آلت کوین چیست؟ (آشنایی با انواع Altcoin ها)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "آلت کوین چیست؟ (آشنایی با انواع Altcoin ها)"


  • 19:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

آلت کوین چیست؟ سوال بسیار ساده ولی مهمی در بازار ارزهای دیجیتال هست. احتمالا تا به الان بار ها عبارت Altcoin رو شنیده باشین. تو این مقاله سعی میکنیم که به طور کامل آلت کوین ها و ویژگی هایی که دارن رو بهتون معرفی کنیم. توجه داشته باشین که برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، باید با این نوع رمز ارزها آشنا باشین.
از مطالب دیگری که در این مطلب با شما در میان گذاشتیم، مزیت ها و ایراد هایی هستن که آلت کوین ها دارن. همچنین بررسی کردیم که آیا خرید آلت کوین ها و سرمایه گذاری در این دسته از رمز ارزها مناسب است یا خیر؟ در این بخش از آموزش ارز دیجیتال ارزسنج و همین مقاله بهترین آلت کوین ها رو هم بهتون معرفی میکنیم تا بیشتر با رمز ارزهایی که در این دسته قرار دارن، آشنا بشید.

Altcoin چیست؟

آلت کوین چیست؟

در کل به هر ارز دیجیتالی به جز بیت کوین (Bitcoin)، آلت کوین گفته میشه. این نوع رمز ارزها هم میتونن جایگزینی برای پول های فیات مثل دلار، یورو و. . . باشن. به عبارت دیگه هر رمز ارزی که بعد از بیت کوین بوجود اومده و وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده، یک آلت کوین محسوب میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز دیجیتال Bitcoin، بهتره به مقاله ی بیت کوین چیست؟ مراجعه کنین.
ریشه اصلی کلمه Altcoin مربوط به دو عبارت Alternative به معنی جایگزین و Coin به معنی سکه هست. به این نوع ارزها، سکه های جایگزین هم گفته میشه. دلیل اصلی بوجود اومدن این نوع ارزهای دیجیتال رو میتونیم تو دو مورد خلاصه کنیم:
1.    برطرف کردن مشکلات بیت کوین
2.    افزودن امکانات و قابلیت های جدید به رمز ارزها با استفاده از تکنولوژی های جدید
طبق داده هایی که از بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، تا به الان بیش از 5 هزار رمز ارز مختلف ساخته شده؛ هر سال هم تعداد ارزهای موجود در این حوزه افزایش پیدا میکنه. بیشتر آلت کوین ها دارای ویژگی های مشترک و یکسانی هستن که در ادامه همین مطلب در مورد اون ها صحبت میکنیم.
همونطور که میدونین، بیت کوین یه پروژه بسیار خلاقانه و فوق العاده بود که برای اولین بار ما رو، با فنوری بلاک چین آشنا کرد. در حال حاضر کاربرد بلاک چین بسیار گسترده تر شده و در بیشتر صنایع از این تکنولوژی استفاده میشه. آلت کوین هایی که به تازگی به این بازار معرفی شدن، ویژگی و کاربرد های بسیار بیشتری رو نسبت به BTC دارن.
تمامی این Altcoin های خلق شده، ویژگی های مشترکی رو با بیت کوین دارن؛ با این حال تفاوت هایی هم بینشون وجود داره که در ادامه این مطلب در مورد تفاوت آلت کوین و بیت کوین بیشتر صحبت میکنیم. البته تمامی آن ها منحصر به سیستم های پولی و مالی نیستن و کاربرد های بسیار گسترده تری رو دارن. برای مثال اتریوم که یکی از محبوبترین آلت کوین های بازار کریپتوکارنسی ها می باشد و سالهاست گه جایگاه دوم این مارکت رو به خودش اختصاص داده، برای اجرا و ساخت برنامه های غیر متمرکز و قرارداد های هوشمند کاربرد داره.

