای تثبیت و توسعه متاورژن خود می باشد. در آغاز هفته آخر ژوئن، 35 شرکت فن آوری از جمله متا، مایکروسافت، علی ‌بابا و سونی با تشکیل انجمن استاندادهای باز شروع به همکاری کرده اند.

کارشناسان بسیاری از جامعه وب3 در این پروژه شرکت کرده اند. دنی گرین، مدیر کلMeebits DAO، به Decrypt گفت: هدف انجمن در راستای ایجاد آینده غیر متمرکز و متاورسی است و شرکت ها و سهامداران بزرگی در این پروژه با انجمن همکاری می کنند.

یات سیو، بنیانگذار و رئیس اجرایی آنومیکا برندز، شرکت نرم‌ افزاری و سرمایه ‌گذاری خطرپذیر 5 میلیارد دلاری که حامی پروژه‌ های متاورسی بزرگ متعدد از جمله سند باکس بوده است، قبلاً جاه ‌طلبی‌های متا را استعمار دیجیتال خوانده است.

تفاوت سند باکس و دسنترالند

بر اساس تمرکز روی گیمینگ، زیبایی شناسی و نقشه راه دقیق تر از ویژگی های برتر سند باکس می باشد، با این حال دسنترالند DAO قوی تری دارد، همچنین نرم افزار مبتنی بر بلاک چین اتریوم دسنترالند امکان ثبت مالکیت زمین ها را به عنوان دارایی دیجیتال فراهم می کند. سندباکس اما از فن آوری بلاک چین برای فعال کردن محتوای تولید شده توسط کاربر و توکنومیک استفاده می کند. دسنترالند به عنوان برترین توکن متاورسی بر اساس ارزش بازار رتبه بندی شده و سندباکس دومین توکن بزرگ حوزه متاورس می باشد.

تگ ها