استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟"


  • 08:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

در مقاله استخراج ارز دیجیتال چیست؟ می خواهیم اطلاعاتی در مورد ماینینگ ارز دیجیتال یا استخراج ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا بتونین از این روش نیز درآمد به دست بیارین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای زیادی که در سال های گذشته داشت، به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل شد و افراد زیادی پا به این بازار گذاشتن تا سود به دست بیارن و به کسب درآمد بپردازن.

برخی از افراد به دلیل داشتن اطلاعات کافی در مورد بازار ارزهای دیجیتال به سودهای زیادی دست پیدا کردن و برخی نیز به دلیل نداشتن اطلاعات و دانش لازم، ضررهای زیادی در این بازار کردن. شما هم اگه دوست دارین تا سود زیادی از این بازار به دست بیارین، بهتره ابتدا اطلاعات لازم رو به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین راه ها و روش های زیادی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال وجود داره، به عبارت دیگه، شما می تونین علاوه بر خرید و فروش ارز دیجیتال در این بازار، از راه های دیگه نیز سود به دست بیارین. یکی از این راه ها استخراج ارز دیجیتال هست که امروزه مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته و افراد در سراسر جهان تلاش می کنند تا با فراهم کردن شرایط، موقعیت مناسب و تجهیزات لازم اقدام به کسب درآمد کنند.

به همین منظور ما قصد داریم تا در مقاله استخراج ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد ماینینگ ارز دیجیتال یا استخراج ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم تا بتونین از این راه نیز درآمد داشته باشین. همچنین شما می تونین مقاله 5 روش کسب درامد از ارز های دیجیتال در سایت آکادمی ارز سنج رو مطالعه کنین.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

در پاسخ به سوال استخراج ارز دیجیتال چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که به فرایند تایید و معتبر کردن تراکنش های بلاک چین استخراج ارز دیجیتال گفته میشه. همچنین استخراج ارز دیجیتال فرایندی هست که واحدهای جدید از ارزهای دیجیتال رو به وجود میاره.

فرایند انجام شده توسط ماینرها به منابع محاسباتی فشرده نیاز داره، ولی این چیزی هست که شبکه بلاک چین رو ایمن نگه میداره. به عبارت دیگه استخراج ارز دیجیتال فرایندی هست که در اون تراکنش های بین کاربران تایید میشه و به دفتر کل بلاک چین افزوده میشن. علاوه بر این، فرایند استخراج ارز دیجیتال مسئول معرفی کوین های جدید به عرضه وجود هست.

جالب اینجاست که بدونین مفهوم استخراج ارز دیجیتال به معنی به دست آوردن رمز ارز جدید توسط حل کردن مسئله های رمزنگاری شده به وسیله رایانه هاست. فرایند ماینینگ ارز دیجیتال شامل اعتبارسنجی بلاک های داده و ثبت سابقه تراکنش ها در یه دفتر کل هست که به عنوان بلاک چین شناخته میشه.

همچنین استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال به فرایند تایید تراکنش ها در شبکه گفته میشه که با تولیدکوین جدید همراه هست و این فرایند توسط ابزارهایی مثل CPU، کارت گرافیک یا آی سیک انجام میشه. به عبارت دیگه، استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال نوعی فرایند ثبت سابقه تراکنش هاست که با استفاده از قدرت پردازش یا هش کامپیوترها انجام میشه.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر، تعریفی از فرایند ماینینگ ارز دیجیتال داشته باشیم، می تونیم بگیم که به فرایندی که افراد رایانه های خودشون رو برای تایید تراکنش ها در اختیار شبکه های رمز ارزها قرار میدن و در ازای قدرت و فعالیت رایانه هاشون ارز دیجیتال مربوطه رو به عنوان پاداش یا دستمزد به دست میارن، استخراج ارز دیجیتال گفته میشه.

به این ترتیب شما هم می تونین با به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ماینینگ ارز دیجیتال و فراهم کردن تجهیزات لازم برای استخراج و عضو شدن در استخر ماینینگ ارز دیجیتال، اقدام به ماین کردن ارز دیجیتال کنین و بابت این کار ارزهای دیجیتال مربوطه رو به عنوان پاداش و دستمزد به دست بیارین. در این قسمت می تونین مقاله استخراج بیت کوین چیست و چگونه انجام می شود رو برای داشتن اطلاعات بیشتر مطالعه کنین.

نحوه استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟

نحوه استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله استخراج ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه استخراج ارز دیجیتال برای شما ارائه می کنیم. همونطور که گفتیم، به فرآیند معتبر ساختن تراکنش افراد دیگه به وسیله رایانه ها و اضافی کردن اون به لیست بلند و عمومی به اسم بلاک چین که تراکنش های بقیه افراد نیز در این بستر قرار می گیرن، استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال گفته میشه.

بهتره بدونین معتبر کردن تا تایید تراکنش های افراد در بلاک چین با استفاده از حل کردن مسئله های پیچیده ریاضی توسط کامپیوترهای قوی انجام میشه که در آخر باعث ساخته شدن کوین جدید میشه. به این ترتیب شما نیز می تونین با استفاده از رایانه های خودتون اقدام به استخراج ارز دیجیتال بکنین.

استخراج کننده های ارز دیجیتال این امکان رو دارن تا با استفاده از سیستم محاسباتی قوی متصل به اینترنت در هر زمان و مکانی که دوست دارن، به استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال بپردازن و رمز ارزهای مربوطه رو به عنوان دستمزد یا پاداش به دست بیارن. همچنین ما می تونیم استخراج ارز دیجیتال رو چیزی شبیه به استخراج طلا از معدن ها محسوب کنیم.

