امارات متحده عربی در مسیر تبدیل شدن به یک مرکز دیجیتال جهانی

امارات متحده عربی در مسیر تبدیل شدن به یک مرکز دیجیتال جهانی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

امارات متحده عربی یکی از شناخته شده ترین کشورهای منطقه MENA است. اما یکی از مزیت های اصلی آن موقعیت مکانی آن است. امارات متحده عربی نه تنها در دسترس همه مراکز تجاری بزرگ در منا قرار دارد، بلکه یک سوم جمعیت جهان با یک پرواز چهار ساعته می توانند به خدمات تجاری این کشور دست یابند.

همچنین براساس داده های اخیر اداره تنظیم مقررات دیجیتال کشور امارات TDRA، تقریبا 11.4 درصد از ساکنان امارات متحده عربی در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند و امارات متحده عربی اکنون از نظر نرخ سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در رتبه دهم جهان قرار دارد.

به گزارش Khaleej Times، مطالعه سبک زندگی دیجیتال امارات در سال 2022 نشان می ‌دهد که این کشور احتمالا در مسیر تحقق هدف خود برای تبدیل شدن به یک قطب جهانی برای دارایی ‌های دیجیتال است.

بسیاری از خدمات دولتی از سال 2013 تا کنون در کشور امارات هوشمند و دیجیتال می باشند. در عین حال، هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) اکنون پاسخ‌ های جدیدی را به چالش‌ های کلیدی و امکانات جدید باز کرده است. به گفته کارشناسان فن آوری های بلاک چین پیشرفته نحوه تعامل، یادگیری، حرکت، زندگی، کار و درآمد مردم را متحول کرده است.

توسعه معاملات دیجیتال در امارات

یکی از راه هایی که امارات متحده عربی برای ترویج یا کمک به افزایش استفاده از ارز دیجیتال انجام داده است، از طریق صدور مجوزهای عملیاتی برای پلتفرم های جهانی ارزهای دیجیتال بوده است. امارات متحده عربی از طریق نهادهای نظارتی مانند سازمان تنظیم مقررات دارایی های دیجیتال، VARA مجوزهایی را برای صرافی های ارز دیجیتال پیشرو از جمله بایننس، FTX و OKX صادر کرده است.

همچنین، از طریق بازار جهانی ابوظبی ADGM، این کشور بر ایجاد یک چارچوب نظارتی و قانونی که مطابق با استانداردهای جهانیست متمرکز شده است و احتمالا این اقدامات تنها برخی از عواملی است که امارات متحده عربی را به رتبه دهم جهانی از نظر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رسانده است.

امارات متحده عربی، در سال های اخیر، استراتژی های بلندپروازانه ای را برای مدرن کردن اقتصاد خود راه اندازی نموده و با تمرکز بر تبدیل شدن به یک مرکز تجاری جهانی با جذب شرکت ها و استعدادها برتر مسیر رشد خود را هموار نموده است. در همین راستا هم اکنون بسیاری از بانک های امارات متحده عربی امکان استفاده از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و سایر آلت کوین ها را در کنار معاملات نقدی دیگر فراهم کرده است.

برای مثال؛ RAKBANK امارت متحده عربی در 18 جولای با امضای قرارداد همکاری با صرافی ارز دیجیتال کراکن امکان انجام معاملات دیجیتال با درهم و دینار را برای مشتریان خود فراهم نمود.
 

تگ ها