تفاوت آلت کوین و بیت کوین

برای درک بهتر این مسئله که Altcoin چیست؟، بهتره در مورد فرق بین این رمز ارزها و بیت کوین صحبت کنیم. اولین آلت کوین ها (مثل ارز Namecoin) شباهت بسیار زیادی رو به بیت کوین داشتن. حتی در برخی از موارد، از نظر کد های برنامه نویسی و ساختار هم کاملا مثل Bitcoin ساخته شده بودن.
بعد ها و با ورود برنامه نویس و فعالان بیشتر به این حوزه، ارزهای دیجیتال دیگه ای بوجود اومدن که از نظر کاربرد و قوانین، کاملا با بیت کوین فرق داشتن. حتی بعضی از این رمز ارزها الگوریتم اثبات متفاوتی هم داشتن و به جای POW یا همون اثبات کار، از الگوریتم POS یا اثبات سهام برای تایید تراکنش هاشون استفاده میکردن.

آلت کوین چیست؟

یکی از تفاوت های بارز و مهمی که بین آلت کوین ها و بیت کوین وجود داره، تعداد اون هاست. همونطور که میدونین تعداد بیت کوین ها به 21 میلیون سکه محدود شده که همه ی این تعداد، فقط از طریق ماینینگ و استخراج قابل تولید است. در هر ده دقیقه تعداد مشخصی بیت کوین تولید میشه که این میزان به مرور زمان کاهش پیدا میکنه.
این در حالیه که در آلت کوین ها سرعت تولید توکن ها بسیار بیشتره. برای مثال در لایت کوین (Litecoin) که یکی از Altcoin قدیمی و معروف بازار هستش، رمز ارزهای جدید چهار برابر سریعتر تولید میشن. به این ترتیب امکان پرداخت های سریعتر با لایت کوین فراهم شده. نکته مهم دیگه ای که وجود داره، قوانین ماینینگ در لایت کوین هستش که امکان استخراج این رمز ارز رو با سخت افزار ضعیف و ساده، فراهم کرده.
البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشین که، لایت کوین فقط یکی از هزاران آلت کوین بازار رمز ارزهاست. مثال دیگر از آلت کوین ها اتریوم است که با ارائه قرارداد های هوشمند و الگوریتم اثبات کار، تفاوت های عمده ای رو با بیت کوین داره. Ethereum رو میتونیم به عنوان یک نمونه از آلت کوین هایی معرفی کنیم که قابلیت های منحصر به فرد و جدیدی رو به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کردن.
با وجود تمامی مواردی که ذکر کردیم، بیت کوین همچنان برترین رمز ارز جهان است. از مهمترین دلایل این محبوبیت و قیمت بالا میتونیم به محدود بودن تعداد سکه ها و سختی شبکه این رمز ارز اشاره کنیم. از طرف دیگه مارکت کپ بالای بیت کوین و ثبات بیشتری که داره، این رمز ارز رو بسیار محبوب تر کرده. با توجه به این عوامل میتونیم خرید بیت کوین توسط بیشتر سرمایه گذار ها رو توجیه کنیم.

معرفی اولین آلت کوین

اولین آلت کوینی که در دنیای ارزهای دیجیتال متولد شد، نیم کوین (NameCoin) نام داشت. کد های برنامه نویسی  این رمز ارز، از روی بیت کوین کپی برداری شده بود. همچنین الگوریتم بکار رفته در این پروژه هم مشابه Bitcoin بود. از شباهت های دیگر این پروژه به بیت کوین، میتونیم به تعداد کل توکن های اون اشاره کنیم که 21 میلیون واحد بود که از طریق استخراج تولید میشدن.
پروژه نیم کوین در آوریل سال 2011 معرفی شد. هدف این پروژه این بود که امکانات بیشتری رو برای حفاظت از حریم شخصی کاربر ها در اختیارشون بذاره. افرادی که از NameCoin استفاده میکردن، میتونستن با بهره بردن از دامنه های .bit در این پروژه به عنوان یک نود (Node) ثبت نام و این رمز ارز رو استخراج کنن.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین دیگه ای که در اکتبر 2011 عرضه شد و تا به امروز جایگاه مناسبی رو در بازار کریپتوکارنسی ها داشته، لایت کوین (Litecoin) است. در اون دوران از این رمز ارز به عنوان نقره دنیای رمز ارزها یاد میشد؛ هر چند که در حال حاضر بیشت فعالان این حوزه، از این عنوان برای توصیف اتریوم استفاده میکنن.
تفاوت هایی که بین لایت کوین و نیم کوین وجود داره و باعث بقای این رمز ارز شده رو میتونیم تو چندین تغییر عمده در کد های بیت کوین بدونیم. ارز دیجیتال لایت کوین هم بر اساس کد های بیت کوین ساخته شده، اما تعداد کوین های این رمز ارز، 84 میلیون واحد (4 برابر BTC) هست.

