افزودن قابلیت قرارداد هوشمند به برنامه Cardano Ledger

افزودن قابلیت قرارداد هوشمند به برنامه Cardano Ledger
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارائه‌ دهنده معروف کیف پول سخت ‌افزاری دیجیتال «Ledger» اعلام کرده است که نسخه 4.0.0 برنامه کاردانو اکنون درLedger live در دسترس است. این توسعه قابلیت ویژگی جدید قرارداد هوشمند اکوسیستم کاردانو را ارائه می کند. هدف از این توسعه استفاده از قراردادهای هوشمند و تعامل کاربران در اکوسیستم کاردانو  می باشد.

سال گذشته، شتاب دهنده هارد فورک آلونزو قابلیت قرارداد هوشمند را برای اولین بار در شبکه کاردانو ارائه کرد و مشکل اصلی در زمان ارائه عدم سازگاری در برنامه کاردانو بوده که از طریق توییتر در حساب لجر اعلام شده است.

در این توییت آمده است که این برنامه باید از طریق «YoROI» و «AdaLite» امکان دسترسی به اکوسیستم DeFi در حال رشد کاردانو را برای کاربران فراهم نماید. همچنین از طریق توسعه این ویژگی کاربران قادر خواهند بود قراردادهای هوشمند خود را روی برنامه ثبت و امضا کنند.

توسعه لجر با افزودن ویژگی قراداد هوشمند خوداجرا

همانطور که ذکر شد، به روز رسانی شبکه کاردانو، آلونزو در سپتامبر 2021 برای اولین بار از قابلیت قرارداد هوشمند رو نمایی کرد. قراردادهای هوشمند قراردادهای دیجیتال از پیش برنامه ریزی شده و خودکاری هستند که در شبکه اصلی کاردانو فعال شده و خود به خود اجرا می شوند و کاربران اکنون می توانند کیف پول Cardano Ledger خود را به روز نمایند.

کاربران همچنین می توانند سیستم عامل کیف پول لجر خود را ارتقا داده و برنامه Ledger Live را بر روی تلفن های هوشمند خود نصب کنند و پس از آن می توانند برنامه Ledgerکاردانو را آپدیت نمایند. پس از ارتقای موفقیت آمیز نرم افزار، کاربران می توانند از YoROI و AdaLite استفاده و به اکوسیستم DeFiکاردانو دسترسی داشته باشند.

ارتقاء هارد فورک Vassilدر ژوئن

با ارتقای هارد فورک Vassil برنامه ریزی شده در ژوئن، کاردانو و پلتفرم قرارداد هوشمند آن، Plutus سود بزرگی خواهند کرد. چارلز هاسکینسون، بنیانگذار بلاک چین کاردانو در توییتی از  تلاش عالی لجر تقدیر کرد و افزود که شتاب دهنده هارد فورک ژوئن باعث بهبود عملکرد کاردانو خواهد شد که بدنبال آن باعث بهبود و ارتقاء قابلیت های قرارداد هوشمند نیز خواهد شد.

هارد فورک Vassil برای 29 ژوئن 2022 برنامه ریزی شده است. این ارتقا پس از راه اندازی، تجربه کاربری متفاوت تری را برای کاربران و توسعه دهندگان کاردانو فراهم خواهد نمود. در آخرین به روز رسانی های انجام شده در شبکه، توسعه دهندگان توانسته اند اندازه بلاک را تا 10 درصد افزایش دهند.

همراه با سایر به روز رسانی های برنامه ریزی شده، این ارتقا بخشی از بهبود شبکه کاردانو است که برای امسال برنامه ریزی شده است. شبکه کاردانو در حال حاضر تقریباً 900 پروژه در حال انجام دارد.