چون ارزهای دیجیتال استخراج نشده در واقع شبیه به طلاهای استخراج نشده و در زیر خاک هستن. جالب اینجاست که بدونین از اون جایی که ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای پول ها هستن، فرایند ماینینگ رو میشه شبیه به تولید سکه های طلا در قدیم به عنوان ابزار پرداخت در نظر گرفت.

استخر استخراج چیست؟

استخر استخراج چیست؟

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟ در موردش برای شما توضیحاتی ارائه کنیم، مفهوم استخر استخراج هست. همونطور که گفتیم، شما می تونین با داشتن تجهیزات لازم برای استخراج و متصل شدن به استخر استخراج، اقدام به ماین ارز دیجیتال کنین و بتونین از این راه کسب درآمد کنین.

بهتره بدونین استخر استخراج محیط مجازی هست که گروهی از ماینرهای مختلف در اونجا دور هم جمع شدن و قدرت دستگاه های پردازش خودشون رو با همدیگه مقایسه می کنند و در آخر با ترکیب دستگاه های خودشون، شانس خودشون رو در حل مسئله های پیچده ریاضی بالا میبرن و شانس به دست آوردن سود خودشون رو از این روش افزایش میدن.

جالب اینجاست که بدونین در فرایند ماینینگ ارز دیجیتال، ماینرها تراکنش های انجام شده و موجود رو در قالب داده هایی به اسم بلاک جمع آوری می کنند و زمانی پردازش یه بلاک انجام و فرایند استخراج ارز دیجیتال انجام میشه که به اصطلاح کوین استخراج میشه.

همچنین وقتی که استخراج کننده ای ماینر خودش رو در استخر استخراج قرار میده و به استخر متصل میشه، در اصل توان یا قدرت محاسباتی خودش رو زیاد می کنه و شانس به دست اوردن سود بیشتر رو بیشتر رو به دست میاره. همچنین استخر استخراج به عنوان نماینده ای از همه ماینرهای موجود در استخر ماینینگ در فرایند استخراج ارز دیجیتال شرکت می کنه و سود به دست اومده اون نیز بین ماینرهای موجود در استخر استخراج تقسیم میشه.

ماینرها چه کار انجام می دهند؟

شاید واسه شما سوال پیش اومده باشه که ماینرها در فرایند استخراج ارز دیجیتال چه کاری انجام میدن؟ بهتره بدونین ماینرها عملکرد مهمی مثل حل کردن مسئله های پیچیده ریاضی و تایید کردن تراکنش های بقیه کاربران موجود در شبکه رو توسط اینترنت در شبکه بلاک چین انجام میدن و بابت این کار دستمزد یا پاداش به دست میارن.

همچنین اون ها از بلاک چین ها در مقابل کلاهبرداری و حمله های هکرها محافظت می کنند و تمرکز شبکه رو تامین می کنند. در این قسمت توصیه ی ما به شما این هست که مقاله ای در مورد سختی شبکه چیست و کدام ارزها سختی دارند رو در سایت ارزسنج مطالعه کنین و با این مبحث که مربوط به استخراج ارز های دیجیتال هست هم آشنا بشین.

انواع روش های استخراج ارز دیجیتال:

انواع روش های استخراج ارز دیجیتال

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ماینینگ ارز دیجیتال، دوست داشته باشین تا اقدام به استخراج ارز دیجیتال بکنین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ماینینگ ارز دیجیتال Mining چیست؟ انواع روش های استخراج ارز دیجیتال رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار می دیم.

استخراج فردی

یکی از انواع روش های استخراج ارز دیجیتال، استخراج به روش فردی هست. بهتره بدونین استخراج به روش فردی یعنی ماینر ارز دیجیتال به هیچ استخری متصل نیست و به صورت تنهایی اقدام به استخراج ارز دیجیتال یا تایید تراکنش ها می پردازه تا بتونه کوین جدید به دست بیاره. همچنین در این روش از استخراج ارز دیجیتال اعتبار همه بلاک های استخراج شده در اختیار ماینر فردی هست و پاداش و دستمزد تایید این تراکنش ها نیز متعلق به همین ماینر هست.

استخراج گروهی

یکی دیگه از انواع روش های استخراج ارز دیجیتال، استخراج به صورت گرووهی هست. بهتره بدونین در این روش از ماینینگ ارز دیجیتال همه ماینرهای ارز دیجیتال با هم متحد میشنن تا فرایند به وجود اوردن یه بلاک رو به فراهم کنند. همچنین هنگامی که استخر موفق به استخراج یا ایجاد بلاک بشه، پاداش و دستمزد این کار بین همه ماینرهای موجود در استخر استخراج تقسیم میشه و ماینرها شانس بیشتری برای به دست اوردن سود دارن.

به عبارت دیگه ماینرهایی که به صورت گروهی اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کنند، به صورت گروهی فرایندهای لازم رو انجام میدن و در آخر پاداشی به دست میارن و بین خودشون تقسیم می کنند. شما نیز می تونین با داشتن ماینر ارز دیجیتال به استخر استخراج متصل بشین و شانس زیادی برای به دست اوردن سود داشته باشین.

جمع بندی و نتیجه:

سعی کردیم در مقاله ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و نحوه استخراج ارز دیجیتال رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، به فرایندی که افراد رایانه های خودشون رو برای تایید تراکنش ها در اختیار شبکه های رمز ارزها قرار میدن و در ازای قدرت و فعالیت رایانه هاشون ارز دیجیتال مربوطه رو به عنوان پاداش یا دستمزد به دست میارن، استخراج ارز دیجیتال گفته میشه. همچنین در این مقاله به معرفی و بررسی انواع روش های استخراج ارز دیجیتال نیز پرداختیم.


 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

در مورد استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+56 = ?