مزایا و معایب آلت کوین ها

در ادامه مقاله Altcoin چیست؟ لازم میدونیم که در مورد مزیت ها و ایراداتی که آلت کوین ها دارن، توضیحاتی رو بهتون بدیم. توجه داشته باشین که موارد ذکر شده در این قسمت، ویژگی های مشترکی هستن که در بیشتر آلت کوین ها وجود دارن. البته هر آلت کوین با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خودش، مزیت و ایراداتی رو داره که برای بررسی اون ها باید، به طور تخصصی اون رمز ارز رو مورد بررسی قرار بدیم.
مزیت های آلت کوین 

مهمترین مزایایی که Altcoin ها دارن عبارتند از:

1.    بهبود مشکلات بیت کوین: درسته که از Bitcoin به عنوان انقلابی در سیستم های مالی جهان یاد میشه، اما این رمز ارز مشکلاتی رو داره. از مهمترین ایراداتی که از بیت کوین گرفته میشه میتونیم به سرعت پایین پردازش تراکنش ها، هزینه بالای استخراج بیت کوین و. . . اشاره کنیم. آلت کوین ها تا حد قابل توجهی این مشکلات رو برطرف کردن و نسخه ای بهینه تر از بیت کوین رو به کاربر ها ارائه دادن.
2.    ایجاد فضای رقابتی بیشتر: وجود یک فضای رقابت در بازار ارزهای دیجیتال، امکان رشد این حوزه رو فراهم میکنه. در صورتی که آلت کوین های متنوع بوجود نیامده بودن، بازار کریپتوکارنسی ها هم نمیتونست به این سرعت و تا این اندازه رشد کنه.
3.    کارمزد معاملات و نقل و انتقال کمتر: شبکه های جایگزین بیت کوین، بسیار بهینه تر هستن. همین موضوع هم باعث شده که معامله و انتقال آلت کوین ها کارمزد کمتری رو داشته باشه.
4.    فرصت رشد بیشتر: یکی دیگه از مزیت هایی که برای رمز ارزهای جایگزین وجود داره، رشد قیمت اون هاست. مارکت کپ بیت کوین بسیار بالاست و به همین دلیل رشد و ریزش این رمز ارز کمتر از سایر دارایی های دیجیتالیه؛ این در حالیه که آلت کوین ها امکان رشد بیشتری رو دارن. در نتیجه با خرید آلت کوین ها شانس بیشتری رو برای سود در بازار دارید.

