افزایش هزینه انرژی، کاهش قیمت بیت کوین و وضعیت ماینینگ خانگی

افزایش هزینه انرژی، کاهش قیمت بیت کوین و وضعیت ماینینگ خانگی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ماینرهای خانگی و خرد در ایالات متحده در حال یافتن راهکار‌های خلاقانه برای کاهش قبض انرژی خود برای مقابله با افزایش قیمت‌ ها و مارکت نزولی ارزهای دیجیتال می باشند. براساس اظهارات ماینرهای با تجربه؛ اپراتورهای خرد از تاثیرات بازار نزولی ارزهای دیجیتال بی بهره نمانده، با این حال سریعتر تطبیق یافته اند.

در حالی که شرکت ‌هایی مانند Bitfarms و Core Scientific مجبور به فروش بیت ‌کوین برای تقویت نقدینگی شده ‌اند، ماینرهای مستقل و خرد با فروش یا بسته بندی تجهیزات خود و برای محافظت از سود ماینینگ بدون دردسر نقل مکان کرده اند. برای استخراج ‌کنندگان بزرگ ‌تر، جابه‌ جایی و نقل مکان چالش ‌های نظارتی و مالی به همراه دارد، در مقابل، اپراتورهای خرد از مزایای استفاده از تعرفه های مسکونی برخوردارند و امکان جابجایی برای آنها محیا است.

راهکارهای خلاقانه ماینرهای دیجیتال خرد

طبق گزارش اتاق بازرگانی ایالات متحده، دولت ایالات متحده اظهار داشته است که قیمت برق در تابستان حداقل 5 درصد افزایش خواهد یافت و همچنین توزیع افزایش تعرفه ها یکسان نخواهد بود، تعرفه ها در ایالت های جنوب غربی تنها 2.4 درصد افزایش می یابد، در نقطه مقابل طیف، شش ایالت بزرگتر دیگر افزایش 16.4 درصدی در هزینه های برق خواهند داشت.

ماینرهای ارزهای دیجیتال؛ مایکل کارتر از سنت لوئیس، میسوری و کریس وگا از فلوریدا دارای تجربه 20 ساله در استخراج ارزهای دیجیتال در مقیاس کوچک می باشند. کارتر که یک فارم استخراج بزرگتر را از خانه خود در غرب ایالات متحده اداره می کند، معتقد است که ماینرهای کوچکتر هزینه کمتر و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به استخراج کنندگان بزرگتر دارند. کارتر و وگا هر دو به نقل مکان ماینرها در ایالات متحده به عنوان شاهدی بر این ادعا اشاره کرده اند.

همچنین برخی از ماینرها برای کاهش هزینه های برق به انرژی های تجدیدپذیر روی آورده اند. برای مثال اکثر ماینرهای خرد در ایالت های غربی به ایلینویز یا میسوری نقل مکان می کنند، جایی که انرژی باد فراوان است، ماینرهای فلوریدا نیز به انرژی خورشیدی روی می آورند و برای تطبیق بیشتر با شرایط تمایل بیشتری به استفاده از انرژی کربن خنثی دارند.

برخی دیگر از ماینرها تجهیزات قدیمی خود را برای افزایش نقدینگی می فروشند. قیمت برخی از دکل های ماینینگ در eBay به 300 دلار رسیده و احتمالا کاهش بیشتری خواهد داشت. براساس گزارش Be[In]Crypto در ماه گذشته، با روند نزولی بیت کوین، قیمت دکل های استخراج به نصف کاهش یافته است.

مدیر عامل FTX، سام بنکمن فروید، در خصوص کاهش ماینینگ در مارکت نزولی ابراز نگرانی کرده است.
 

تگ ها