افزایش نرخ سپرده BlockFi و حذف برداشت های رایگان

 افزایش نرخ سپرده BlockFi و حذف برداشت های رایگان
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم وام ‌دهی دیجیتالBlockFi اخیراً اعلام کرده است که نرخ سپرده خود را در طیف گسترده ‌ای از ارزهای دیجیتال افزایش خواهد داد، این پلتفرم همچنین تصمیم گرفته است امکان برداشت رایگان ماهانه را لغو نماید.

این اعلامیه پس از دریافت موقت یک خط اعتباری 250 میلیون دلاری از FTX توسط BlockFi ارائه شده است. در میان نگرانی ها در مورد وضعیت مالی و نقدینگی شرکت، این پلتفرم 20 درصد از کارکنان خود را نیز به منظور بهبود وضعیت مالی خود اخراج کرده است.

استراتژی اخیر BlockFi

دستور العمل های جدیدBlockFi در راستای استراتژی های مدیریت ریسک و بحران از اول جولای قابل اجرا می باشد که با کاهش رقابت در بازار و بهبود شرایط بازدهی اقتصادی پلتفرم کمک کننده خواهد بود. در سیاست اخیر BlockFi، نرخ کارمزد بیت کوین، اتریوم، یو اس دی کوین، دلار جمینی، دلار پکس، دلار بایننس و تتر در حساب هایBlockFi (BIA) افزایش یافته است.

به منظور دفاع از تغییرات قیمتی، پلتفرم اعلام کرد که نرخ ‌های اخیر شانس دریافت پاداش‌ های بیشتری را برای کاربران فراهم خواهند کرد. BlockFi در 26 ژوئن در حساب رسمی توییتر خود، از افزایش نرخ در تمام سطوح ارزهای دیجیتال خبر داده بود.

طبق توضیحات BlockFi؛ برای نمونه نرخ کارمزد بیت کوین از 0.50 درصد به 1.90 درصد افزایش خواهد یافت و اتریوم نیز با افزایش 0.50 درصدی به 1.75 درصد خواهد رسید، آلتکوین های پایدار دیگر شاهد افزایش مشابه 0.50 تا 3 درصد خواهند بود و این افزایش از ابتدای ماه جولای اجرایی خواهد شد.

در رابطه با هزینه های برداشت، شرکت BlockFi اعلام کرده است که هزینه تراکنش آنها را کاهش خواهد داد و در عوض تمام برداشت های رایگان ماهانه را حذف خواهد نمود. بر همین اساس هزینه های برداشت بیت کوین 1 دلار و 2 دلار برای اتریوم کاهش خواهد یافت، برای دیگر کوین های پایدار نیز 25 دلار کاهش خواهد یافت.

دلایل سیاست اخیر شرکت BlockFi

BlockFi بر این عقیده است که این سیاست ها سه عامل بسیار مهم را تغییر خواهند داد که باعث افزایش عملکرد و درآمد پلتفرم خواهد شد. این سه عامل شامل مدیریت ریسک موثر، کاهش رقابت در بازار و تغییر محیط بازده کلان خواهد بود.

ضمن ذکر دلیل مدیریت ریسک، به نظر می رسد Blockfi مطمئن است که استراتژی جدید رقابت سایر شرکت ها را نیز کاهش خواهد داد. همچنین BlockFi برای ارائه 100 درصدی بهینه پلتفرم خرده فروشی برداشت های رایگان را لغو کرده است.

همچنین Blockfi اعلام کرده است که به دلیل افزایش نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال طی دو ماه گذشته، هرگز در معرض UST یا stETH قرار نگرفته است.
 

تگ ها