ایرادات آلت کوین ها

ایرادات آلت کوین ها

Altcoin ها هم در کنار مزیت هایی که دارن، یک سری ایراد و مشکل دارن که در ادامه مهترین اون ها رو که تو بیشترشون وجود داره، بیان کردیم:
1.    نوسانات قیمتی شدید: میزان مارکت کپ آلت کوین ها پایینه و به همین دلیل نوسانات شدیدتری رو نسبت به بیت کوین دارن. این مسئله باعث شده که ریسک سرمایه گذاری در این رمز ارزها بیشتر باشه.
2.    پایداری کمتر: از ایرادات دیگه ای که به آلت کوین ها وارده، ارزش ناپایدار اون هاست. این رمز ارز ها به اندازه BTC ثبات ندارن. این عیب هم تاثیر مستقیمی رو روی ریسک سرمایه گذاری در آلت کوین ها داره.
3.    احتمال کلاهبرداری: آلت کوین هایی که به تازگی به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شدن، به اندازه بیت کوین و سایر پروژه های قدیمی تر، معتبر نیستن. همین مسئله احتمال تقلب و کلاهبرداری توسط این رمز ارزها رو فراهم کرده. مقاله 4 روش کلاهبردای در ارز های دیجیتال می تونه در این زمینه برای شما مفید باشه.
4.    وجود پروژه های بی هدف و اسکم: از ایرادات دیگه ای که به آلت کوین ها وارده، پروژه های بی هدفی هستن که تو سال های گذشته هم محبوبیت بسیاری رو پیدا کردن. به این پروژه ها شت کوین (Shitcoin) گفته میشه که در مقاله شت کوین چیست؟ به طور کامل در مورد اون توضیح دادیم.

معرفی انواع آلت کوین ها

آلت کوین ها رو میتونیم با توجه به ویژگی های کلی، ساز و کار های اجماع و نحوه کارکردشون، به گروه های مختلفی تقسیم کنیم؛ البته تقسیم بندی اصلی آلت کوین ها به شکل زیر است:
1.    آلت کوین های مبتنی بر ماینینگ (Minning Based)
2.    توکن های امنیتی (Security Tokens)
3.    توکن های کاربردی یا سودمند (Utility Tokens)
4.    آلت کوین های ثابت (Stablecoins)
البته نوع دیگه از دسته بندی رو هم میتونین برای آلت کوین ها بر اساس شبکه ذخیره سازی اون ها در نظر بگیریم. در این دسته بندی Altcoin ها به دو دسته کوین و توکن تقسیم میشن. تفاوت کوین و توکن در شبکه اون هاست. کوین ها رمز ارزهایی هستن که یک شبکه اختصاصی دارن و تمامی تراکنش هاشون روی این شبکه ذخیره سازی میشه. 
این درحالیه که توکن ها روی شبکه بلاک چینی سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شدن. برای اینکه بیشتر با این دسته بندی و ویژگی های هر دسته آشنا بشین، بهتره مقاله ای که در مورد تفاوت کوین و توکن نوشتیم رو مطالعه کنید.

آلت کوین چیست؟

آلت کوین های مبتنی بر ماینینگ (Minning Based)

همونطور که از اسم این نوع آلت کوین ها مشخصه، برای کسب این رمز ارزها به فرآیند استخراج و ماینینگ احتیاج داریم. سیستمی که در این نوع آلت کوین ها برای تایید تراکنش ها مورد استفاده قرار میگیره، از نوع Proof Of Work است. در این نوع رمز ارزها، با پیدا کردن پاسخ معادلات پیچیده، کوین های جدید تولید میشن. به این ترتیب بلوک های اطلاعاتی جدید هم در زنجیره بلاک چین جایگاهشون رو پیدا میکنن.
البته نوع دیگری از ارزهای دیجیتال هم وجود دارن که تمامی واحد های اون ها از قبل استخراج و به بازار عرضه شدن. الگوریتم اجماع این نوع توکن ها هم کاملا متفاوت هست. اتریوم یکی از مهمترین آلت کوین های دنیای ارزهای دیجیتال هستش که در ابتدا از POW استفاده میکرد؛ اما به مرور زمان و با توجه به ایراداتی که این نوع الگوریتم اجماع داشت، الگوریتم اجماع آن از اثبات کار به اثبات سهام تغییر پیدا کرده.
از رمز ارزهای مهم دیگه ای که در این گروه قرار میگیرن میتونیم به زی کش، مونرو و لایت کوین اشاره کنیم. در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد این الگوریتم و نحوه کارایی اون هستین، بهتره مقاله ای که در مورد الگوریتم اجماع اثبات کار نوشتیم رو از دست ندید.

