ایجاد تجربه بازی Xbox-Playstation در Web3 متاورس

ایجاد تجربه بازی Xbox-Playstation در Web3 متاورس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در طول سال گذشته، اخبار زیادی در مورد افزایش بازی ‌های وب 3 منتشر شده است، با متاورس ‌ها و بازی برای کسب درآمد، تا حدودی مسیر توسعه برای نسل بعدی بازی ‌های آنلاین مشخص شده است. بازار تثبیت شده بازی ‌های ویدیویی که کنسول‌ ها بر آن تسلط دارند، به چند دلیل متفاوت عمل می‌ کند و به بازارهای متفاوتی نسبت به بسیاری از جایگزین‌ های غیرمتمرکزتر خود دارند.

 اکنون که شرکت های بزرگ فن آوری مانند مایکروسافت در حال اعمال نفوذ خود به بازی هستند، احتمالا در اینده نزدیک مدل بازی های Web2 و Web3 ادغام خواهند شد.

بازار بازی ‌های کنسول کمی شبیه به صنعت فیلم است که مشخصه آن تعداد انگشت شماری استودیو با بودجه ‌های کلان برای توسعه و بازاریابی عناوین پرفروش خود است. گیم پلی به شدت بر گرافیک های پیشرفته، داستان های جذاب و تعامل با کاربر متمرکز است.

مدل Web3 به شدت از اقتصاد و انگیزه گیم پلی حمایت می کند. به لطف رویکرد غیرمتمرکز تولید محتوا، بازی ‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. همچنین Web3به اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین  dAppها و گیمینگ متمرکز می باشد.برای مطالعه در مورد اینکه Web3 چیست؟ به مقاله ی با همین نام مراجعه کنید.

متا و مایکروسافت در Web3

اکثر شرکت ‌های بزرگ فن آوری از جمله متا و مایکروسافت به طور قطعی بر ساخت بازی در Web3 و متاورس ها متمرکز هستند، اما بنظر می رسد مایکروسافت، آماده پیگیری طرح‌ های غیرمتمرکز می باشد.
این شرکت قبلاً مجوز ثبت اختراع را برای سرویسی که به کاربران امکان ایجاد ارز دیجیتال را می دهد را دریافت کرده و بخش بلاک چین خود را گسترش داده است.

اخیراً، ماینرکرفت زیر مجموعه مایکروسافت، پس از تصمیم توسعه ‌دهنده گان غیروابسته برای استفاده از عناصر منبع باز نرم‌ افزار گیمینگ، تحت بازنگری Web3 قرار گرفت. آنها NFT Worlds را راه ‌اندازی کردند، پروژه ‌ای که بر روی سرورهای شخص ثالث ماینرکرفت ساخته شده است.

Minecraft، Roblox رقیب، و جایگزین ‌های غیرمتمرکز مانند Axie Infinity بین مخاطبان جوان ‌تر بسیار محبوب هستند. در حالی که گیمرهای کنسول هاردکور یا رایانه های شخصی ناشناس بازی میکنند و پتانسیل درآمد هم لزوما جذابیت زیادی برای آنها ندارد.

راه اندازی Unreal Engine در Web3 

جامعه توسعه دهندگان بازی Web3 برای ساخت و راه اندازی بازی ها به شدت به موتور Unity وابسته بوده اند. Unity برای توسعه دهندگان بسیار کاربرپسند است، اما توانایی آن برای ایجاد و ارائه گرافیک های پیچیده سه بعدی محدود است که این یکی از چالش های کلیدی آن است. 

به همین دلیل توسعه ‌دهندگان به Unreal Engine روی می‌آورند، اما منحنی یادگیری شدیدی بین این دو وجود دارد. با این حال، اگر توسعه ‌دهندگان بازی بتوانند بدون نیاز به دانستن همه کدها به قدرت Unreal Engine دسترسی داشته باشند، چه؟

 Bullieverse یک بازی متاورس غیرمتمرکز است که بر اساس پلتفرم Polygon ساخته شده است و به لطف ادغام با Unreal Engine، فیدبک مثبتی داشته است. Bullieverse بازی ‌هایی را از دسته ‌های بازی ‌های پرطرفدار مانند MMORPG، Sandbox، و Survival ایجاد می‌کند و از آن‌ ها به‌عنوان نقشه‌ ای برای سازندگان استفاده می‌کند تا با استفاده از Bullieverse Creation Engine و بدون نیاز به کد بازی ‌های خود را بسازند. توصیه می کنیم برای مطالعه بیشتر به مقاله متاورس چیست مراجعه کنید.

در مورد 

تگ ها