بالاترین سطح عرضه بیت کوین خفته، Dormant Bitcoin

بالاترین سطح عرضه بیت کوین خفته، Dormant Bitcoin
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای گلس نود، حجم عرضه بیت کوین که حداقل یک سال است جابجا نشده است، به بالاترین حد خود یعنی 12.589 میلیون دلار بیت کوین رسیده که این رقم معادل 65.77 درصد از عرضه در گردش ارز دیجیتال است.  طبق گزارش گلس نود، افزایش عرضه غیرفعال یکی از ویژگی‌ های بازارهای نزولی بیت‌ کوین است و احتمالا دلیل این اتفاق انتقال بیت کوین سرمایه گذاران نهادی به کیف پول های سرد برای عبور از طوفان مارکت نزولی است.

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین رکورد تاریخی 69000 دلار در سال گذشته کاهش یافته و در زمان نگارش خبر به حدود 18900 دلار رسیده است. سطح حمایت روانی مهمی که بالاترین سطح بیت کوین در چرخه 2017 بوده است. هفته گذشته، قیمت بیت کوین ظاهرا در حال بهبود بوده و به مرز 26000 دلار نزدیک شده است، اما موضع تندروانه فدرال رزرو در نشست جکسون هول ترس از رکود اقتصادی را دوباره برانگیخت و دارایی های ریسکی را در معرض فروش بیشتری قرار داد.

گلس نود همچنین در گزارشی درباره روند نزولی بیت کوین و انباشت نهنگ نوشت: زمانی که قیمت ها افزایش می یابد، بزرگترین طبقات سرمایه گذار با توزیع تهاجمی واکنش نشان داده و در تلاش برای خروج اقدام به فروش گسترده می کنند.

از نظر کارشناسان گلس ‌نود، با وجود افزایش فشار فروش انباشت کلان در مقیاس چند ساله همچنان به قوت خود باقی است، و HODLers ظاهرا تنها به دلیل شرایط اقتصادی غالب بی ‌تحرک می باشند. به باور HODLerها، طبق چرخه های نزولی پیشین بازار در حال حاضر شروع به تست استرس دارندگان کوتاه ‌مدت خود کرده است. این گروه، حامی اصلی خریدهای روزانه در محدوده قیمت فعلی است که بخش بزرگی از ارزش کنونی بازار را تعیین می کنند.

آدرس های خاموش یا خفته

به دلایل مختلف، برخی از آدرس ‌های بیت‌ کوین علیرغم نگهداری مقدار قابل توجهی دارایی دیجیتال، سال‌ ها معامله نکرده و در حالت خاموشی قرار دارند. قابل ذکر است که تعداد بیت کوین های نگهداری شده در چنین آدرس هایی همچنان در حال رشد است. طبق داده‌ های Bitinfocharts، تا 22 آگوست، تعداد تجمعی بیت‌ کوین در آدرس ‌های غیرفعال در پنج سال گذشته به بالاترین حد خود یعنی 17.87 میلیون بیت کوین رسیده است.

همچنین با وجود کاهش بیش از 60 درصدی قیمت بیت کوین در سال 2022، 47 درصد از دارندگان بیت کوین همچنان در سود می باشند. علاوه بر این، برخی از کیف پول ها مربوط به دوران اولیه بیت کوین هستند. دارندگان اولیه که روی این دارایی سرمایه گذاری کردند و سهام خود را حفظ کردند، به نهنگ های بیت کوین تبدیل شدند. فعال سازی مجدد چنین کیف پول هایی تأثیر زیادی بر روند بازار بیت کوین دارد.