آلت کوین های باثبات (استیبل کوین ها)

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان ترین مارکت های مالی دنیاست. برای اینکه سرمایه گذارهای این حوزه بتونن بدون خارج کردن پولشون از این بازار، از این نوسانات در امان بمونن، توکن های باثبات یا استیبل کوین ها ساخته شدن. این Altcoin ها همواره قیمت ثابتی رو دارن که این مسئله به لطف پشتوانه ای که برای اون ها در نظر گرفته شده، امکان پذیره.
هر واحد از استیبل کوین ها توسط مقدار مشخصی از دارایی های فیزیکی مثل ارزهای فیات، فلزات گران بها و. . . پشتیبانی میشه. همچنین تو بعضی از موارد از سبدی از رمز ارزهای مختلف به عنوان ذخیره ارزش این نوع آلت کوین ها استفاده میکنن. به این ترتیب اگر مشکلی برای استیبل کوین مورد نظر پیش بیاد، دارایی های موجود در این سبد به عنوان ذخیره ای برای بازیابی سرمایه ی کاربر ها مورد استفاده قرار میگیره.
از جمله مهمترین استیبل کوین های بازار کریپتوکارنسی ها میتونیم تتر (USDT) رو بهتون معرفی کنیم که پشتوانه دلاری داره. بیشتر افراد از این رمز ارز به عنوان دلار دیجیتالی یاد میکنن. قیمت تتر همواره یک دلار است و نوسان قابل توجهی رو نداره. از ارزهای باثبات دیگه میتونیم به یو اس دی سی (USDC) و دای (DAI) اشاره کنیم. در مورد استیبل کوین ها هم مقاله ای تخصصی در قسمت مقالات آکادمی ارزسنج منتشر کردیم که پیشنهاد میدیم مطالعه اش کنین.

آلت کوین های امنیتی (Security Tokens)

یکی دیگه از انواع آلت کوین ها که در مقاله Altcoin چیست؟ قصد معرفیش رو داریم، توکن های امنیتی هستن. به این نوع رمز ارزها، اوراق بهادار ارز دیجیتال هم گفته میشه. افرادی که این نوع رمز ارزها رو خریداری میکنن، مالکیت بخشی از شبکه و پروژه مربوط به اون ارز دیجیتال رو تصاحب میکنن. دقیقا مثل اوراق سهام یا بهادار که با خرید اون ها، صاحب بخشی از شرکت یا کمپانی مربوطه میشین.
در مجموع این نوع آلت کوین ها شباهت بسیار زیادی رو به اوراق بهادار سنتی دارن؛ مزیت استفاده از ارزهای امنیتی اینه که هر سرمایه گذاری مسئولیت ذخیره و نگهداری رمز ارزهای خودش رو به عهده داره. همچنین امکان خرید و فروش مستقیم این نوع توکن ها فراهم شده؛ به این ترتیب دیگر نیازی به یک واسطه به نام کارگزاری نیست.
 از مزیت های دیگه ای که استفاده از بلاک چین و ارزهای دیجیتال در این زمینه فراهم کرده، کاهش میزان کلاهبرداری ها تو این حوزه است. توجه داشته باشین که با سرمایه گذاری روی این نوع رمز ارزها، دقیقا مثل سهام، سود مالکیت به سرمایه گذار ها تعلق میگیره.

آلت کوین های کاربردی یا سودمند (Utility Tokens)

این نوع توکن ها برای ارائه خدمات مختلف در داخل شبکه کاربرد دارن. بیشتر توکن هایی که در بازار کریپتوکارنسی ها وجود دارن، تو این دسته قرار میگیرن. ارزش و قیمت گذاری این نوع رمز ارزها به وسیله عرضه و تقاضا تعیین میشه. البته پروژه مربوط به این ارزهای دیجیتال و اخباری که در مورد اون منتشر میشه هم میتونن تاثیر مستقیم و قابل توجهی رو در قیمت آلت کوین های این دسته داشته باشن.
معمولا بیشتر شرکت هایی که فعالیتشون رو به تازگی شروع کردن، با استفاده از عرضه اولیه (ICO) این نوع رمز ارزها، بخشی از سرمایه مورد نیازشون رو تامین میکنن. یکی از مزیت هایی که به شرکت کنندگان عرضه اولیه و خریداران این رمز ارزها داده میشه، امکان استفاده از محصولات و یا امتیازات خاص هستش. 
همچنین معمولا بعد از مدتی که توجه سرمایه گذار های بیشتری به این رمز ارز جلب میشه، قیمت اون به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکنه. به این ترتیب شرکت کنندگان عرضه اولیه سود قابل توجهی رو از این کریپتوکارنسی ها کسب میکنن. در مقاله ICO چیست؟ به طور کامل این نوع فروش رو مورد بررسی قرار دادیم.

آلت کوین بخریم یا بیت کوین

آلت کوین بخریم یا بیت کوین؟ چرا؟

تا به الان بهتون توضیح دادیم که آلت کوین چیست و چه مزیت ها و ایراداتی رو داره؟ احتمالا برای شما هم سوال شده که آیا خرید آلت کوین ها گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟ شاید هم بین خرید آلت کوین ها و بیت کوین، دچار تردید شده باشین. جای نگرانی نیست؛ چرا که تو این بخش از مقاله، به طور کامل در این مورد صحبت میکنیم تا بتونین یک سبد سرمایه گذاری مناسب از ارزهای دیجیتال رو برای خودتون تشکیل بدین.
همونطور که میدونین بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال، مخصوصا آلت کوین ها بسیار نو پا است؛ از طرفی سرعت رشد بالای این بازار و اضافه شدن صد ها رمز ارز جدید در هر لحظه به آن، بررسی تمامی پروژه ها رو غیر ممکن کرده. البته نباید سود های عجیب و غریب این بازار رو فراموش کرد که توجه سرمایه گذارها و افراد مختلف رو به این حوزه جلب کرده.
آلت کوین ها حجم بازار کمتری رو نسبت به بیت کوین دارن. از طرفی، معمولا افرادی که سرمایه کمی داشته باشن و یا اینکه برای اولین بار قصد خرید ارز دیجیتال رو دارن، ترجیح میدن که آلت کوین و کوین های ارزان بازار رو انتخاب کنن. به همین دلیل رشد این نوع رمز ارزها سریعتر و شدیدتر هست. البته این نوع ارزها در ریزش ها هم حرکت های شارپ و سریعتری رو دارن.
مثلا ارز دیجیتال اتریوم در تاریخ 12 ژانویه 2018 موفق شد که با رسیدن به قیمت 1300 دلار، یک سقف قیمتی جدید رو ثبت کنه. بعد از اون، در مدت زمان کوتاهی (تقریبا یک ماه) با یک ریزش شدید به حوالی 600 دلار رسید. در پایان همان سال قیمت اتریوم به ازای هر واحد 90 دلار بود. این در حالیه که این الت کوین تونست تو کمتر از 3 سال به بیش از 4000 دلار برسه و یک سقف قیمتی جدید رو ثبت کنه.

آلت کوین چیست؟

در صورتی که به انواع تحلیل های ارز دیجیتال مسلط باشید، با ورود و خروج به یک رمز ارز در زمان های مناسب، سود قابل توجهی رو از این بازار کسب کنید. آکادمی ارزسنج تو این مسیر همراه شماست و با ارائه مطالب رایگان و دوره آموزش ارز دیجیتال که نتیجه سال ها فعالیت در این حوزه هستن، سعی در افزایش سطح دانش کاربرانش در بازار رمز ارزها رو داره.
البته نباید این موضوع رو فراموش کنیم که بازار ارزهای دیجیتال، به خصوص آلت کوین ها، هنوز نتونستن به بلوغ کامل برسن. به همین دلیل باید علاوه بر تسلط به سبک های تحلیلی مختلف، با رفتار های قیمتی رمز ارزها و روانشناسی این بازار هم آشنایی داشته باشید. در دوره های آموزشی ارزسنج، تمام تلاشمون رو کردیم که این اطلاعات رو در اختیار شما قرار بدیم.
نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، تعداد بالای پروژه های اسکم و کلاهبرداری در این حوزه است. تا به امروز پروژه های متعدد بسیاری به این بازار معرفی شدن که توانایی اجرای برنامه هاشون رو نداشتن. همچنین برخی از پروژه ها بعد از جذب سرمایه، از بین رفتن و رمز ارز اون ها تبدیل به یک توکن مرده شده. توکن مرده اصطلاحیه که برای رمز ارزهایی بدون سفارش خرید و فروش بکار میره.
همچنین شت کوین های (Shitcoin) متعددی هم تو سال های اخیر به این بازار عرضه شدن که اسکم از آب درومدن. به همین جهت پیشنهاد ما اینه که بیشتر سرمایتون رو، روی پروژه های معتبر و ثابت شده سرمایه گذاری کنین. همچنین با بررسی پروژه ارزهای دیجیتال و توجه به این که کدام رمز ارزها شت کوین هستند، انتخاب های درستی رو داشته باشین.
البته نباید کل سبد سرمایه گذای ارز دیجیتالتون رو به آلت کوین ها اختصاص بدین. چون اینطوری ریسک شما بسیار بالا میره و ممکنه که در شرایط بحرانی ضرر های بسیاری بهتون وارد بشه. به همین دلیل پیشنهاد میدیم که هر کدام از شما بر حسب تحمل ریسک و سرمایه ای که دارین، 20 الی 50 درصد از دارایی هاتون رو به خرید بیت کوین اختصاص بدین. توصیه ی بعدی ما برای تشکیل یک سبد مناسب از ارزهای دیجیتال اینه که همواره مقداری استیبل کوین داشته باشید تا در صورت اصلاح بازار، فرصت های بوجود آمده را از دست ندهید.

آلت کوین چیست؟

کلام پایانی

در مقاله آلت کوین چیست؟، یکی از مفاهیم ابتدایی بازار رمز ارزها رو بهتون توضیح دادیم. همچنین در این مقاله به بررسی تفاوت آلت کوین و بیت کوین پرداختیم. برای اینکه یک سرمایه گذاری مناسب در این حوزه داشته باشید، باید سبدی از رمز ارزهای متنوع تشکیل دهید.
در این مقاله انواع آلت کوین ها رو هم بهتون معرفی کردیم که بهتره از هر گروه، آلت کوین های برتر و معتبر رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. همچنین در مورد دسته بندی Altcoin ها بر اساس شبکه مورد استفاده شون صحبت و تفاوت کوین و توکن رو به شکل خلاصه بیان کردیم. امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده رو ببرید و سرمایه گذاری های موفقی رو در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید.
البته نباید اهمیت آموزش ارزهای دیجیتال رو برای کسب سود از این مارکت، نادیده بگیرین. بازار ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و هر روز به وسعت اون افزوده میشه. به همین دلیل شما هم باید از منابع مختلفی که در دسترستان قرار دارند، برای افزایش دانش و اطلاعاتتان در این زمینه استفاده کنید. ارزسنج با ارائه محتوا های متنی و ویدیویی در مورد بروزترین مسائل این حوزه، یکی از بهترین منابع در حوزه کریپتوکارنسی ها است.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آلت کوین چیست؟ (آشنایی با انواع Altcoin ها)

  1. امین عبادی (1400/12/18)

    سلام واقعا دستتون درد نکنه مقاله خوبی بود اطلاعات خوبی در مورد آلت کوین ها برا ما دادین و خیلی لازم بودن این اطلاعات، ممنونم

در مورد آلت کوین چیست؟ (آشنایی با انواع Altcoin ها) نظر دهید
سوال امنیتی :7+72 = ?